سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 18:33 - یکشنبه 02 اسفند 1394

رییس بهداشت شماره یک اصفهان خبر داد:

پرداخت حق الزحمه کارگران طرح مبارزه با بیماری سالک در شرق اصفهان/ پیگیری ها نتیجه داد

دکتر ترک زاده گفت: مبالغ بدهی حق الزحمه کارگران طرح مبارزه با بیماری سالک بخش جلگه و بن رود به حساب بسیج سازندگی واریز شد تا به زودی توزیع مبالغ انجام شود.

به گزارش اصفهان شرق، به دنبال دریافت برخی نظرات پیرامون عدم پرداخت حق الزحمه نیروهای شرکت کننده در طرح مبارزه با بیماری سالک در بخش بن رود و جلگه بر آن شدیم تا پیگیری های رسانه ای در جهت رساندن صدای جوانان هرندی و ورزنه ای تا حصول نتیجه مطلوب را انجام دهیم.
با توجه به موقیعت جغرافیایی شرق اصفهان و وجود بیابان در اکثر مناطق روستایی و شهری بخش های بن رود، جرقویه و جلگه بیماری سالک شیوع چشم گیری دارد به گونه ای که با آغاز بهار چهره ی شهروندان به نیش پشه خاکی حالت طبیعی خود را از دست می دهد و لیکن این در حالی است که با اندکی همت در مسئولان و اقدامات پیشگیرانه می توان از بروز این حالات جلوگیری کرد.

*کنترل بیماری سالک با بسیج همگانی
سال ۹۳ متاسفانه بنا به نبود اعتبارات در جهت جونده کشی آمار شیوع بیمار سالک نسبت به سال ۹۲ کمی بالاتر رفت و این به گونه ای بود که بسیج برای حضور داوطلبانه اعلام آمادگی کرده بود.

دکتر ترک زاده در فروردین ماه سال جاری از آغاز طرح جونده کشی در شرق اصفهان خبر داد و افزود: خوشبختانه با همکاری فرماندار اصفهان و پیگیری های صورت گرفته بحث اعتبارات در خصوص اقدامات عملی پیشگیرانه انجام شده و تخصیص اعتبار صورت گرفته است.

رییس بهداشت شماره یک اصفهان افزود: با مجوز معاونت بهداشت و رییس مرکز بهداشت استان کانون هایی که با حداکثر جونده ماجه هستند جونده کشی خواهد شد تا بتوان کنترل مطلوبی در شیوع بیماری سالک در شرق اصفهان داشته باشیم.

رییس بهداشت شماره یک شهرستان اصفهان در پاسخ به این سوال که در بحث لانه کوبی موش ها در مناطق شرق اصفهان چه اقداماتی انجام می شود، تصریح کرد: در این خصوص باید بودجه لازم توسط مدیریت بحران استانداری اختصاص یابد تا بتوان در بحث لانه کوبی و جونده کشی حرکت کنیم.

10100

* پیگیری ها نتیجه داد

بعد از 9 ماه از گذشت اجرای طرح مبارزه با بیماری سالک و مطالبه کارگران در این رابطه، برآن شدیم تا کار رسانه ای را آغاز کنیم و در این زمینه چندین مصاحبه خبری و نقد دست مایه کار رسانه ای ما شد.

در این رابطه بارها قول پرداخت از سوی مسئولان مربوطه داده شد ولی به دلیل عدم اعتبار، پولی دست کارگران نرسید و همچنان چشم انتظاری پاسخی در این رابطه بود.

به لطف خدا با همکاری و همراهی فرمانداری و مرکز بهداشت شماره یک اصفهان، وجه مربوطه از فرمانداری به حساب بهداشت واریز شد.

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق از واریز مبالغ، صبح فردا ( 3 اسفندماه94) به حساب بسیج سازندگی خبر داد و گفت: پس از واریز اعتبار مربوطه، مبالغ بدهی به طور کامل به حساب بسیج سازندگی واریز شده و در اولین فرصت بین کارگران شرکت کننده در طرح توزیع میشود.

دکتر ترک زاده تصریح کرد: مسلما با اجرای طرح مبارزه با سالک، آمار افرادی که در معرض نیش پشه قرار میگیرند به مراتب کم تر از سال قبل است و می طلبد تا همه ارگان ها در این خصوص ورود پیدا کنند تا این طرح همه ساله با امادگی کامل به انجام برسد.

محمد حیدری مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان با بیان اینکه حوزه های بسیج مناطق دراین رابطه مبالغ واریزی را توزیع می کنند گفت: در اولین فرصت، پس از واریز مبالغ، پول از طرف حوزه های بسیج که متولی ثبت نام در این طرح بوده اند، بین کارگران توزیع می شود.

********************************

به گزارش اصفهان شرق، امید آن داریم تا همیشه شاهد تحقق اعتبارات این بخش و پرداخت حق الزحمه ها در کوتاه ترین فرصت بوده و در آینده دیگر شاهد دیر پرداخت مبالغ از سوی مسئولان مربوطه نباشیم. جوانان در سایه نبود اشتغال دائمی و به جهت تامین برخی نیازهای زندگی داوطلبانه و خودجوش در طرح مذکور شرکت کردند و می طلبد مسئولان امر در پیگیری ها سرعت دهند تا این عزیزان، زمان ۴۷ روزه حضور در طرح را به نوعی، هدر دادن وقت خود تلقی نکنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.