سرویس: سیاسی » انتخابات 11:14 - پنجشنبه 29 بهمن 1394

فرماندار شهرستان اصفهان:

کاندیدا شعارهایی در چارچوب قانون به مردم دهند/ ممنوعیت راه اندازی هرگونه کارناوال های تبلیغاتی

فرماندار اصفهان ضمن اعلام خبر آغاز زمان تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز گفت: فرصت های خوب تبلیغاتی برای معرفی نامزدها در نظر گرفته شده است .

به گزارش اصفهان شرق، فضل الله کفیل صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پرامون تشریح آخرین وضعیت فضای انتخاباتی، ضمن اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور حماسی مردم اصفهان اظهار کرد: امیدواریم به امید خدا این راهپیمایی مقدمه ای برای حضور پرشور و با صلابت مردم در انتخابات ۷ اسفندماه باشد.

وی با اشاره به اهمیت ترغیب مردم اصفهان به حضور در انتخابات و نگاه دقیق به برنامه های نامزدها طی زمان شروع تا پایان انتخابات گفت: حوزه انتخابی اصفهان یکی از بزرگترین حوزه های انتخابی است که طی برنامه ریزی انجام شده فعالیت های با کیفیت و خوبی تا کنون دنبال شده است و انشاالله آماده برگزاری انتخابات در تراز نظام و مردم شریف و بافرهنگ مردم اصفهان هستیم.

فرماندار اصفهان با اشاره به آغاز زمان تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی از امروز گفت: این مدت زمان تبلیغاتی که دراختیار آنها قرار گرفته است فرصت خوبی را برای آنها فراهم می کند به نحوی که هر نامزد می تواند ۳۰ ستاد انتخاباتی اعم ۱۵ستاد برادران و ۱۵ ستاد خواهران در مناطق ۱۵ گانه شهرداری باز کنند.

وی تصریح کرد: ستادهای انتخباتی تعیین شده و در نظر گرفته شده توسط قانون برای هر نامزد، فرصت مغتنمی برای نامزدها در راستای معرفی خود به مردم است.

کفیل بیان کرد: از دیگر ظرفیت های تبلیغاتی که برای نامزدها موجود است، بحث استفاده از رسانه های مکتوب و مجازی خصوصی است که بستر کاملا مناسبی را برای تبلغیات آنها فراهم می کند.

وی با اعلام این خبرکه اندازه پوسترهای تبلیغاتی نامزدها باید حداکثر۲۰ در ۱۵ و تصاویر ۱۵ در ۱۰ سانتی متر باشد اذعان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته ظرفیت تبلیغاتی خوب دیگری از سوی شهرداری ها و دهیاری ها برای نامزدها فراهم شده است به نحوی که محل های مناسبی توسط شهرداری برای نصب تبلیغات نامزدها به مساحت مجموعا ۱۶ هزار مترمربع و ۴ هزار کارتن پلاست تهیه شده است که براین اساس سرانه تبلیغاتی برای هر نامزد ۹۶ مترمربع است.

فرماندار اصفهان ادامه داد: همزمان با آغاز تبلیغات نامزدهای مجلس، زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری هم هست که مدت آن ۱۵ روز است، خبرگان رهبری تبلیغات گسترده تری را مدنظر دارند درهمین راستا از نظر نصب بنر با محدودیتی روبرو نیستند و از تبلیغات میدانی بیشتری برخور خواهند بود.

وی ابراز کرد: راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی به طور اکید ممنوع است و نباید توسط نامزدها صورت گیرد، نامزدها صرفا باید دیدگاه های خود را بیان کنند و از تخریب و تضعیف رقبا پرهیز نمایند، کاندیداها شعارهایی را به مردم بدهند که در چار چوب قانون برای آن‌ها تعریف شده است.

کفیل تشریح کرد: جمع داوطلبین ۱۶۷ نفر است و زمینه انصراف آن‌ها همچنان فراهم است.  ۱۵۰ نفر نامزد آقا و ۱۷ نفر نامزد خانم در رقابت هستند که جوان ترین نامزد مجلس ۳۰ سال و ۶ماه و پیرترین ۷۴ ساله است. موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد ساماندهی و سازماندهی نیروهای مردمی است .

وی عنوان کرد: ۱۸هزار نفر نیرو در ابعاد مختلف شعب اخذ رای حضور دارند، در هر شعبه ۱۸ تا ۲۱ نفر حضور دارند، ۸۴۹ شعبه مجموع شعب اخذ رای است که در هر شعبه دو صندوق اخذ رای یکی خبرگان رهبری و دیگری مجلس شورای اسلامی است، همچنین ۶۷ شعبه سیار مستقر است.

فرماندار با اشاره به اینکه در اصفهان ۵ کرسی نمایندگی مجلس داریم، گفت: مردم از حق خود به صورت کامل استفاده کنند و ۵ نفر نماینده را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان اصفهان پنج انتخابات مهم داریم، اذعان کرد: حوزه انتخابی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان، حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان اصفهان، حوزه انتخابیه ارامنه جنوب کشور، حوزه فرعی زردشتیان و کلیمیان، پنج حوزه انتخابیه در شهرستان اصفهان است.

فرماندار خاطرنشان کرد: در کلان شهر اصفهان و بخش مرکزی ۱۹ ستاد داریم و حتی برخی ستادهای ما ۷۲ شعبه را اداره میکند.

وی واجدین شرایط رای دادن در شهرستان اصفهان را یک میلیون و ۵۵۰ هزار اعلام کرد و در پاسخ به برگزاری کمپین انصراف گفت: انصراف دست خود نماینده است و نامزد با حضور در فرمانداری و اختیار خودش انصراف میدهد.

وی در پایان به نقش بی بدیل رسانه ها اشاره کرد و افزود: در موضوعات مختلف هیچ جایگزینی برای رسانه ها در تبیین موضوعات و مطالبات مردم نیست. انتخابات موضوعی ملی است که قطعا هر چه با شکوه تر برگزار شود، فرصت بزرگتری را برای نظام فراهم میکند و رسانه ها در تشویق و ترغیب مردم نقش دارند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.