سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:13 - پنجشنبه 06 اسفند 1394

۲۹ سال از پرواز حاج حسین گذشت

۲۹ سال پیش یکی از همین روزها حاج حسین خرازی به سوی آسمان شهادت پر گشود و حالا سالهاست جایش در زمین خالیست ….

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، کسی نمی دانست سال۱۳۳۶در اصفهان کودکی پا به عرصه وجود می گذارد که بعدها مایه افتخار و سربلندی مردم یک کشور و یک شهر خواهد شد و او کسی نبود جز حسین خرازی که این سال در خانواده ای متدین به دنیای پر از هیاهو آمد کودکی که از همان ابتدا در سرنوشتش شهادت رقم خورده بود .
حسین برای این دنیا آفریده نشده بود تنها چند صباحی در گیر و دار این دنیا ماند و آخر هم آنطور که دوست داشت به پیش معبود بازگشت.

خرازی

شجاعت، زکاوت، مهربانی، ایمان همه اینها کافی بود تا فرق حسین از کودکی با بقیه هم سن و سالانش مشخص شود و در جوانی او را تبدیل کند به مرد جبهه های جنوب کسی که همه آرزویشان بود یک عملیات را با او تجربه کنند.

با اینکه در خانواده ای معمولی به دنیا آمد اما گرایش های مذهبی قوی خانواده باعث شد تا او هم از همان دوران پیوندی عمیق و ناگسستنی با محافل مذهبی برقرار کند.

حسین خرازی که امروز نه تنها برای اصفهان که برای جوانان یک کشور الگویی پر قدرت و پر از جذابیت است از همان سالهای ابتدای جوانی در دوران پر دغدغه سربازی، فرار از پادگان ها در سال ۵۷ به دستور امام خمینی و ادامه فعالیت های انقلابی، حضور در روزهای سخت کردستان در روزهای اوج التهاب این مناطق و در آخر شتاب برای حضور در جبهه های جنوب و عملیات های متعدد را در کارنامه ۲۹ ساله خود به ثبت رساند.

او علاوه بر داشتن تدبیر نظامی که باعث شد مسوولیت های متفاوتی را در دوران انقلاب و جنگ بر عهده بگیرد، از شجاعت کم‌نظیری هم برخوردار بود آنطور که قاطعیت و صلابتش برای همه فرماندهان گردانها و محورها، نمونه و مثال زدنی بود.

خصوصیات اخلاقی حاج حسین که سینه به سینه نقل شده و یا از مادر و همرزمان به نسل چهارم رسیده شنیدنی است حساسیت در مورد بیت المال و اعتقادش در رابطه با اینکه هرچه که بر سرمان می‌آید از نافرمانی خداست و همه سختی ها و بلا ها ریشه در عدم رعایت حلال و حرام خدا دارد از باورهای این فرمانده کم نظیر اصفهانی بود.

حسین عاشق شهادت و جبهه بود در عملیات کربلای ۵ همان عملیات پایانی از نیروها خواست هرکس عاشق شهادت نیست در این عملیات شرکت نکند، زیرا که کربلای ۵ یکی از آن عملیات های عاشقانه است که برای بسیاری راه بازگشت در آن نیست و برای او هم چنین رقم خورد.

سرانجام در اوایل اسفند ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ پس از ساها جنگ و تلاش در راه اسلام به آرزویش رسید و با انفجار خمپاره ای روحش برای همیشه به آسمان پرواز کرد.

آرامگاه شهید خرازی امروز مکانی برای عاشقان جا مانده است آنهایی که هنوز هم عاشق شهیدان و شهادت اند.
پیکر پاک این شهید بزرگوار در قطعه شهدای کربلای ۵ در منتهی‌الیه شمال غربی گلستان شهدا اصفهان آرام گرفت.

شاید در این سالها مانند شهید خرازی، جهان آرا، کاظمی، باقری، ردانی پور، حبیب الهی، افشار و شهبازی نباشد و یا کمتر باشد اما تک تک شهدا که جسم پاکشان در گلستان های شهدا آرمیده است اما زنده و حاضر هستند می توانند الگویی باشند برای جوانانی که رشادت و دفاع از وطن را تنها در خاطرات گذشته ها شنیده اند و شجاعت و جوانمردی هایشان می تواند درسی بزرگ برای آنهایی باشد که جنگ و مردانی این چنین را کمتر دیده اند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.