سرویس: سیاسی » بین الملل 14:02 - جمعه 30 بهمن 1394

پایگاه اینترنتی «موسسه صلح ایالات متحده آمریکا» منتشر کرد

۱۲ اقدام ضدایرانی آمریکا پس از اجرای تعهدات ایران در برجام /از تروریست خواندن سپاه پاسداران تا لغو لغو روادید امریکا

پایگاه اینترنتی موسسه «صلح ایالات متحده» نوشت: از اواخر سال ۲۰۱۵ به بعد، قانونگذاران آمریکا ۱۲ اقدام ضد ایرانی اتخاذ کرده‌اند که بیشتر آنها مربوط به مسائل غیرهسته ای است.

به گزارش اصفهان شرق؛ پایگاه اینترنتی «موسسه صلح ایالات متحده آمریکا» در صفحه مربوط به ایران، ۱۲ مورد از اقدامات کنگره بر ضد ایران طی چند ماه اخیر را فهرست کرد.

به گزارش رجانیوز به نقل از  مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی موسسه «صلح ایالات متحده» نوشت: از اواخر سال ۲۰۱۵ به بعد، قانونگذاران آمریکا ۱۲ اقدام ضد ایرانی اتخاذ کرده‌اند که بیشتر آنها مربوط به مسائل غیرهسته ای است.
مؤسسه صلح ایالات متحده آمریکا» ۱۲ قانون کنگره بر ضد ایران که ماه‌های اخیر به تصویب رسیده‌اند بدین شرح فهرست کرده است:
الف) قانون شفافیت تأمین مالی تروریسم ایران (The Iran Terror Finance Transparency Act): این لایحه به حمایت استیو راسل و ۲۰ نماینده جمهوریخواه دیگر در تاریخ اول اکتبر ۲۰۱۵ در کنگره مطرح شد. این لایحه در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۶ به تصویب رسید، اما سخنگوی اکثریت جمهوریخواه مجلس، کوین مک کارتی، رأی گیری را لغو کرد، زیرا ۱۳۷ نماینده در رأی گیری شرکت نکرده بودند. دوم فوریه، بار دیگر رأی گیری شد و این لایحه به تصویب رسید. در مجموع ۲۴۳ جمهوریخواه و سه دموکرات به این قانون رأی دادند. سوم فوریه این قانون به کمیته بانکی سنا ارجاع داده شد.
ب) قانون بهبود برنامه لغو روادید و جلوگیری از سفر تروریستی (The Visa Waiver Program Improvement and Terrorist Travel Prevention Act): لایحه این طرح را کانداس مایلر و مایکل مک کاول در ششم ژانویه ۲۰۱۵ به کنگره معرفی کردند. این لایحه بعدا اصلاح و در ۸ دسامبر ۲۰۱۵ به تصویب رسید؛ این رأی گیری با نسبت آرای ۴۰۷ به ۱۹ به عنوان بخشی از «قانون تخصیص تلفیقی» تصویب شد.
ج) قانون عدم تسامح در مقابل تروریسم (The Zero Tolerance for Terror Act): این لایحه را جوزف کندی،‌ تد داچ و پنج نماینده دیگر در ششم ژانویه در سنا مطرح کردند. یک روز بعد، قانون دیگری به نام «قانون منع و تحریم موشک های بالستیک ایران» با حمایت کندی و جان دیلانی تصویب شد.
د) قانون نظارت بر لغو تحریم های ایران (Iran Sanctions Relief Oversight Act): مارک کیرک و رابرت منندز این لایحه را در بیست و پنجم ژوئن ۲۰۱۶ به مجلس سنا معرفی کردند و هدفشان در اصل اصلاح قانون بودجه دفاعی کشور در سال ۲۰۱۶ بود.
هـ) قانونی که رئیس جمهور آمریکا و آژانس بین المللی انرژی هسته ای را مجبور کرد متن پیوست ها و توافق های جانبی برجام را در اختیار کنگره قرار دهند. این لایحه را رایان زینک و ۳۰ نماینده دیگر حمایت کردند و در تاریخ سوم دسامبر ۲۰۱۵ به مجلس نمایندگان معرفی شد و به تصویب رسید.
و) قانون نظارت بر سیاست ایران (Iran Policy Oversight Act): این لایحه در روز اول اکتبر ۲۰۱۵ وارد سنا شد و بن کاردین و چاک شومر و هفت دموکرات دیگر حامی آن بودند.
