سرویس: سیاسی » انتخابات 10:11 - یکشنبه 02 اسفند 1394

دانشگاه جای مفسدان نیست!

اعتراض یکپارچه جنبش دانشجویی به حضور کرباسچی در دانشگاه های اصفهان/ مسئولین اجازه میدان داری مفسدان را ندهند

انتشار خبر حضور غلامحسین کرباسچی در دانشگاه های اصفهان واکنش جنبش دانشجویی به حضور عناصر مساله دار و دارای پرونده فساد در محیط علمی و در آستانه انتخابات را به دنبال داشته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ انتشار خبر حضور غلامحسین کرباسچی در دانشگاه های اصفهان واکنش جنبش دانشجویی به حضور عناصر مساله دار و دارای پرونده فساد در محیط علمی و در آستانه انتخابات را به دنبال داشته است.

تبلیغات حضور شهردار مشهور به فساد مالی در دانشگاه های صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان در حالی با مجوز هیئات نظارت دانشگاه در حد وسیعی منتشر شده است که عنوان انتخاب شده برای این مراسم به نوعی سلامت انتخابات های جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال می برد.

دعوت از مفسدین توسط مسئولینی که ادعای مبارزه با فساد دارند تعجب برانگیز است!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز با اشاره به حضور برخی از چهره‌ های مسئله‌دار و مشهور به فساد اقتصادی در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: حضور چنین افرادی در دانشگاه در زمانی که مسئولین دانشگاه ادعای مبارزه با فساد دارند و حتی طرف‌های مقابل خود را متهم می‌کنند، جای سوال و تعجب است. این افراد چطور به خود اجازه می‌دهند چنین افرادی را دعوت به حضور و سخنرانی در دانشگاه کنند؟

محمد افشاری اظهار کرد: مسئولین دانشگاه که ادعای مبارزه با فساد و پاک دستی دارند، چطور می‌توانند کرباسچی که پرونده آن کاملاً مشخص است، را دعوت بکنند و اجازه سخنرانی بدهند.

وی افزود: با توجه به فضای دانشگاه و انتخابات، متأسفانه شاهد هستیم با شعار فضای باز سیاسی و نشاط سیاسی محل دانشگاه‌ها به عنوان محلی برای پرورش تفکرات، اندیشه‌ها و رفت‌وآمد یک سری افراد مسئله‌دار شده است، که این‌گونه مسائل را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

اجازه بدهید میزگرد «سلامت اقتصادی» با حضور مفسدان اقتصادی برپا کنیم!

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان نیز در اعتراض به صدور مجوز برای سخنرانی غلامحسین کرباسچی، یکی از مفسدان سابق اقتصادی و از بنیان گذاران فساد اقتصادی دولتی در ایران با صدور بیانیه ای خواستار صدور مجوز از سوی هیئت نظارت دانشگاه اصفهان برای برگزاری میز گرد تخصصی «سلامت اقتصادی» با حضور مفسدان اقتصادی شد.

در بیانیه این دانشجویان آمده است: تاکنون می‌اندیشیدیم که حضور فرهیختگان در محیط‌های دانشگاهی به پیشرفت کشور کمک خواهد کرد که بنظر می‌رسد این دیدگاه غلط بوده و گویا حضور قانون شکنان و سابقه داران اقتصادی به پیشرفت کشور کمک می‌کند گر چه شهر اصفهان در دل خود صدها خانواده نیازمند با حداقل توان اقتصادی را جا داده است اما به نظر می‌رسد با حضور این اشخاص می‌توان امیدوار بود دانشجویان با راهکارهای اهدا و دریافت سکه‌های بهار آزادی از کیسه بیت المال بیش از پیش آشنا شده و رهرو این بزرگواران باشند.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: لذا جهت جبران این نگاه غلط و حرکت در مسیر مورد نظر مسئولین دانشگاهی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در خواست رسمی خود را جهت برگزاری میزگرد تخصصی اقتصادی با عنوان «سلامت اقتصادی» و با هدف آگاهی بخشی نسبت به راهکارهای شکوفایی اقتصادی در شرایط سخت اقتصاد کشور و رکود عمیق فعلی حاکم بر اقتصاد کشور به هیئت محترم نظارت دانشگاه اصفهان تقدیم کرده است. این برنامه بصورت میز گرد و با حضور میهمانان زیر برگزار خواهد شد: ۱-بابک زنجانی (فعال اقتصادی) ۲ – محمد رضا رحیمی (معاون اول رئیس جمهور سابق و از فعالین سیاسی) ۳– شهرام جزایری عرب (فعال اقتصادی و از روشنفکران اقتصاد ایران) ۴- مهدی هاشمی (فعال اقتصادی و از شخصیت‌های تأثیر گذار در قرار دادهای بین المللی جمهوری اسلامی ایران)

مفسدان اقتصادی جایی در دانشگاه ها ندارند!

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور نیز به حضور کرباسچی در دانشگاه های اصفهان واکنش نشان داد.

