اصفهان شرق

کرباسچی در فضای دانشگاهی اصفهان چه می خواهد؟ این مرد هزار چهره در سیاست دنبال چه می گردد؟

کدخبر: 92443
1394/12/02 در ساعت 21:41

به گزارش اصفهان شرق به نقل از بسیج دانشجویی شرق اصفهان،  ما دانشجویان بسیجی شرق شهرستان اصفهان به جد روی آرمان های خود ایستاده ایم و از ورود این گونه عناصر به فضای مقدس تحصیل و تهذیب نگرانیم و ملتمسانه خواهشمندیم در دعوت از این گونه افراد کمال دقت نظر را به خرج داده و از افرادی دعوت نمایند که یا به گذشته اشان و یا به امروزشان قدری افتخار کنیم. فراموش نکنیم که کرباسچی مبدع فساد اقتصادی است و از آن زمان بود که رهبر فرزانه انقلاب به کرات از مبارزه با مفسدان اقتصادی سخن گفتند.

جامعه علمی و دانشگاهی اصفهان دوشنبه میزبان فردی است که بسیاری او را به خوبی می شناسند. غلامحسین کرباسچی عضو حزب گارگزاران سازندگی، شهردار سابق تهران، رئیس ستاد کروبی در انتخابات88 وکسی که برای فقر بیش از 12میلیون نفر در رسانه ملی اشک بر گونه هایش لغزاند. غلامحسن کرباسچی که مدیری کارگزارانی است و معتقد است توسعه باید به هر قیمتی باشد حتی له شدن طبقه محروم.

گروه و یا حزب کارگزاران که ریشه از تفکرات جناب هاشمی رفسنجانی دارد ، بیشتر در زمینه افکار تکنوکراتی به تمامی موضوعات می پردازد و اساس کار وفعالیت این گروهک ، قبل ار هر اقدام واندیشه ای در ابعاد مختلف ،بیشتر نگاه اقتصادی به موضوعات دارد. نگاهی که به هیج عنوان با ماهیت محرومیت واستضعاف همخوانی نداشته. اما جناب غلامحسین کرباسچی که به عنوان مرد سایه هاشمی رفسنجانی معرفی می شود به جد دنبال رو این تفکر است. ازکرباسچی در مورد سوابقش از دوران دفاع مقدس ،تنها چیزی که در رسانه ها به چشم میخورد، همان نمایندگی امام ره در ژاندار مری بوده است. وی پس از استانداری اصفهان در سال 1368به شهرداری تهران برگزیده شد که با حمایت های ویژه هاشمی رفسنجانی توانست متروی تهران را سروسامان داده ودرست مانند یکی از وزراء در جلسات هیئت دولت حضور پیدا نماید که این وضعیت به محض شهردار شدن آقای احمدی نژاد متوقف شد. کریاسچی در سال 1377 که دومین سال ریاست جمهوری مرحله اول سید محمد خاتمی بود و یکی از حامیان اصلی خاتمی به شمار می آمد ،از سوی دادستان تهران به عنوان مدعی العموم تحت پیگرد قرار گرفته به اتهام جرایم مالی، اختلاس، فساد و استفاده از امکانات شهرداری تهران به نفع یکی از نامزدها در انتخابات هفتم ریاست جمهوری ،محاکمه و به ۳ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از مشاغل دولتی و جزای نقدی محکوم شد.

کرباسچی بعد از گذراندن دوسال از محکومیت خود با پی گیری ها هاشمی و نامه نگاری خاتمی به رهبری معظم انقلاب آزاد شد . خاتمی در آن نامه از رهبری می خواهد تا “امیر کبیر زمان” از زندان آزاد شود. کرباسچی به همراه برخی وزارء دولت هاشمی با راه انداختن جریان کارگزاران سازندگی ، با ارائه لیستی به مقابله با جامعه روحانیت مبارز برخواسته وبعد از اینکه تعدادی از آقایان از این گروه جدا شدند آقای کرباسچی به عنوان چهره اول این حزب مطرح شد. حال که تا حدودی با برخی از ویژگی ها،شخصیت و رفتارهای آقای کرباسچی آشنا شدیم ،خارج از لطف نیست که جامعه دانشگاهی بخشی از ابعاد شخصیتی وسیاسی و رفتاری دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی را بهتر بشناسند.

