سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:06 - شنبه 01 اسفند 1394

جزئیات اسکان نوروزی فرهنگیان + تعرفه‌ها

همانند سال‌های گذشته آموزش و پرورش، مدارس، پردیس‌های دانشگاهی و اردوگاه‌های دانش‌آموزی را جهت اقامت مسافران نورورزی آماده می‌کند. رزرو اینترنتی حداقل 20 درصد فضاهای موجود از پنجم اسفند آغاز و تا 25 همین ماه ادامه خواهد داشت و فرهنگیان می‌توانند به سامانه eskan.medu.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از ایسنا، در شیوه نامه طرح اسکان موقت فرهنگیان که از سوی اداره کل تعاون و پشتیبانی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در اختیار استان‌ها و مناطق آموزش و پرورش قرار گرفته است، درجه‌بندی مدارس و نحوه پذیرش مهمانان در ایام نوروز به این شرح است:

 

– مدارس تحت پوشش ستاد اسکان: مدارس تحت پوشش ستاد اسکان به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

 

1.مدارس گروه «ویژه»: به مدارسی گفته می‌شود که دارای اتاق‌های مجهز به تخت، فرش، یخچال، تلویزیون، وسایل گرمایشی و سرمایشی، پتو و بالش است. (حمام و آشپزخانه مشترک)‌ «مراکز پردیس دانشگاه فرهنگیان،‌ اردوگاه‌ها و مدارس»

 

2.مدارس گروه «الف»: به مدارسی گفته می‌شود که دارای اتاق‌های مجهز به فرش، پتو، بالش، وسایل خنک کننده و گرمازا، یخچال و تلویزیون اختصاصی باشد (حمام و آشپزخانه مشترک).

 

3.مدارس گروه «ب»: به مدارسی گفته می‌شود که دارای اتاق‌هایی مجهز به فرش، پتو، بالش، وسایل خنک کننده و گرمازا باشد. (یخچال،‌ تلویزیون، حمام و آشپزخانه به صورت مشترک باشد)

 

4.مدارس گروه «ج»: به مدارسی گفته می‌شود که دارای اتاق‌های مجهز به فرش یا موکت و حتی الامکان پتو بوده و یخچال، اجاق گاز و تلویزیون به صورت مشترک باشد.

 

– نحوه پذیرش مهمانان

 

همچنین در خصوص نحوه پذیرش مهمانان، ستاد اسکان مکلف به سرویس دهی به فرهنگیان و خانواده درجه یک (پدر، مادر، همسر و فرزندان تحت تکفل) آنان شده است و شرایطی دارد که به شرح زیر است:

 

تبصره1) اسکان بستگان درجه یک فرهنگیان با ارائه کارت شناسایی فرهنگی یا حکم کارگزینی و شناسنامه حتی الامکان با حضور شخص فرهنگی امکانپذیر است.

 

تبصره2) در صورت وجود ظرفیت و عدم وجود متقاضی فرهنگی، ستادهای اسکان می‌توانند بر اساس تشخیص اعضای ستاد نسبت به پذیرش مسافرین غیرفرهنگی (کارکنان دولت و مشاغل آزاد) اقدام کنند.

 

تبصره3) مدت زمان اسکان مهمانان در مدارس موردنظر سه روز بوده و در صورت وجود ظرفیت با تایید پایگاه اسکان این مدت قابل تمدید است.

 

 

– نحوه پذیرش:

 

الف) مهمانانی که از طریق رزرو اینترنتی اقدام به تعیین محل اقامت می‌کنند، مستقیما به مدرسه مورد نظر مراجعه می‌کنند.

 

تبصره) در صورتی که فرد رزرو کننده یا بستگان درجه یک وی شخصا برای اسکان مراجعه نکنند، ستاد اسکان نسبت به لغو رزرو و عدم برگشت مبلغ پرداخت شده اقدام می‌کند.

 

ب) کلیه مسافرین پس از مشخص شدن محل اقامت توسط پایگاه،‌ مبلغ تعیین شده را مطابق تعرفه مصوب ستاد اسکان به صندوق مربوط واریز و رسید دریافت می‌کنند.

 

به گزارش ایسنا و بر اساس این بخشنامه، پذیرش مسافران فرهنگی در ایام نوروز از عصر 28 اسفند ماه آغاز و تا 12 فروردین ماه ادامه دارد.