گودرزی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص حضور چهره های مخالف نظام و مفسدانی مانند کرباسچی و افرادی که علیه مردم، قانون و اموال عمومی اعمالی را مرتکب شده اند در دانشگاه ها، گفت: بدنه دانشجویی کشور با هر سلیقه سیاسی، قطع به یقین فسادستیز است و تحمل نمی کند که یک مفسد اقتصادی و مجرم امنیتی پشت تریبون دانشگاه نطق کند.

وی در ادامه افزود: طبیعتا این افراد در دانشگاه جایی ندارند و اگر هم افرادی بخواهند به زور برای این ها در دانشگاه تریبونی را ایجاد کنند این افراد در میان دانشجویان جایی نخواهند داشت.

مسئولین دانشگاه ها متوجه اشتباه خود باشند

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان با اشاره به اینکه طی چندماه اخیر، افراد مسئله دار به مناسبت های مختلف در دانشگاه های کشور حاضر شده اند، گفت: در سایه بی توجهی مسئولین وزارت علوم این بار قرار است یکی از مفسدان اقتصادی در دانشگاه اصفهان حضور پیدا کند و این جای بسی تاسف دارد.

سید سجاد موسوی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو افزود: کرباسچی در جریان انتخابات ریاست جمهوری دست به حمایت های مالی و تبلیغاتی می زند. این حمایت ها تا حدی بود که در دستگیری کرباسچی در سال ۷۷، حزب کارگزاران سازندگی و در راس آن هاشمی و همچنین رئیس جمهور دولت اصلاحات خود را موظف به حمایت از کرباسچی دانستند. کسی که ریاست ستاد کروبی را بر عهده داشت و در فتنه هم نقش پسا پرده ای خود را حفظ کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه حضور مستمر و یا حتی مقطعی این افراد در روند علمی دانشگاه ها اختلال به وجود می آورد، بیان داشت: این مسائل قابل تحمل نیست، روند کمی حضور این افراد در دولت یازدهم رو به افزایش است، که اوج این حضور را در روز دانشجو دیدیم؛ که محکومان به فعالیت در فتنه از طرف شاخه های دانشجویی حزب های وابسته به خود دعوت می شدند و محیط را ملتهب می کردند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان تصریح کرد: مسئولین تمام دانشگاه هایی که میزبان چنین افرادی هستند باید متوجه اشتباه خود باشند و اجازه ندهند محیط دانشگاه هایشان به سیاست بازی های چنین افرادی آلوده شود و ذهن دانشجویان خود را از اشتغال به این جوزدگی سیاسی دور نگه دارند.

جامعه دانشگاهی را با ورود مهره های فتنه گر تحقیر نکنید

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف آباد با صدور بیانیه ای اعتراض خود را به حضور کرباسچی در صحنه انتخابات و تصمیم گیری های انتخاباتی اصلاح طلبان اعلام کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با توجه به ظرافت عدالتگری در مکتب غنی اسلام چگونه باید اجازه دهیم که مفسدین اقتصادی و افرادی که دارای محکومیت قضایی از سوی نظام هستند بخواهند برای مسایل ارزشی همچون مسئله انتخابات تصمیم گیری کنند و گاها بخواهند ذهن پویای دانشجویان ما را به سوی هر آنچه که دلخواهشان باشد سوق دهند؟

دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد با طرح این سوال که جایگاه فردی چون کرباسچی که برای فساد مالی برهه ای از زندگی خویش را در زندان گذرانده در انتخابات کجاست؟ تاکید کرده اند: بسیج دانشجویی امام هادی (ع )دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به تمامی مدیران دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان با توجه به امر مهم انتخابات در ایام آتی و دقت رسانه های دشمن به جامعه دانشجویی علمی بعنوان قشر تصمیم ساز و گفتمان ساز جامعه اعلام میدارد جامعه دانشگاهی را با ورود افرادی که در گذشته از مهره های فتنه گر دشمن بوده اند تحقیر نکرده واجازه دهید دانشگاهیان به مسیر علم و فرهنگ و آگاهی در تمامی زمینه ها از عقاید سالم برخوردار شوند و انتخابی شایسته و مطابق با مختصات حقیقی جمهوری اسلامی داشته باشند.

لزوم توجه مسئولین هیئت نظرات به سابقه مجریان برنامه

به نظر می رسد با توجه به سابقه نه چندان روشن برگزار کنندگان این مراسم در دانشگاه های اصفهان و صنعتی و ایجاد حواشی فراوان در اکثر برنامه هایی که توسط انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه اصفهان و انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان در گذشته برگزار شده است، لازم است مسئولین محترم هیئات نظرات این دو دانشگاه در خصوص صدور مجوز برگزاری برنامه دقت و توجه کافی را داشته باشند و لزوم رعایت حد و حدود قانونی و حفظ حیثیت نظام را به مجریان برنامه گوشزد کنند.

اگر چه تلاش خبرنگار صاحب نیوز در برقراری تماس با اعضای هیئات نظارت این دو دانشگاه و پیگیری روند صدور مجوز برای سخنرانی این مفسد اقتصادی نتیجه نداد، اما امید می رود مسئولان دانشگاه ها در خصوص این موضوع نسبت به افکار عمومی پاسخگو باشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.