سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:06 - پنجشنبه 06 اسفند 1394

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

همکاری نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در تأمین امنیت انتخابات/ عبور از خطوط قرمز در برخی از سخنرانی‌ها

سردار آقاخانی گفت: هدایت عملیات امنیت انتظامی ویژه انتخابات در قرارگاه مرکزی به نام امام علی (ع) در نیروی انتظامی انجام خواهد شد

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار عبدالرضا آقاخانی در یازدهمین نشست خبری فرماندهی انتظامی استان اصفهان نکاتی را با محوریت انتخابات عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه مسائل انتخابات باظرافت خاص و با یک نشاط وصف‌ناپذیری در حال انجام است، ادامه داد: این کارها با نظارت و اجرای دقیق در حال پیگیری است و تا امروز هیچ‌گونه گزارش خاصی در مورد تخلفات ویژه گزارش نشده است.

وی از همه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، مسئولین ستادهای انتخاباتی و متصدیان تبلیغات نامزدها و عوامل نیروی انتظامی که بر اساس قوانین انتخابات روند خوبی را داشته‌اند تقدیر و تشکر کرد و تصریح کرد: از آن‌ها می‌خواهیم تا کلیه مندرجات در ماده‌قانون‌های ۵۷ و ۶۱ مربوط به انتخابات که تابه‌حال رعایت کرده‌اند تا چند ساعت دیگر که موعد تبلیغات به پایان می‌رسد مراقبت خود را ادامه دهند.

سردار آقاخانی با اذعان بر اینکه فضای استان آرام و بانشاط است و ان‌شاءالله شاهد حضور حداکثری مردم در هفتم اسفندماه پای صندوق‌های رأی خواهیم بود، گفت: در کمیته‌های امنیتی انتخابات به‌ویژه شورای تأمین استان حضور فعالی داشته‌ایم.

این مقام ارشد انتظامی استان بابیان اینکه تمام شعبات اخذ رأی استان را به‌خوبی امنیتش را تأمین می‌کنیم، اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات ۲ هزار و ۸۲۸ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته‌شده است که ۲ هزار و ۴۸۳ شعبه رأی ثابت و ۳۴۵ عدد شعبه اخذ رأی سیار است.

وی بابیان اینکه برای تأمین امنیت انتخابات یازده هزار نیرو در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: بعضی از نقاط حساس که در انتخابات گذشته سابقه خوبی از خود نشان نداده‌اند، به‌صورت ویژه نیروهای بیشتر و گشت‌های ویژه در نظر گرفته‌ایم و مأموران ما برای این انتخابات در سه مرحله آموزش‌های متناسب را فراگرفته‌اند،‌ البته در کنار این برنامه، برنامه‌های جاری نیروی انتظامی با کار مضاعف ادامه پیدا خواهد کرد و برای این منظور حدود شش هزار نفر را در نظر گرفته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اطلاع داد: هدایت عملیات امنیت انتظامی ویژه انتخابات در قرارگاه مرکزی به نام امام علی (ع) در نیروی انتظامی انجام خواهد شد، که این قرارگاه با سیستم‌های بی‌سیم، باسیم، تلفن‌های خاص، ۱۹۷ و ۱۱۰ جوابگوی درخواست‌ها و موارد قابل‌پیگیری در مورد انتخابات هست.

سردار آقاخانی ادامه داد: برای کیفیت بخشیدن به این مأموریت ویژه انتخابات، ۴۸ اکیپ ویژه بازرسی در استان با حضور کارشناسان و بازرسان حفاظتی، عملیاتی، امنیتی و بازرسی در نظر گرفته‌شده است.

وی با تأکید مجدد بر اینکه یازده هزار نیروی در نظر گرفته‌شده برای انتخابات به‌صورت آماده‌باش هستند و از هرزمانی که زمان آغاز انتخابات معین شود یک ساعت قبل از آن در محل شعبات حضور پیدا خواهند کرد و لازم به ذکر است هماهنگی‌های لازم با فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام‌شده است و بخش‌هایی که دستگاه‌های تصمیم‌گیری در انتخابات هستند به‌صورت ویژه زیر چتر امنیتی نیروی انتظامی هستند.

فرمانده ارشد انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها با تأمین امنیت انتخابات، یک‌شور و نشاطی بر استان حاکم است و مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب لبیک دیگری خواهند گفت و دشمنان را مأیوس خواهند کرد.

سردار آقاخانی از آمادگی صددرصدی استان اصفهان برای انتخابات خبر داد و گفت: از مجموعه فرماندهی و معاونت‌های سپاه صاحب‌الزمان (عج) و بسیج که در راستای تأمین انتخابات در کنار نیروی انتظامی هستند کمال تشکر و قدردانی را به عمل می‌آوریم.

وی بابیان اینکه سیستم‌های فضای مجازی برای ما ناامن و برای دشمنان امن هستند، به خانواده‌ها توصیه‌هایی کرد، ازجمله اینکه در آتلیه‌های معتبر برای گرفتن عکس‌های خود اقدام کنند، فیلم و عکس‌های شخصی خود را در تلفن همراه، حافظه‌های همراه، فلش مموری و تبلت ذخیره نکنند زیرا احتمال سرقت و مفقودی این‌ها وجود دارد، همان‌گونه که در فضای حقیقی به افراد غریبه اعتماد نمی‌کنند در فضای مجازی نیز این‌گونه رفتار کنند و اطلاعات خود را در اختیار غریبه‌ها قرار ندهند، این آسیب هایی است که مردم بیشترین مراجعه را در مورد آن به پلیس فتا دارند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگار صاحب نیوز گفت: برخی از چهره‌هایی که در دانشگاه و مراکز دیگر در ایام تبلیغات انتخابات حضور پیداکرده‌اند، از خطوط قرمز عبور کردند ولی حاشیه خاصی به وجود نیامد.

وی همچنین در مورد پمپ‌های کوچک بنزین کنار خیابان به خبرنگار ما اظهار کرد: برای جایابی این پمپ‌ها در بعضی از موارد هماهنگی‌هایی شد و در برخی از موارد نه، ولی ما در حال تهیه سناریوی امنیتی برای آن هستیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.