سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:15 - چهارشنبه 28 بهمن 1394

خاطرات حدادیان از مدافعان حرم

آیین اختتامیه پنجمین جشنواره شعر انقلاب اسلامی همراه با تقدیر از سید علی موسوی گرمارودی شاعر برجسته انقلاب در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، آئین اختتامیه پنجمین جشنواره شعر انقلاب اسلامی با حضور مسوولان حوزه هنری و ادیبان و شاعران کشور از جمله محسن مومنی شریف، سیدعلی موسوی گرمارودی، فاضل نظری، علیرضا قزوه، سعید حدادیان، جواد محقق، عباسعلی براتیپور، محمدرضا سهرابی‌نژاد، شیرین علی گلمرادی، محمد سرور رجایی، ناصر فیض، علی داودی، محمود حبیبی کسبی، فاطمه نانی زاد، سارا جلوداریان و بسیاری دیگر از شاعران انقلاب اسلامی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این همایش سعید حدادیان به روایت خاطراتی از سوریه پرداخت :

حدادیان آئین اختتامیه پنجمین جشنواره شعر انقلاب اسلامی گفت: آنچه که در سوریه اتفاق می‌افتد چیزی شبیه به معجزه است و ما روحیاتی را که در دوران دفاع مقدس در جنگ تحمیلی می‌دیدیم باز هم در این کشور در بین رزمندگان مدافع حرم می‌بینیم.

وی گفت: من در آنجا در بین رزمندگان خوزستانی در حال روضه خوانی بودم که یکی از جمع به من گفت فلان شخص همسرش و فرزندانش تصادف کرده‌اند، همسرش از دنیا رفته است و بچه‌اش به شدت صدمه دیده و در بیمارستان است، اما هر چه به او می‌گوییم برگرد پیش خانواده‌ات، بر نمی‌گردد.

حدادیان گفت: چنین چیزی امروز شاید باورپذیر نباشد، اما او خانواده خودش را نمی‌بیند بلکه دو شهرک شیعه نشین را که محاصره شده است می‌بیند و به فکر نجات شهرک نشینان است.

این شاعر و ذاکر اهل بیت (ع) تاکید کرد: باید هنرمندان را با این تجربیات ناب مواجه کنیم و دست به نگارش و خلق آثار هنری درباره ایثارگری رزمندگان مدافع حرم بزنیم. چه کسی باسید این حماسه‌ها را بازگو کند؟ غیر از زبان هنر زبان دیگری قادر به روایت این داستانهای واقعی نیست.

وی گفت یمک رزمنده عراقی مدافع حرم بود که خدا به او فرزندی داده بود و دو ماه خانواده‌اش می‌گفتند بیا و روی فرزندت اسم بگذار و او نمی‌رفت، وقتی از او پرسیدم که چرا نمی‌روی می‌گفت فرمانده من گفته است که اینجا به حضور تو نیاز است، تا اینکه خود فرمانده‌اش روی بچه او اسم «فاطمه» را گذاشته بود او افتخار می‌کرد که لاسم بچه من را فلان فرمانده انتخاب کرده است.

حدادیان اظهار کرد: ابوحامد یکی از رزمندگان افغانستانی می‌گفت وقتی به ما گفته‌اند در سوریه به کمک شما نیاز است، دیگر حضور در اینجا و دفاع از حرم بر ما واجب است.

به گفته این شاعر ما نباید صبر کنیم تا ببینیم آیا نویسنده‌ای می‌آید 5 سال دیگر این حماسه آفرینی‌ها را بنویسد؟ ما در سالهای اخیر با کثرت و حتی با تزاحم قهرمان مواجه بوده و این باعث شده بسیاری از این قهرمان‌ها دیده نشوند. امروز اهل هنر باید وقایع این حماسه را رصد کنند و با توانایی هنریشان این داستانهای واقعی معجره گونه را بیان کنند حدایان در پایان غزلی با موضوع شهدا قرائت کرد.

از دیگر برنامه‌های آئین اختتامیه پنجمین جشنواره شعر انقلاب اسلامی اجرای موسیقی و آواز با حضور حسین پرنیا، پژمان پرنیا و فاضل جمشیدی و شعرخوانی تعدادی از برگزیدگان این جشنواره بود.

فرهنگ

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.