سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 16:00 - شنبه 08 اسفند 1394

مسئول اتحادیه عمده‌‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان:

فروش میوه های قاچاق در میادین کلا ممنوع است/ هیچ کمبودی برای میوه شب عید نیست

مسئول اتحادیه عمده‌‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه طبق اعلام جهاد کشاورز به اندازه کفایت میوه برای شب عید خریداری شده است، گفت: هیچ کمبودی برای میوه شب عید جز نارنگی که باید از خارج وارد شود، نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، پیرامون تشریح آخرین وضعیت میوه شب عید و بحث مهم وجود میوه های قاچاق در بازار میوه و قیمت های گران آن، اظهار کرد: امسال همچون روال هرسال مسئولین و متولیان امر بازار میوه استان، برای شب عید تدابیر لازم را از ماههای قبل دیده اند.

وی با بیان اینکه میوه برای شب عید استان، کاملا محیا است و هیچ کمبودی در انبارها نیست، تصریح کرد: هیچ جای نگرانی برای میوه شب عید شهروندان اصفهان نیست و انبارهای مملو از میوه برای شب عید است.

مسئول اتحادیه عمده‌‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان افزود: طبق اعلام رسمی تعاونی روستای یو جهاد کشاورزی استان، به حدی کفایت و مصرف استان سی بو پرتقل خریداری شده است، تنها مشکلی که برای میوه شب عید امسال است، نبود میوه نارنگی است، که باید حتما از خارج وارد شود.

وی تاکید کرد: توزیع میوه شب عید امسال برعهده جهاد کشاورزی است و مسئولیت اتحادیه عمده فروشان فقط منحصر به توزیع در سطح میادین میوه و تره بار است و هیچ توزیع خرد در سطح شهر ندارد،

اطرج در توضیح وضعیت قیمت گذاری میوه شب عید عنوان کرد: تلاش ما بر این است که کاهش قیمت‌ها به صورت منطقی باشد، به گونه‌ای که کشاورزان متضرر نشوند، البته قیمت گذاری میوه شب عید برعهده این اتحادیه نیست و این اتحادیه فقط به صورت هفنتگی طبق روال خود قیمت گذاری می کند.

وی ابراز کرد: هنوز جهاد کشاورزی استان نسبت به قیمت میوه های دولتی برای شب عید هیچ ابلاغ و اعلامی نداشته است و قطعا در روزهای آتی قیمت ها اعلام می شود.، البته چنانچه شهروندان نسبت به قیمت ها و یا گران فروشی شکایتی داشته باشند می توانند یا با شماره ۱۲۴ و یا به اتحادیه خرده فروشان میوه مراجعه کنند.

مسئول اتحادیه عمده‌‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان اذعان کرد: اکیپ های بازرسی شبهای عید همچون روال طول سال حضور دارند و سرکشی و نظارت می کنند.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر ورود میوههای قاچاق به میادین و بازار میوه اشاره کرد: متاسفانه میوه های قاچاق با قیمت های گران و هنگفت در بازار اصفهان هم ورود پیدا کرده و ماهم صد در صد مخالف ورود میو ه های قاچاق هستیم و و فروش این نوع میوه را به طور کلی در میادین ممنوع کردیم.

اطرج اذعان کرد: در حال حاضر انگور، گیلاس، زردآلو و نارنگی از جمله میو ههای قاچاق است که در بازار میوه اصفهان وجود دارد که قیمت های ان بسیار بالا است

(طبق اخبار واصله و منتشر شده در رسانه های دیگر، گیلاس تا کیلیویی ۱۰۰هزار تومان هم در بازار تهران خرید و فروش می شود)

وی به شهروندان پیرامون خرید میوه شب عید توصیه کرد: مردم هیچ نگرانی و دغدغه ای برای تمام شدن میوه شب عید نداشته باشند، به اندازه کفایت وجود دارد، به انداز مصرف روزانه خرید کنند چرا که هوای امسال شب عید گرمتر از سال های قبل است واحتمال فاسد و خراب شدن میوه ها زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.