 

– تعرفه اسکان فرهنگیان

 

هزینه اسکان فرهنگیان و خانواده درجه اول برای هر یک تا پنج نفر به ازای هر یک شب در کلاس ویژه 25 هزار تومان،‌ در گروه الف 22 هزار تومان، در گروه ب 16 هزار تومان و در گروه ج 12 هزار تومان است. این تعرفه برای کارکنان دولتی لشگری و کشوری در کلاس ویژه 50 هزار تومان، در گروه الف 38 هزار تومان، در گروه ب 32 هزار تومان و در گروه ج 23 هزار تومان است.

 

این هزینه برای مشاغل آزاد نیز در گروه ویژه 80 هزار تومان، در گروه الف 60 هزار تومان، در گروه ب 46 هزارتومان و در گروه ج 33 هزار تومان است.

 

هزینه بر پایی چادر در محل نیز برای فرهنگیان 6000 تومان، برای کارکنان دولت 9000 تومان و برای مشاغل آزاد 16 هزار تومان است.

 

در این شیوه نامه آمده است که تعرفه مازاد بر پنج نفر در هرکلاس به ازای هر نفر (بالای هفت سال سن) در کلاس ویژه 3500 تومان، در گروه الف 3000 تومان، در گروه ب 2500 تومان و در گروه ج 1500 تومان است.

 

تبصره1) اولویت استفاده از کلاس گروه ویژه و گروه «الف» برای فرهنگیان و خانواده‌های درجه اول آنهاست.

 

تبصره2) سقف تعداد افراد مازاد بر پنج نفر در هر کلاس، سه نفر تعیین می‌شود و برای بیش از آن باید کلاس دیگری رزرو شود.

 

تبصره3) هر همکار فرهنگی با یک کارت شناسایی مجاز به دریافت یک کلاس بوده و در صورت درخواست کلاس بیشتر برای همراهان به شرط وجود ظرفیت،‌ نرخ کلاس بعدی بر اساس تعرفه کارکنان دولت محاسبه می‌شود.

 

تبصره4) برای نصب چادر در اماکن آزاد، سالن‌های ورزشی، راهروهای مدارس و محوطه مدارس، رعایت مسائل امنیتی و رعایت مساحت (حداقل 12 متر) برای هر خانواده الزامی است.

 

تبصره5) آن دسته از استان‌هایی که با عدم استقبال مهمان مواجه می‌شوند،‌ در صورت پذیرش کارکنان دولت و مشاغل آزاد می‌توانند تعرفه موردنظر را با 20 تا 30 درصد کاهش محاسبه کنند.

 

– تعرفه مراکز پردیس دانشگاه فرهنگیان

 

کلاس‌های دانشجویی (دارای امکاناتی از قبیل یخچال، تلویزیون، فرش، پتو و بالش 22000 تومان)

خوابگاه‌های دانشجویی (اتاق‌های پنج نفره با امکاناتی از قبیل تخت، یخچال، تلویزیون، فرش و … 35000 تومان)

 

– تعرفه اردوگاه‌ها

 

سوئیت یا خوابگاه مناسب با کلیه امکانات لازم (تا سقف پنج نفر) در اردوگاه‌های منطقه‌ای و استانی (30000 تومان)

سوئیت یا خوابگاه مناسب با کلیه امکانات لازم (تا سقف پنج نفر) در اردوگاه‌های ملی استانی و کشوری (40000 تومان)

 

تبصره) تعرفه مراکز پردیس و اردوگاه‌ها بر اساس هماهنگی به عمل آمده با نمایندگان آن حوزه تعیین شده است.

 

تعرفه‌ی فضاهای اردوگاهی و مراکز پردیس دانشگاهی با امکانات خاص حسب مصوبه شورای برنامه ریزی اردوگاه‌ها و دانشگاه فرهنگیان قابل دریافت خواهد بود.

 

تعرفه مناطق ویژه (از جمله قشم، کیش، چابهار، انزلی، ارس و …) با 20 درصد افزایش محاسبه می‌شود.

در تمامی موارد پذیرش، وجوه اخذ شده در صورت تحویل مکان و استقرار میهمانان، قابل برگشت نخواهد بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.