سرویس: سیاسی » انتخابات 01:13 - شنبه 01 اسفند 1394

فرماندار شهرستان اصفهان:

حماسه 22 بهمن، طلیعه ای برای حضور باشکوه در انتخابات است

فضل الله کفیل گفت: هیات اجرایی بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی را تبیین و تخلفات در این زمینه را رصد و پیگیری نموده و با دقت اوضاع را کنترل می کند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، فرماندار شهرستان اصفهان، در جمع عوامل و دست اندرکاران انتخابات هفتم اسفند، که در محل فرمانداری اصفهان برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور اعضای هیات های اجرایی، بازرسی و نظارت در این نشست؛ گفت: در ابتدا جا دارد از حضور مردم با بصیرت و هوشیار شهرستان به پاس خلق حماسه 22 بهمن امسال، که طلیعه ای شد برای حضور باشکوه در انتخابات 7 اسفند صمیمانه تشکر داشته باشیم.

فضل الله کفیل ضمن تاکید بر رعایت اصول سه گانه امانت داری، بی طرفی و قانون محوری به معنی واقعی کلمه، نه به صورت شعاری، و اجرای مر قانون توسط مجریان و دست اندرکاران انتخابات؛ به آغاز تبلیغات انتخابات نامزدهای مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: هیات اجرایی بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی را تبیین و تخلفات در این زمینه را رصد و پیگیری نموده و با دقت اوضاع را کنترل می کند و هر جا امکان بروز مشکل وجود دارد با دقت ورود نموده و از ایجاد مشکلات جلوگیری خواهد داشت.

وی ضمن بیان نکاتی در رابطه با وظایف هیات های اجرایی؛ از جمله اطمینان از آماده بودن محل شعب از هر لحاظ قبل از شروع انتخابات و آمادگی کامل عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات؛ در رابطه با شروع هم زمان انتخابات در همه شعب اظهار کرد: انتخابات در سراسر کشور راس ساعت 8 باید شروع شود و لازمه این کار مدیریت زمان توسط هیات های اجرایی برای رساندن به موقع صندوق ها و ملزومات و آمادگی و حضور به موقع همه دست اندرکاران انتخابات است و تاخیر در شروع و باز کردن صندوق ها قبل از اتمام زمان رای گیری تخلف محسوب می شود.

نامبرده با بیان این نکته که با عنایت به انسجام و هماهنگی در حوزه اجرا و نظارت مراحل کار انتخابات در سطح شهرستان تا کنون با کمترین مشکل و نگرانی سپری شده است، در رابطه با تعداد نامزدهای دو انتخابات مهم پیش رو گفت: از بین داوطلبان مجلس خبرگان رهبری 16 نفر تایید شدند که تا این لحظه 12 نفر در صحنه رقابت باقی مانده اند و برای مجلس شورای اسلامی نیز 163 نفرصلاحیتشان احراز شدکه 16 نفرشان خانم و 147 نفر آقا هستند.

وی در رابطه با تعداد شعب اخذ رای تصریح کرد: 849 شعبه اخذ رای در شهرستان دایر گردیده که 741 شعبه مربوط به کلانشهر اصفهان و بخش مرکزی و 108 شعبه مربوط به 5 حوزه فرعی شهرستان است،که 18 هزار نفر مسوولیت برگزاری این انتخابات را در سطح شهرستان بر عهده دارند.

فرماندار اصفهان با تاکید بر این که هیچ یک از عوامل و دست اندرکاران انتخابات نباید ارتباط سببی و نسبی با نامزدها داشته باشند؛ در رابطه با تعداد نمایندگان مورد نیاز برای هر یک از این دو مجلس گفت: با اشاره به این که در شهرستان اصفهان هم برای مجلس خبرگان که استانی برگزار می شود و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی مردم حق انتخاب 5 نفر را دارند، که توصیه می شود مردم به طور کامل از این حق خود استفاده نمایند و اسم 5 نفر را در هر برگه رای بنویسند.

وی با اشاره به تدوین فرآیند منطقی و چیدمان یکسان تمامی شعب در سطح شهرستان افزود: در محل قرار گرفتن هر صندوق اسامی نامزدها به همراه عکس، نام و نام خانوادگی، نام پدر و کد مربوطه نصب می شود.

کفیل در رابطه با وجه تمایز تعرفه ها و صندوق های این دو انتخابات گفت: در صندوق های مجلس خبرگان قرمز و تعرفه های آن قهوه ای و در صندوق های مجلس آبی و تعرفه های آن نیز آبی رنگ تدارک دیده شده است تا با تشابه رنگ تعرفه و در صندوق مشکلی در خصوص ریختن برگ رای پیش نیاید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.