اصفهان شرق

دست اصلاحات در حنای مفسدان فتنه گر

کدخبر: 92428
1394/12/02 در ساعت 10:10

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، اصلاح طلبان که در انتخابات امسال دچار بیشترین میزان انزوا و انفعال در میان سالها فعالیت های سیاسی خود شده اند برای سرپا نگه داشتن خیمه اصلاح طلبی الَم تازه ای سوار کرده اند.

این جریان که در انتخابات امسال به دلیل نداشتن گزینه های مناسب و نیروهای مقبول دست به دامان جریان اصولگرایی شد تا کاستی های ناشی از شکاف های درون جناحی خود را پر کند به دنبال دور زدن ضوابط و قوانین است و سعی دارد با استفاده از تاکتیک پوست اندازی، گذشته خود را تطهیر کرده، بتواند برای خود قدری رای جمع آوری کند. تاکتیک پوست اندازی وقتی اجرا می شود که بتوان نیروهای جدید، خوش سابقه و میانه رو را با عناصر و جریانات تندرو، بد سابقه و دارای تفکرات التقاطی ادغام کرد؛ اما از گروه اول برای معرفی به عموم جامعه به عنوان نمایندگان یک جریان یا طیف خاص پرده برداری کرد.

خوش سابقه ها پوسته و بدسابقه ها، هسته؛ استراتژی مرموزانه ای که جریان اصلاحات از مدتها قبل از انتخابات کلید زد و با تاسیس احزاب نوپایی همپون ندای ایرانیان به دبیر کلی صادق خرازی و حزب اتحاد ایران زمین، متشکل از مشارکتی های سابق، گام اول را برداشت.

در گام بعدی اصلاح طلبان بر خلاف میلشان دست به ائتلاف با گروهی از اصولگرایان به زعم آنان معتدل زدند تا بتوانند ضمن روتوش چهره خود در جامعه برای آن دسته از افرادی که تندروی های اصلاحات را مورد انتقاد قرار می دادند اینگونه وانمود کنند که این جریان در تلاش برای ائتلاف با اصولگرایان به منظور رسیدن به اعتدال، واژه غریبی که این روزها نوع دیگری تفسیر می شود، است.

جریان اصلاحات اما دست به هسته خود نزد، شاهد این ادعا بسته شدن لیست انتخاباتی این جریان به دست فردی با سابقه فساد اقتصادی و فعالیت در جریان فتنه ۸۸ است. غلامحسین کرباسچی، مرد تصمیم گیرنده این روزهای جبهه اصلاحات.

استفاده جریان اصلاحات از تفکرات وی یا بهتر بگوییم، وابستگی شدید این جریان به کسی که سابقه خوبی در ذهن مردم این سرزمین ندارد و البته هم چون بسیاری از هم قطارانش همچنان هم بر همان خط ریل گذشته سوار است و ماندن در گود سیاست را به برائت از گذشته و بازگشت به ملت ترجیح میدهد نشان دهنده عدم صداقت این جریان با ملت است.

این در حالی است که بهترین راه برای ورود به جایگاهی قابل اعتماد در عرصه سیاسی و مردمی هنوز هم همان برائت است.

آنچه تاکنون اتفاق نیفتاده و به نظر هم نمی رسد که چنین اتفاقی بیفتد، بلکه برعکس این حالت در حال وقوع است. در همایش بزرگ اصلاحات که توسط شورای هماهنگی اصلاحات برگزار شد، مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردمسالاری همچنین گفت: «ما برای موسوی و کروبی تقاضای محاکمه نداریم، بلکه درخواست رفع حصر داریم، شورای عالی امنیت ملی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.»

رسول منتجب نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفت: «از رئیس‌جمهور که منتخب اصلاح‌طلبان است می‌خواهیم در جهت تحقق مطالبات از جمله باز کردن فضای سیاسی و رفع حصر اقدام کند»، محمدرضا عارف نیز که در ماه‌های اخیر سکوتش پیرامون سران فتنه به شدت مورد انتقاد فتنه‌گران قرار گرفته بود پس از انتشار لیست ائتلافی کلیدواژه «رفع حصر» را تکرار کرد. برخی نیز پا را فراتر گذاشته و عکس فتنه گران ۸۸ را در پوسترهای تبلیغاتیشان جا دادند. نمونه اش پوسترهای تبلیغاتی مصطفی معین، وزیر علوم سابق اصلاحات و نامزد شیراز است.

photo_2016-02-21_09-56-10
اصلاح طلبان از مصاحبه با شبکه های معاند و مورد تایید قرار گرفتن از سوی انها نیز ابایی ندارند، همچنانکه پس از هشدار مقام معظم رهبری درباره افراد و لیستهایی که مورد حمایت این شبکه ها قرار می گیرند سران اصلاحات از اعلام برائت از سرباز زدند.

فائزه هاشمی رفسنجانی در یک مصاحبه خبری گفت: «هیچ دلیلی برای اعلام برائت از حمایت رسانه‌های انگلیسی از برخی فهرست‌های انتخاباتی نمی‌بیند»؛ عارف هم گفت :«بیکار نیستم که ۲۴ ساعته از بی بی سی اعلام برائت کنم»

قانونگرایی اصل اساسی و چارچوب فعالیت گروه‌های سیاسی است و از سوی دیگر فتنه‌گری‌های جماعت تندرو اصلاح‌طلب که التزام عملی آنان به قانون را نقض کرد، اعتماد مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را از آنان سلب کرد. بر همین اساس جهت تضمین فعالیت اعضای این جریان سیاسی در راستای قانون و همچنین عدم تکرار فعالیت فتنه‌گرانه گذشته برائت از گذشته و توبه سیاسی حداقل کاری است که اصلاح‌طلبان بایستی در این راستا انجام دهند.اما مسیری که امروز اصلاحات برای ادامه فعالیت خود برگزیده است راه سوایی است که آینده روشن و معلومی برای این جریان رقم نخواهد زد.

راز ماندن در این کشور صداقت است؛ مهره گمشده ای که اصلاحات به دنبال آن نیست.