اصفهان شرق

الفبای دین و احکام اسلامی را به فرزندان بیاموزیم/ اداره زندگی به سبک اسلام

کدخبر: 92452
1394/12/02 در ساعت 23:41

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، امشب، همایش بنیان تحکیم خانواده برای آگاهی از آسیب های اجتماعی با حضور استاد سید علی حسینی مدرس حوزه، والدین دانش آموزان مقاطع تحصیلی از طرف پایگاه بسیج امام خمینی (ره)، کارشناسی انجمن و اولیا اداره آموزش و پرورش و حوزه 5 امام محمد باقر(ع) در سالن دبیرستان نور دانش شهر حسن آباد برگزار شد.

DSC08679
در این جلسه حجه السلام سید علی حسینی با اشاره به آسیب های اجتماعی که امروزه در کمین جوانان ماست گفت: اولین موضوعی که شما پدران و مادران باید به آن توجه کنید آموزش الفبای دین و احکام مورد نیاز فرزندان می باشد چراکه اگر کانون خانواده با رعایت اصول و قوانین اسلامی اداره شود دارای امنیت فردی، اجتماعی ، روانی و اخلاقی شده و به دنبال آن امنیت در حجاب و ازدواج نیز در این محیط نمایان می شود.

حسینی در ادامه با اشاره به زیاد بودن آمار طلاق و افراد معتاد افزود: امروزه یکی از مهمترین آسیبهای اجتماعی بحث معتاد شدن است چراکه در جامعه امروزی حدود 180 نوع مواد روانگردان در صورت های مختلف وجود دارد و از هر 1000 نفر 27 نفر معتاد می باشند و در هر سال 17 نفر به این افراد اضافه می شود.

DSC08668
مدرس حوزه در ادامه تاکید کرد: امروزه تغییر سبک زندگی در خانواده ها باعث بوجود آمدن بعضی از این آسیب ها شده است که به آن جاهلیت مدرن گفته می شود.

وی  خاطرنشان کرد: برای داشتن یک جامعه سالم باید از خود خانواده شروع کنیم چون اصل پرورش در خانواده می باشد و همه دست به دست هم دهیم تا جامعه ای سالم داشته باشیم چراکه اگر فرزندانمان را خوب تربیت و هدایت کنیم می توایم شبکه های اجتماعی را هم هدایت کنیم.

استاد حوزه در پایان گفت: زندگی را به سبک اسلامی اداره کنیم و فرزندان را عادت به کارهای خوب و پسندیده دهیم تا خانواده هایی خوب و سالم داشته باشیم.

DSC08663 DSC08665 DSC08683 DSC08673 DSC08672