ز) قانون پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته ای ایران قبل از لغو تحریم ها (Ending Iran apostrophe s Nuclear Weapon Program Before Sanctions Relief Act): این لایحه در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵ وارد سنا شد و کلی آیوت و ۱۲ جمهوریخواه دیگر از آن حمایت کردند؛ این لایحه در هفتم ژانویه ۲۰۱۶ توسط مایک پامپو، پیتر روسکام و دو جمهوریخواه دیگر به مجلس نمایندگان معرفی شد.
ح) قانون اجرا و نظارت بر تحریم های سپاه پاسداران انقلاب ایران (Iran apostrophe s Revolutionary Guard Corps Sanctions Implementation and Review Act): این لایحه برای نخستین بار در هجدهم دسامبر ۲۰۱۵ توسط براد شرمن و پنج دموکرات دیگر معرفی شد و در واقع اصلاحیه ای بر قانون «کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه » بود.
ت) قانون قرنطینه کردن تهاجم و جنگ طلبی دولتی مورد حمایت آیت الله (Quarantining the Ayatollah apostrophe s State-Sponsored Aggression and Militancy): این لایحه را پیتر روسکام و سه جمهوریخواه دیگر در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ به مجلس نمایندگان معرفی کردند. این قانون با هدف تحریم هر شرکت یا مؤسسه ای که سپاه پاسداران دست کم ۲۰ درصد از سهام آن را مالک بود وضع شد.
ی) قانون تحریم های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC Sanctions Act): این لایحه در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ توسط دوین نانس و ۱۹ جمهوریخواه دیگر مطرح شد. این قانون در واقع قصد داشت سه قانون موجود را در زمینه حذف کشورها از فهرست تحریم ها اصلاح کند و برای حذف یک کشور حامی تروریسم از فهرست تحریم ها به مجوز کنگره نیاز باشد.
ک) قانون تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC Terrorist Designation Act): این لایحه را مایکل مک کاول و ۱۳ نماینده دیگر در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۵ در مجلس نمایندگان مطرح کردند؛ همچنین تد کروز این لایحه را در مجلس سنا طرح کرد. بر اساس این قانون، وزارت امور خارجه آمریکا باید سپاه پاسداران را سازمانی تروریستی بخواند.
ل) قانون عدالت برای قربانیان تروریسم ایران (Justice for Victims of Iranian Terrorism Act): این لایحه در ۹ سپتامبر ۲۰۱۵ توسط پاتریک میهان و دو جمهوریخواه دیگر به مجلس نمایندگان معرفی شد و در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۵ توسط پت تومی و دو جمهوریخواه دیگر در مجلس سنا طرح گشت. بر اساس این قانون، تا زمانی که ایران در پرونده‌های قربانیان گروه های تروریستی که با حمایت این کشور صورت گرفته اند پاسخگو نباشد نباید تحریم های آن لغو کرد.
م) قطعنامه بازتأیید حق آمریکا برای استفاده از گزینه های موجود، از جمله نیروی نظامی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای: این قطعنامه را ست مولتون، ‌جوزف کندی، ‌رید ریبل و دو نفر دیگر در مجلس نمایندگان در سوم فوریه ۲۰۱۶ مطرح کردند. در این قطعنامه ‌بر حق آمریکا برای استفاده از نیروی نظامی علیه ایران تأکید شده است. در این قطعنامه همچنین آمده است که توافق هسته ای ایران مانع تحریم های بیشتر علیه این کشور به خاطر مسائل تروریسم،‌موشک های بالستیک و نقض حقوق بشر نمی شود.
رجا
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.