سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:17 - یکشنبه 09 اسفند 1394

بوی عید و باران اصفهان را زنده می کند/ زمستانی خشک و تابستانی گرمتر

پیش بینی ها نشان می دهد قرار است تا سه شنبه سامانه بارش زا مهمان اصفهانی باشد که زمستان گرم و بدون باران را پشت سر گذاشت.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، باران امروز اصفهان و جنب و جوش عید در این شهر حال نصف جهان را خوب کرد.

پیش بینی ها نشان می دهد قرار است تا سه شنبه سامانه بارش زا مهمان اصفهانی باشد که زمستان گرم و بدون بارانی را پشت سر گذاشت.

زمستان امسال برای نصف جهان سخت گذشت آنقدر سخت که در طول سه ماه گذشته این شهر رنگ باران را آنطور که باید به خود ندید و امروز برای دومین بار هوای این شهر بارانی شد تا بوی عید و باران مردم شهر را سر ذوق بیاورد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه زمستان امسال شهر اصفهان از بارش باران های زمستانه بی نصیب بود افزود: در این شهر کمتر از ۱۸ میلی متر باران بارید و این از اندازه نرمال که ۷۰ میلی متر است فاصله بسیاری دارد.

حسن خدا بخش ادامه داد: امسال از همان ابتدای شروع فصل سال بارها اعلام شد که زمستان با افزایش ۱تا۲ درجه هوا روبرو هستیم و همین اتفاق هم افتاد و باعث شد تا سرما امسال چندان خودی نشان ندهد.

به گفته وی، در این فصل ورود سامانه بارش زا به اصفهان پیش بینی شد اما متاسفانه بارشی به دنبال نداشت تا این شهر کمی نفس بکشد.
وی از مناسب بودن بارشهای غرب استان گفته و یادآور شد: هر سال در بخش هایی مانند فریدونشهر، سمیرم، فریدن بارش های مناسبی وجود دارد اما شهر اصفهان و بد تر از آن بخش های ورزنه هر سال هوای خشک تری را تجربه می کنند.

خدا بخش از پیش بینی هواشناسی برای ورود سامانه بارش زا از امروز به اصفهان خبر داد و گفت: این سامانه تا روز سه شنبه در اصفهان فعال است و امیدواریم طبق پیش بینی ها بارندگی هم برای مرکز شهر به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگر گفته های خود توضیح داد: متاسفانه کمبود بارش در این کلانشهر می تواند نشان دهنده تابستان گرم باشد.
کمتر از یک ماه به پایان سال فرصت باقیست امسال اصفهان در پاییز و زمستان آنطور که نیاز داشت از بارش های فصل سرد نصیبی نبرد و تنها باید منتظر بارشهای بهاره ای بود که شاید کمی حال و هوای این شهر را خوب کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.