سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 16:26 - جمعه 30 بهمن 1394

امام جمعه موقت شهر نصرآباد:

کسانی که دشمن برایشان تبلیغ می کند، باید موضع بگیرند

حجت الاسلام عرب صالحی گفت: آنهایی هم که دشمن دارد برایشان تبلیغ می کند اگر واقعا طرفدار نظام هستند باید موضع بگیرند.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب صالحی ، امام جمعه موقت شهر نصرآباد، در خطبه اول نماز جمعه 30 بهمن ماه 94 ، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات ؛ با استناد به فرازی از خطبه 158 نهج البلاغه مولای متقیان حضرت علی علیه السلام گفت: بندگان خدا بدانید که تقوا خانه و دژی مستحکم است که موجب عزت انسان می شود. تقوا انسان را عزیز می کند، و به انسان بزرگی می دهد؛ ولی گناه و هرزگی و دوری از خدا انسان را وارد خانه ای می کند که راه فرار از آن نیست و هر آن ممکن است بر سر ساکنینش فرو ریزد .کسی که خودش را در خانه گناه قرار بدهد مطمئن باشد که به ذلت و خواری می افتد.
وی سپس مبحث امام شناسی را پی گرفت و با بیان این که هدایتگری یکی از صفات امام است، گفت: امام انسان ها را به وسیله احکام الهی به سر منزل مقصود و صراط مستقیم هدایت می کند ؛ اعتقاد ما بر این است که در تمام زمان ها باید یک امام معصوم برای هدایت مردم به سوی خدا وجود داشته باشد ،که در ذیل آیه 7 سوره رعد از شیعه و سنی روایاتی در این زمینه ذکر شده است.
نامبرده در ادامه به تشریح اشکال مختلف هدایتگری امام پرداخت و گفت: امام هدایت گر و مرجع علمی مردم است و منظور از هدایت، هدایت مطلق و بی قید و شرط است، که فقط برای امام معصوم است و هدایت گری امام به چند شکل صورت می پذیرد؛ از جمله بیان مسائل احکام الهی و پاسخگویی به مسائل مردم طبق مقتضیات زمان و همچنین تصرف تکوینی امام در دلهای مومنین که هر دلی آماده عنایت خدا باشد، با هدایت امام معصوم هدایت می شود.خیلی از کارهای خیر که انجام می دهیم چون زمینه اش را آماده کرده ایم تصرف امام در وجود ما عامل انجام آن کار می شود.

86868
مهدی عرب صالحی خطبه دوم را نیز با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیز از گناه و معصیت شروع، و بر ضرورت شکرگزاری به درگاه الهی بابت عطایا و نعمت های خداوندتاکید کرد و افزود: به تصریح قرآن کریم اگر شکر نعمت های الهی را به جا آوریم، خداوند نعمت هایش را بر ما افزون می کند. هر چند الان مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه ما را در بر گرفته اما باید شکرگزار نعمت سلامت و امنیت کشور به درگاه الهی باشیم.
عرب صالحی در ادامه با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: برای مظلومیت این بانوی بزرگوار همین بس که تاریخ شهادتش مشخص نیست و قبر حضرت نیز مخفی است.ان شاء الله با برگزاری مجالس شایسته بیشتر با این بانوی بزرگوار آشنا شویم.
وی در ادامه با اشاره به سالروز تحمیل جنگ جمل توسط همسر و دو تن از یاران بزرگ پیامبر بر مولای متقیان علی علیه السلام ، در پاسخ به این سوال که مگر می شود کسانی که از یاران نزدیک امام و سینه چاک انقلاب بودند جلوی آرمان های امام و شهدا بایستند؟ گفت: آری در تاریخ داشتیم ، مگر همسر پیامبر نبود که مقابل امیر المومنین علیه السلام ایستاد.برخی از اینها زمان حیات امام هم به آنچه امام اعتقاد داشت عقیده نداشتند .خداوند ان شاء الله همه ما را بخصوص کسانی که در قله های حساس قرار می گیرند عاقبت بخیر بفرماید.
نامبرده پس از آن وارد موضوع مهم و سرنوشت ساز انتخابات شد و با اشاره به لازم و واجب شمردن حضور در انتخابات از دیدگاه مراجع عظام؛ درباره علل لزوم شرکت در انتخابات گفت: حضور پای صندوق های رای تجدید بیعت با امام (ره) و شهدابرای تحقق آرمان های آنهاست و اقتدار نظام اسلامی را تقویت و امنیت کشور را تثبیت می کند و مانع یاوه سرایی بدخواهان نظام می شود.
استاد حوزه علمیه شهرضا سپس به دیدارمردم آذربایجان شرقی با رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد ، و با بهره گیری و قرائت فرازهایی از بیانات معظم له گفت : مقام عظمای ولایت ضمن تشکر صمیمانه از حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن؛ انقلاب اسلامی را عامل عزتمندی کشور ایران در جهان دانستند و با تشریح علنی شدن دشمنی دشمنان و عهد شکنی و غیر قابل اعتماد بودن امریکا بعد از مذاکرات همان گونه که بارها تاکید شده بود ؛ از شورای نگهبان قانون اساسی حمایت نموده و ویژگیهای نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را تشریح نمودند.
خطیب مذکور در رابطه با ضرورت دقت در انتخاب نماینده برای دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی گفت: هرچند مجلس خبرگان در امور روزمره کشور دخالتی ندارد؛ اما در لحظه حساس بنا گذاشتن ستون اصلی انقلاب اسلامی حساسیت ویژه ای دارد و ما باید در انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان حساسیت ویژه ای داشته باشیم. الان رادیو انگلیس تبلیغ می کند که به چه کسانی رای بدهید و ما باید حواسمان جمع باشد و فریب بیگانه را نخورده و در دام دشممن نیفتیم ؛ و آنهایی هم که دشمن دارد برایشان تبلیغ می کند اگر واقعا طرفدار نظام هستند باید موضع بگیرند.
امام جمعه موقت نصرآبادبا اشاره به قانون گذاری و نظارت به عنوان دو وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بهره گیری ازمفاد نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر به تشریح ویژگی های نماینده مطلوب مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: هر نفر حق انتخاب 5 نماینده برای خبرگان و پنج نماینده برای مجلس شورای اسلامی را دارد، پس از این حق استفاده نموده و در هر برگ رای 5 نفر را بنویسیم و به صحبت های کسانی که دم از تک رای دادن می کنند گوش ندهیم.
عرب صالحی در پایان ضمن تاکید مجدد بر اهمیت حضور پای صندوق های رای، انتخاب اصلح را لازم و ضروری بر شمرد و گفت:وظیفه داریم با تحقیق و پرسو جو از افراد امین و مطمئن و مطلع افراد اصلح و شایسته ای برای دو مجلس مذکور بر گزینیم و یادمان باشد که زمانی بارای مردم کسانی به مجلس وارد شدند که با ورود به نقاط حساس خیانت های بزرگی به کشور کردند. مواظب باشیم دوباره مملکت دست آنها نیفتد. کاری کنیم که دشمن ناامید و دوستداران اسلام و انقلاب شاد شوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.