سرویس: تولیدی » خبر پوششی 11:13 - شنبه 14 دی 1392

با همراهی مسئولان و مردم شرق اصفهان همایش بزرگ رضویون برگزار شد؛

اجتماع باشکوه ۲۰ هزار عزادار رضوی در امامزاده اسحاق هرند

استاندار اصفهان دراجتماع بزرگ عزاداران امام رضا (ع) گفت: تمام تلاش بر این است که مشکلات شرق اصفهان به حداقل برسد و حضور من در این مراسم اثبات این است که بگویم همراه مردم شرق اصفهان هستم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اصفهان شرق: همایش رضویون شهر هرند در روز شهادت امام رضا(ع) در آستان امامزاده اسحاق برگزار شد. حضور باشکوه مردم در این مراسم نشان از ارادت خاص مردم متعهد شرق اصفهان به اهل بیت بود. بالغ بر ۲۰هزار نفر در قالب دسته جات عزاداری و ۳۰ هیئت از مناطق همجوار هرند با خلوص نیت پا به محفل عزای خورشید طوس گذاشته بودند.

Vater-Mark26-(2)
حضور هیئت های مذهبی از اوایل صبح به سمت صحن امامزاده آغاز شد و قبل از ظهر این اجتماع به اوج خود رسید و انبوه مردم، آستان مقدس را مانند نگین در خود جا داد.

اکیپ اهدای خون،  نمایشگاه رضوی و مهد کودکان آستان امامزاده اسحاق از دیگر برنامه های اجرایی در حاشیه این سوگواره بود.

Vater-Markh-(2)

مسئولین استانی با حضور خود در این مراسم همراهی خود را با مردم شرق اصفهان اعلام داشتند.

زرگرپور استاندار اصفهان در ابتدای این مراسم با اشاره به عظت و شکوه این قبیل مراسم ها اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم این قبیل مراسمات مانند شهرهای دیگر کشور به صورت متمرکز برگزار شود تا نشان دهنده ی شکوه و عظمت بیشتر عزاداری در اصفهان باشد.

Vater-Marke-(2)

وی با توجه به وجود دغدغه های شرق اصفهان گفت: مشکلات شرق اصفهان یک شبه به وجود نیامده که یک شبه حل شود اگر اصلی ترین دغدغه ی شرق اصفهان مشکلات آب باشد باید بدانیم که ظرف صد روز کاری در استانداری حداقل نیمی از وقت خود را در این باب قرار دادم و این نشان دهنده اهمیت به معقوله آب و مشکلات شرق اصفهان است.

استاندار به حضور خود در این همایش پرداخته و افزود: مهمترین دلیل حضور من در این مراسم این است که بگویم همراه همیشگی مردم هستم و مشکلات مردم شرق اصفهان را از خود می دانم.

Vater-Markhamayesh1
مهندس فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس هرند را دارالمومنین خواند و گفت: همایش سوگواره رضویون سالهاست در این نقطه از منطقه شرق اصفهان برگزار می شود و اقدامی مثبت است که می بایست دوام داشته باشد.
وی در ادامه به سهم بودجه استان اصفهان پرداخته و بیان نمود: سهم استان اصفهان در توزیع بودجه ناعادلانه بود و در این زمینه بیشتر می بایست به منابع داخلی و سرمایه گذاری های بخش خصوصی توجه کنیم.
جعفری رییس شورای شهر هرند با اشاره به حضور مردم در این همایش، این برنامه را نشان از وحدت و همدلی بخش شرق اصفهان دانست.

Vater-Markt-(2)

در این مراسم حجت السلام صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با توجه به هفته وقف گفت: می بایست بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود.

Vater-Marku-(2)
در ادامه حجت الاسلام دست افکن پیام آیت الله طباطبایی امام جمعه شهر اصفهان در راستای همایش سوگواره رضویون را قرائت کرد.

حجت السلام و مسلمین اصل حسینی امام جمعه شهر هرند با اشاره به این همایش گفت: این قبیل مراسمات مذهبی و معنوی و حضور مسئولین استانی در بین مردم از نظر کیفی و کمی اثر گذار می باشد و نشان دهنده ی تاثیر گذاری و توجه این همایشات در نظام اسلامی می باشد.

 بمانعلی امینی رییس اداره اموزش و پرورش جلگه حرکت مردم را ارادت و دفاع از تشیع خواند و افزود: این همایش نوعی مانور برای کوری چشم وهابیت و دفاع از دین و تشیع راستین می باشد حرکت مردم مصداق این ایه است که افراد ی می خواهند با دهانشان نور خدا را خاموش کنند ولی خدا نورش را کامل می کند و مردم و حضور با شکوهشان در مراسمات ممنتخب به اهل بیت همان نور است.

Vater-Mark66-(2)
درپایان این همایش نماز جماعت ظهر به امامت حجت الاسلام اصل حسینی امام جمعه شهر هرند برگزار شد و پس از آن حاضران بر سر سفره امام رضا(ع) مهمان بودند.

لازم به ذکر است در این مراسم کاروان پیاده خواهران روستای هاشم آباد در قالب هیئت فاطمه الزهرا به یاد زائران امام هشتم از روستا تا امامزاده اسحاق حرکت نمادین، عاشقان امام رضا و زائران امامزاده اسحاق را داشتند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.