اصفهان شرق

انتخاب افرادی با افکار غربگرا، کشور را به سوی بدبختی سوق می دهد/ لزوم توجه به حامیان لیست های انتخاباتی

کدخبر: 92462
1394/12/03 در ساعت 00:50

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق، با بیان نگاه دقیق و نافذ به صحنه انتخابات اسفندماه سال جاری گفت: در صحنه انتخابات، جریان های مختلفی پا گذاشته اند که برخی طرفدار ارزش ها، انقلاب و گفتمان امام و رهبری هستند و دغدغه اصلی آنها حاکم شدن این گفتمان است و مسلما این نوع تفکر در بین دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب وجود دارد ولی گاها در بین این دو جریان عده ای از افراد، مخالف اجرای صد در صد این گفتمان بوده و این از مسائل مهم در جدا سازی بین افراد و تغییر انتخاب مردم است.

*دقت در شناخت نامزدهای انتخابی مد نظر باشد

حاجیان با ذکر نگاه غربگرای برخی نامزدها و حامیان آنها اظهار کرد: در فضای انتخابات با نگاهی دیگر روبه رو می شویم که تمایلش به طرف غرب و غربگرایی است و به نوعی این جریان به نام تجدید نظر طلب یا افرادی که توجه کافی به آرمان های اسلامی و انقلاب ندارند، مطرح می شود که باید در این رابطه نهایت دقت در شناسایی افراد در نظر گرفته شود.

وی افزود: برخی افراد می گویند دوره آرمان گرایی و مسائل مربوط به مبانی انقلاب تمام شده است و نیاز اساسی به این اهداف و آرمان ها در کشور نیست، در این خصوص اگر به افرادی با این دیدگاه برخورد کردیم باید بدانیم که جریان خطرناکی پا به عرصه انتخابات گذاشته است که در این بین برخی را جذب خود خواهد کرد.

photo_2016-02-19_00-00-19-768x432

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با دوری از اشرافی گری در مسئولان، بیان کرد: اگر برخی جریان های غربگرا در کشور حاکم شود در اهداف خود اشرافی گری را مد نظر قرار می دهد و نفوذ این جریان کشور را بدبخت خواهد کرد و در بیانات رهبر معظم انقلاب، از حاکم شدن این جریان نفی شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه گاها دیده می شود که دشمنان ما به دنبال حاکم کردن این جریان بر افراد عمومی هستند و گرایش غربگرایی و تجدید طلبی را به طرف افراد سوق می دهند که مسلما اگر توجه به این امر نشود، کشور به سمت جریان های غربی رفته و این نگرانی مهمی است که باید توسط همه افراد جامعه مد نظر قرار گیرد.

*ورود جریان غربگرا به کشور مصداق نفوذ است

حاجیان در ادامه مباحث بالا، خاطرنشان کرد: دور شدن از آرمان های اسلامی و انقلابی و عدم اصرار روی مبانی انقلاب نوعی نفوذ جریان های غربی و افکار دشمنان نظام است و در این خصوص وظیفه همگان است که فرمایشات رهبر انقلاب را مد نظر قرار دهند زیرا امام به خوبی وظیفه نمایندگان مجلس را تبیین کرده و بارها در سخنرانی های خود مورد تاکید قرار داده است.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود به انتخاب اصلح در خصوص نامزدها اشاره و اظهار کرد: اگر بخواهیم انتخاب خوبی بین نامزدها داشته باشیم نیاز به شناخت معیار و ملاک هایی اساسی است که بتوان با توجه به آن بهترین را انتخاب کنیم و مساله ای که باید مد نظر قرار گیرد این است که از بین تفکراتی که مد نظر کاندیدا هست باید به جریان های مصمم به انقلاب اسلامی و معیارهای مطرح در کلام رهبری است توجه کنیم.

کارشناس مربوطه ادامه داد: باید توجه کرد که کدام کاندیدا به معیار رهبری که برگرفته از اصول امام و مبانی اسلام است نزدیک است و موضوع مهم دراین رابطه توجه به چهار معیار مد نظر رهبری شامل « تدین، شجاعت، کارآمدی، دلسوزی » باید در اولویت همه افرادی قرار گیرد که سرنوشت کشور برایشان اهمیت دارد.

وی به لیست های انتخاباتی اشاره و تصریح کرد: با توجه به وجود چندین لیست در انتخابات، مسلما گاها برخی از چگونگی تشخیص لیست ها و مشکلات مربوطه سخن می گویند که این مساله اهمیت پرداختن به شاخصه های لیست را بیش از پیش نشان می دهد.

photo_2016-02-19_23-23-56-768x432

امام خامنه ای مدظله العالی: اعتماد می کنم به آن کسانی که اینها را معرفی کرده اند و نگاه می کنم ببینم آن کسانی که این فهرستا را معرفی کرده اند چه کسانی هستند؛ اگر دیدم اینها آدم های متدین و مومن و انقلابی هستند یه حرفشان اعتماد میکنم و به فهرست آنها رای می دهم؛ اگر دیدم نه، کسانی که این فهرست را داده اند کسانی هستند که به مسائل انقلاب، به مسائل دین، به مسائل استقلال کشور خیلی اهمیتی نمی دهند، دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر آمریکا است، به حرفشان اعتماد نمی کنم؛ به نظر من این راه خوبی است.

حاجیان در این خصوص به بیانات گهربار رهبری اشاره و گفت: اگر افرادی که لیست بستند آدم های مومن و کارآمد و انقلابی بودند، طبق فرمایش حضرت آقا به انها اعتماد می کنیم و اگر خلاف آن ثابت شود مسلما رای ما به آن لیست نیست ولی باید به این نکته مهم توجه کرد که گاهی افرادی لیست ها را می بندند که قبلا امتحان پس داده اند و مورد توجه بیگانگان بوده اند که در این صورت عملا باید با تبعیت از فرمایشات انتخاب اصلح رهبری و امام خمینی(ره) این لیست از انتخاب ما حذف شود زیرا سرنوشت کشور به رای ما بستگی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم انتخاباتی در طراز جمهوری اسلامی را رقم زده و کسانی را بر کرسی مجلس بنشانیم که بر اساس اصول و مبانی گفتمان رهبری حرکت می کنند و قطعا در این خصوص کنکاش در تابلوهای حمایتی کاندیداها از اولویت اصلی مد نظر قرار گیرد.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: امیدواریم کسانی که از صندوق بیرون می آیند وفادار به نظام و ارزش های اسلامی بوده و دل امام زمان به این انتخاب شاد شود.