اصفهان شرق

حضور حماسی مردم ایران در صحنه های انقلابی دشمنان را ناامید می کند

کدخبر: 92224
1394/11/30 در ساعت 16:08

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، خطبه های نماز جمعه شهر محمدآباد به امامت حجت الاسلام هاشمی در تاریخ 30/11/94
خطبه اول
خطیب نماز جمعه پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمدو ال محمد (ص) خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند. و در ادامه مباحث خطبه های قبل در خصوص دروغ اشاره کردند که دروغ و کذب سرچشمه های همه گناهان در روایات ما شناخته شده است . دروغ گفتن موجب مرتکب شدن سایر گناهان می شود با استناد از سخن اما باقر(ع) فرمودند: خداوند متعال برای کارهای بد قفل هایی قرار داد و مفتاح این بدی ها را شراب قرار داد وقتی انسان عقلش زائد شد مرتکب هر گناهی می شود ، کذب و دروغگویی از شراب هم بدتر است.
وی ادامه داد:در مقابل دروغ کارهای نیکو و صداقت تشویق می کند . صداقت انسان را هدایت می کند به کارهای خوب و کارهای خوب انسان را به بهشت هدایت می کند. از اثر دیگر دروغ انسان را وادار به نفاق می کند در روایات ما تأکید شده دروغ با ایمان واقعی قابل جمع نیست . از پیامبر سوال شد آیا می شود انسان مومن بترسد ؟پیامبر جواب داد بله. باز پرسیدند آیا امکان دارد شخص مومن بخیل باشد؟ پیامبر فرمودند: بله ممکن است ، سوال کردند آیا امکان دارد شخص مومن دروغگو باشد؟ پیامبر گفتند امکان ندارد مومن واقعی دروغ نمی گوید.
خطبه دوم :
حجت الاسلام هاشمی ضمن دعوت به تقوی الهی به دو حماسه اشاره کردند، یکی 22 بهمن که گذشت و حماسه دوم 7 اسفند . وی افزود 22 بهمن در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی یک حماسه بزرگی بود که بعضی از تحلیل گران از آن به عنوان یک معما یاد کردند که چه اتفاقی در ایران اتفاق افتاده که بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد مردم به صورت خود جوش جشن انقلاب می گیرند؟ و عجیب تر از آن هر سال جشن شان با شکوه تر برگزار می شود، برای تحلیل گران معما است که جمع کردن مردم کار ساده ای نیست ،یک قدرت بزرگ می خواهد.و مردم با گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان پرشور و با صلابت جشن انقلاب خود را به صورت خود جوش برگزار می کنند. وی ادامه داد: این همه تبلیغ می شود که مردم را از نظام کنند ، آمار نشان داده حدود 170 شبکه خارجی علیه نظام اسلام و ایران تبلیغ می کنند و وقتی 22 بهمن و صحنه های دیگر و حضور مردم را می بینند نا امید می شوند.
امام جمعه شهر محمدآباد در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به 7 اسفند، که حماسه ی دیگری رقم خواهد خورد و باعث عزت و قدرت انقلاب اسلامی خواهد شد وی افزود: دشمن یک زمانی حمله نظامی داشتند ولی موفق نشدند، جبهه فرهنگی باز کردند که همچنان ادامه دارد ،جواب نداده ،رویکردشان را تغییر دادند با استناد از فرمایشات رهبری راه نفوذ به ارکان نظامی و ارکان تصمیم گیر نظام اسلامی ، که حرکت نظام اسلامی به اهداف امام(ره) است را انتخاب کرده اند ، یکی از جاهایی که قصد نفوذ دارند مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است با دو هدف 1ـ مردم پای صندوق های رأی حاضر نشوند 2ـ اگر حاضر می شوند افرادی را انتخاب کنند که جاده صاف کن آنها باشند.
وی با تأکید بر آن که وظیفه اصلی نمایندگان قانونگذاری و نظارت بر آن است ، به نمایندگانی رأی دهید که متدین و خداترس باشند، پای بند به نظام و قانون اساسی باشند ، دلسوز مردم باشند ، مردم را بری انتخابات و انتخاب شدند نخواهند ، به فکر مشکلات مردم باشند ، متخصص باشند . نماینده باید مشکل مردم را درک کند و صحیح قانونگذاری کند نه اینکه بین مردم باشد برای رأی جمع کردن و کعبه آمالش غرب و آمریکا باشد ، بلکه باید ظلم ستیز باشد ، اگر خوب انتخاب نکنیم مشکلاتش برای خود ما است ، و دشمنان خوشحال و جسور می شوند و 4 سال مجلسی را پیدا می کنیم که قانونگذار نیست پس با بصیرت و آگاهی به کاندیداها رأی دهید.