1-کرباسچی سابقه مدیر مسئولی” هم میهن” را دارد که در آن ایام به اتهاماتی به تعطیلی کشیده شد. نباید فراموش کرد که کرباسچی طی دو دهه گذشته یک پایه ثابت سازماندهی و حمایت مالی جریان مطبوعاتی غرب‌گرا مثل «هم‌میهن»، «شهروند امروز»، «آسمان» و امثالهم بوده است. اخیرا هم گروه مطبوعاتی «هم‌میهن» شامل چهار مجله «مهرنامه»، «صدا»، «تجربه» و «سیاست‌نامه» توسط او تأسیس شده که تریبون عناصر مخالف نظام و چهره‌های مروج مبانی فرهنگی وسیاسی غربی ومخالف با انقلاب اسلامی است.

2- غلامحسین کرباسچی به جد از حامیان هاشمی رفسنجانی و طیف او بوده است. همین قدر کافی است بدانیم که ساخت مجسمه هاشمی رفسنجانی در دوران کرباسچی اتفاق افتاد.کرباسچی در سال ۷۴ که شهرداری تهران را بر عهده داشت ، اقدام به ساخت مجسمه ای از حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی کرد. این مجسمه امروز در موزه هاشمی رفسنجانی در رفسنجان نگهداری می شود.

3- ورود دولتی ها به پول های کثیف از دوران کارگزاران و با فعالیت های کرباسچی کلید خود و انحراف مالی در این دوران به حدی بود که یکی از نزدیکان کرباسچی به نقل از او می گفت که باید جوری عمل شود که مردم فکر کنند و قبول نمایند که شهرداری خودش واضع قانون است و اگر قرار شد (از شهرداری) برویم باید طوری برویم مثل اینکه کلید برق تهران خاموش می‌شود هرچه هست را بفروشید که برای (شهردار) بعدی که می‌آید هیچ چیز نماند. از مصادیق استفاده کرباسچی از پول‌های کثیف در انتخابات اعطای تعدادی خودرو به مدیران وزارت کشور برای پیش برد اهداف خود در انتخابات بود.

آقایان دانشگاهی انجمن اسلامی بگذارید یکی از مصادیق این پول های کثیف را بازگو نماییم:
4- آقای کرباسچی ماجرای کارخانه ای که به همسرتان رسید و چند صد کارگر بیکار شدند چه شد ؟ آیا جز رانت اقتصادی چیز دیگری بود ؟ آیا فراموش کرده اید که در سال 79 تا 83 بحران مالی 28 واحد تولیدی ناشی از سیاست های دولت های سازندگی و اصلاحات بوده است و باز می دانید کارخانه رشت الکتریک به یکی از بستگانتان واگذار گردید که آن هم در سال 82 تعطیل شد و همین کارخانه حدود 540 کارگر آن زمان را با سیاست های غلط آقایان بیکار کرد؟ آیا کسی پاسخگو بود؟

5- دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی که در ابتدای انقلاب در کسوت روحانیت بود و بعد از آن در ظاهری متفاوت فعالیت می‌کرد، در جلسات محاکمه‌اش کوشید خود را مدیری خدوم، دلسوز و متدین معرفی کند که از بد حادثه کارش به دادگاه کشیده است. او بارها با استناد به آیات قرآن و منابع دینی و بیانات امام راحل، سعی در فرافکنی و مظلوم ‌نمایی داشت.

21

کرباسچی همچنین در دادگاهش می‌کوشید با قرائت آیاتی چون «قُل لَّن یُصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ اللَّـهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَعَلَى اللَّـهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ » و معرفی خود به عنوان کارگزار نظام اسلامی، چهره‌ای موجه و حزب اللهی از خود نشان داده و خود را منتسب به نظام اسلامی معرفی کند. آری در آن برهه سنگ حزب اللهی را به سینه زند تا سر پوشی باشد بر همه اشتباهات و نقص هایی که بلا شک خود در جریان همه آن ها بود و حتی حاضر به عذر خواهی نیز نشد.

6- نکته قابل توجه دیگر در سخنان کرباسچی، ادعای «پذیرش دل و جانی فرمایشات رهبر انقلاب» است. این ادعا درحالی از سوی کرباسچی مطرح شده که کارنامه دو دهه گذشته وی، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.مدیریت کارگزارانی دولت هاشمی که کرباسچی نماد آن است، درهشت سال سازندگی منجر به انحراف در بسیاری از اصول انقلاب شد و بارها و بارها مورد انتقاد رهبر انقلاب نیز قرار گرفت.

7 -غلامحسین کرباسچی در زمانی که قراربود نامزد مورد نظرش در انتخابات سال ۸۸ رو به روی دولت احمدی نژاد قرار گیرد به پهنای صورت اشک می ریخت و از ۱۲ میلیون نفری می گفت که در کشور در فقر زندگی می کنند.او این سوال را از کروبی پرسید که می خواهد برای ۱۲ میلیون نفری که در فقر به سر می برند چه کند ؟ تا کجا پیش می رود و می خواهد از چه چیرهایی مایه بگذارد تا جلوی گسترش بی عدالتی را بگیرد؟ با گفتن همین سوال بود که ناگهان بغض کرد و اشک ریخت . بعدها در مصاحبه هایش بیان کرد که این کارش نمایشی نبوده و واقعا دلش برای مردمی که زیر خط فقر زندگی می کنند می سوزد . او در آن روز به شدت نگران اوضاع کشور بود . او هم در آن زمان جزو دلواپسانی بود که با وجود اینکه در فیلم تبلیغاتی مهدی کروبی ظاهر شده و از او حمایت کرده بود ، در روز رای گیری جلوی چشم خبرنگاران با لبخند معنی داری رای به میر حسین موسوی داد!

8- کرباسچی که ریاست ستاد کروبی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را به عهده داشت، پس از اعلام نتایج انتخابات، زیر بار آن نرفت و تنها راهکار ارائه شده توسط ستاد کروبی را ابطال انتخابات اعلام کرد. حالا مردم می‌توانند خود قضاوت کنند امسال که کرباسچی و دار و دسته کارگزارانی‌ها و اصلاحاتی‌ها لیست اصلاح طلبان را برای انتخابات مجلس دهم بسته‌اند، این لیست قابل اعتماد است یا خیر! جامعه دانشگاهی حتما این ها را می داند یا نکند که ……

9-کرباسچی در سال ۸۸ برای مردم فقیر دل می سوزاند اما شاید خودش هم به یاد نداشته باشد که روزی در همان دولت سازندگی که تورم به آستانه ۵۰ درصد رسیده بود ، در مقام شهردار تهران بیان کرده بود «تهران شهر گرانی است ، کسانی که گلایه دارند چرا از تهران بیرون نمی روند ؟ تهران جای فقرا نیست !”

10-چند وقت پیش کرباسچی با اشاره به انصراف ندادن مردم از دریافت یارانه بیان کرده بود که مردم ایران دروغگو هستند و میزان اموال و دارایی خود را به طور صریح و صحیح بیان نمی کنند البته این حرف تازه ای از دارو دسته ای کارگزاران نیست چرا که کارگزاران بر این عقیده است که «دولت نبايد به فقرا كمك كند چرا كه با اين كار، مخالف عدالت گام برداشته چون بايد ماليات ثروتمندان كه كار مي كنند و ماليات مي دهند را به جيب عده‌اي ضعيف و تن‌پرور بريزد… دولت بايد اجازه دهد دست طبيعت بطور عادي نسل ضعفا را محو كند. آقایان دانشگاهی خوب می دانید در کنار این حرف ها پدر معنوی این حزی یعنی آقای هاشمی در زمانی که قرار بود یارانه نقدی به مردم ارائه شود ، بیان کرده بود که «اداره کشور به شیوه گداپروری جواب نمی دهد.»

حال آیا می توان تصور کردکه مردم با هوش ومتدین ایران اسلامی و دانشجویان این حقایق رابه فراموشی سپرده و باز تحت تاثیردروغگویی ها وتناقضات مختلف قرار بگیرد؟ واین درست در زمانی است که همین آقایان سایرین را دروغگو معرفی میکنند. حال شما بگویید دروغگویان واقعی چه کسانی هستند؟

ما دانشجویان بسیجی شرق شهرستان اصفهان با توکل بر خداوند متعال و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب بیش از پیش روی آرمان هایمان می ایستیم و در این راه حتی جانفشانی ها می کنیم . ما از ورود این گونه عناصر به فضای مقدس تحصیل و تهذیب نگرانیم و ملتمسانه از جامعه دانشگاهی خواهشمندیم در دعوت از این گونه افراد کمال دقت نظر را به خرج داده و از افرادی دعوت نمایید که یا به گذشته اشان و یا به امروزشان قدری افتخار کنیم. به افرادی اعتماد کنیم که در برهه های حساس گوشه ای از مشکلات نظام را به دوش کشیده نه این خود باری بر مشکلات بودند. البته دانشجو بصیرت دارد و به اهمیت جایگاهش واقف است و نمی لغزد که اگر لغزید آنگاه جامعه می لغزد.

والسلام
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع)