سرویس: سیاسی » انتخابات 01:38 - چهارشنبه 28 بهمن 1394

خواسته جوانان شرق اصفهان از نمایندگان مجلس دهم؛

مردم پلکان صعود نماینده انتخابی نیستند/ متخصصان با تقوا را با چشم باز راهی مجلس کنیم

پرهیز از شعارهای توخالی، جلوگیری از نفوذ دشمنان و همچنین حمایت از کار و فعالیت جوانان برخی از خواسته های جوانان شرق اصفهان از نماینده های آینده دهمین مجلس شورای اسلامی در تریبون ازاد شرق اصفهان بود.

به گزارش اصفهان شرق، مسئولیت انسان نسبت به سرنوشت خود و جامعه از ارزش های مسلم دین اسلام می باشد و این امر در آیات و روایات و سیره مسلمین مورد تاکید قرار گرفته است. بنابراین مشارکت افراد در تصمیمات سیاستگذاری، اداره امور اجتماع از حقوق و مسئولیت های اولیه هر مسلمانی به حساب می آید.

از این رو افراد در جامعه اسلامی دارای توانایی انتخاب نسبت به سرنوشت جمعی خویش بوده و آزادی سیاسی مولود اختیاری است که خداوند ارزانی داشته است.

از دیدگاه حضرت امام(ره) جایگاه و نقش مردم در انتخابات، اساسی، حساس و تعیین کننده است و بر این اساس مردم نباید بی توجه از کنار این مساله بگذرند بلکه وظیفه دارند از روی آگاهی و شناخت کامل شایسته ترین فرد را انتخاب کنند.

از طرفی دیگر با توجه به فرمایشات گهربار امام خامنه ای مدظله العالی در خصوص جایگاه مجلس که فرمودند: « مجلس شورای اسلامی، یک مرکز اساسی و تعیین کننده برای انقلاب است. همه ی سر رشته های امور، به مجلس شورای اسلامی بر می گردد. مجلس، مظهر حضور و اراده ی مردم در صحنه های گوناگون سیاسی و اقتصادی است. اگر مردم چیزی را در زمینه های اقتصادی یا سیاسی بخواهند که بشود یا نشود و چیزهایی را بخواهند که به سرنوشت کشور ارتباطی پیدا می کند، باید اراده ی خویش را از حنجره و زبان نماینده ی خود بیرون بدهند و به صورت قانون درآورند و این قانون در سطح کشور عمل بشود. این، تأثیر مردم در قانونگذاری است. » بر آن شدیم تا در آستانه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، همراه با جوانان و نخبه گان شرق اصفهان ساعاتی را در تریبون آزاد اصفهان شرق سپری کنیم تا از نگاه جوانان نسل سوم و چهارم خواسته های معقول در رابطه با نماینده انتخابی را بشنویم.

81881742-70380944

 

تریبون آزاد با سه سوال…

1-خواسته شما از نماینده خود در مجلس چیست؟

2-با توجه به وضعیت اقتصادی و پایین بودن قدرت خرید مردم، چه خواسته ای از کاندیدا برای دوری از شعارهای بی اساس و پرداختن به واقعیت ها دارید؟

3-نماینده انتخابی شما چه ویژگی دارد؟

11111

*مردم پلکان صعود نماینده انتخابی من نیستند

آرمان صداقت از نخبگان فرهنگی شرق اصفهان با اشاره به اینکه نماینده مردم باید به معنای واقعی در جایگاه خود، خدمت به مردم را در راس کار قرار دهد، گفت: در جایگاه یک جوان و کسی که نقشی را در سرنوشت کشور ایفا می کند، از نماینده خود درخواست دارم که خود را مدیون مردم دانسته، به آرمان های مردم پایبند باشد، مردم را پلکان صعود نبیند، وامدار جریانات سیاسی نبوده بلکه وامدار انقلاب و ارزش های آن باشد، در مجلس از اصول انقلاب و آرمان های اسلام و مردم دفاع کند و هر لحظه اخلاق و رفتار خود را با قبل از انتخابات و نماینده شدن بسنجد.

وی با اشاره به اینکه برخی از نماینده ها شعار هایی بی اساس را در تبلیغات خود به کار میگیرند، افزود: مردم اختیارات نماینده را میدانند پس از مشکلات مردم سوء استفاده نکند و قول بیجا مبنی بر رفع آن ندهند. لذا قولی بدهند که در چارچوب وظایف نماینده باشد. علی رغم اینکه به مشکلات مردم آگاه بوده و از مسیر قانونی و وظیفه نظارتی و تذکری خود بهره ببرد و مسئولین را در راستای رفع آن مشکلات هدایت و از آنها مطالبه گری کند.
صداقت از ویژگی نماینده انتخابی خود این چنین گفت: نماینده ای که من به او رای خواهم داد دارای ویژگی هایی همچون، مسلمان واقعی و با تقوا، متدین به شرایع دینی، انقلابی، مطیع امر ولی، مردمی و از بدنه جامعه، پایبند به اصول دین و نظام، عدم ثروت اندوز و مادی گرایی، استکبار ستیز، در برابر ظالم استوار و در برابر مظلوم خاضع بوده، باسواد و عالم به علوم و متخصص و کار کرده باشد

این جوان فعال و نخبه شرق اصفهان، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه انتخابات تکلیف دینی و شرعیست اظهار کرد: انشاالله فردی که میخواهد در عرصه انتخابات حاضر شود چه رای دهنده و چه کاندیدا متوجه باشند که حضور در این عرصه امری تکلیفی و دینی و شرعیست، پس هرگونه انتخاب غلط و یا از روی معیار های اشتباه و یا احساس تکلیف توهمی موجب عقوبت و باز خواست به درگاه خداوند متعال خواهد بود.

10

* با چشمی باز متخصصانی با تقوا را راهی مجلس کنیم

سید رسول طباطبایی جوان نخبه دستجردی با توجه به قانون مداری به عنوان فاکتور مهم در مساله انتخاب نماینده مجلس دهم، گفت: کاندیدایی که بدون توجه به قانون اساسی کشور حرف از برنامه های اجرایی می زند بدون شک قصد عوام فریبی دارد و باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

پزشک داروساز جوان شرق اصفهانی اظهار کرد: مسلما با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت معیشت مردم بایستی به کاندیدایی رای داد که برنامه ای جامع در خصوص قانون گزاری و تصحیح قانون های موجود در راستای خروج از رکود و تسهیل روندهای برنامه های اقتصادی چشم انداز 20 ساله داشته باشد.

وی تاکید کرد: بایستی به کاندیدایی رای داد که تقوای لازم را داشته باشد طبق فرمایش شهید بهشتی فردی که تخصص لازم برای جایگاهش ندارد مسلما فردی بی تقواست و همین مصداق عدم التزام عملی به اسلام است، پس باید توجه داشت که با چشمی باز متخصصانی با تقوا را راهی مجلس کنیم.

4545454* حمایت از کارآفرینان خواسته من از نماینده انتخابی
عبدالحمید حیدری کارشناسی ارشد رشته فرهنگ و زبان های باستانی، با شرکت در تریبون آزاد اصفهان شرق، درخواست خود از نماینده انتخابی را این گونه مطرح کرد: اینکه باید به جوانان تحصیل کرده بها بدهند و از تخصص آنها استفاده کنند. من به عنوان یک جوان روستایی این سخن را میگویم که الان فرصت آن رسیده که جوانان خوب و تحصیل کرده در راس امور قرار بگیرند تا بتوانیم به سوی پیشرفت و تعالی پیش برویم هرچند که ما میتوانیم از تجربیات گذشتگان خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی در جامعه امروز، اظهار کرد: امروزه متاسفانه قدرت خرید مردم خیلی کاهش یافته است و واقعا قشر متوسط و پایین جامعه به سختی زندگی خود را اداره میکنند. اما خواسته من از نماینده محترم این است که، اینکه هر منطقه ای دارای پتانسیل ها و ظرفیت های مختلفیست که میتوان از آن به نحو احسنت استفاده کرد به طور مثال یک منطقه کویری هرچند مردم آن از لحاظ مالی بی بضاعت باشند اما شاید همان منطقه دارای پتانسیل های است که اگر شناسایی و کشف گردند میتواند تحولی عظیم در همان منطقه ایجاد شود آن نماینده محترم میتواند با استفاده کارشناسان مربوط پتانسل ها را شناسایی کند و باعث ایجاد کار و کار آفرینی گردد.

حیدری تاکید کرد: تنها خواسته من از نماینده محترم « کار، کار و کار آفرینی و حمایت از کار آفرینان» است.

وی با بیان این مطلب که نماینده خوب باید از دل مردم بیرون آمده باشد تا درد مردم را بفهمد، افزود: واقعا اگر نماینده ای، میتواند تحولی در حوزه انتخابیه خود ایجاد کند وارد مجلس شود چرا که اگر نتواند به خواسته های مردم پاسخگو بدهد حق الناس است. در مجلس فقط و فقط در تخصص خود وارد شود. باید یاد بگیریم به اموری که مربوط به ما نیست وارد نشویم، ولی متاسفانه گاهی دیده می شود که هر نماینده ای این اجازه را به خود میداد در اموری که مربوط به تخصص و فراکسیون او نبود دخالت کرده و این باعث می شد که کارها اصولی و تخصصی و کارشناسی شده مورد بررسی قرار نگیرد.

این جوان شرق اصفهانی در پایان سخن خود این گونه عنوان کرد که: امیدوارم هرکس که برنامه ای برای مردم عزیز ایران دارد که باعث پیشرفت و تعالی ایران عزیز گردد بتواند رای اعتماد از این مردم بگیرد. به امید آنکه دیگر در کشور عزیزمان هیچ سخنی از فقر و بیکاری و… نباشد.

 

2020202020

*نماینده باید دشمن را در نفوذ به کشور امیدوار نکند

مجید براتی دانشجوی برق با اشاره به اینکه عزت کشور را حفظ کنیم و دشمن را در نفوذ به کشور امیدوار نکنیم، گفت: نماینده خدمتگذار، امین، عدالتخواه باشد و در راه عزت و استقلال ایران اسلامی تلاش کند. مواظب گفتار و رفتار و عملش در مجلس باشد که باعث ضرر به نظام نشده و تشدید شدن چالش ها و درگیرها جناجی را در پی نداشته باشد، همچنین دشمن را در نفوذ به کشور امیدوار نکند و گوش به فرمان رهبری دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی از نماینده ها در دوره تبلیغات شعارهای خوبی می دهند، اظهار کرد: نماینده باید وعده ای ندهد که از عهده و توانش خارج باشد و ثانیا باید تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات عموم مردم به کار ببندد.

براتی پیوند حقیقی با مردم را مستلزم حضور مستمر در میان آنان و دور نشدن از سطح متوسط زندگی شهروندان عنوان کرد و افزود: ساده زیستی و پرهیز از اسراف و پرهیز از هزینه کردن بیت المال شخصی و غیر ضروری، دوری از ترویج فرهنگ اشرافی گری و تجمل و همچنین سفره های پرهزینه و بیهوده از کیسه مردم باید مد نظر نماینده انتخابی من باشد تا مجلسی پرتوان و برگرفته از آرمان های انقلاب داشته باشیم.

97878979797

* هنر مردم ایران انتخاب نماینده اصلح است

پروانه شریفی فارغ التحصیل رشته تاریخ از جوانان فعال بخش مرکزی شهرستان اصفهان با مهم خواندن انتخابات 7 اسفندماه گفت: انتخابات ۷ اسفند از مهمترین و سرنوشت سازترین انتخابات ها در طول دوران انقلاب اسلامی است چرا که همزمانی دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بر اهمیت ویژه آن می افزاید.

وی با تاکید بر پرداختن عموم مردم به ویژگی نماینده اصلح افزود: اولین شرط نماینده تقواست و هرکسی که به این نظام معتقد و پایبند است می تواند وارد میدان شود. درضمن رقابت بین کاندیداها باید سالم باشد؛ نه رقابت لجوجانه….. نماینده باید طرفدار محرومین باشد و سعی و تلاش او در جهت رفع محرویت باشد

شریفی تاکید کرد: هنر مردم ایران این است که خوب دقت کنند، نگاه کنند، اصلح را بشناسند و بهترین را انتخاب کنند. بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ دینداری و امادگی برای حضور، درد شناس ترین و دردمندترین نسبت به نیازهای مردم انتخاب شود. اگر فردی معتقد به پر کردن جیب خود از این جایگاه باشد فاسد است زیرا نماینده من به مراکز قدرت و ثروت متصل نیست.
*نماینده به جای شعار، قانون مناسب وضع کند

هادی زمانی دانشجوی شرق اصفهانی با اشاره به خواسته خود از نماینده مجلس، تصریح کرد: درخواست من به عنوان یک جوان و دانشجوی این سرزمین این است که نماینده انتخابی بنده در مجلس شورای اسلامی، مدافع حقوق بشر جوان و دانشجویان باشد. همچنین تا جایی که امکان دارد و یک نماینده اختیار دارد به فکر اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاه های این جامعه بوده و کمک به ازدواج جوانان و ایجاد تسهیلات مناسب برای آنها را در اولویت کار خود قرار دهد.

وی با بیان این مطلب که شعار به تنهایی کافی نیست، افزود: از کاندیداها به شدت در خواست میکنم، شعار در خصوص تورم و پایین آمدن تورم با ورودشان به مجلس را ندهد. چون اگر در مجلس گروه های مختلف و مخالف هم باشند این شعارها به ثمر نمی رسد. به فکر قانون مناسب برای وضع نابسامانی اقتصادی کشور باشند.

زمانی با ذکر این مطلب که باید همه جوانان با آگاهی فردی اصلح را انتخاب کنند، تاکید کرد: به خاطر کشورم و استحکام بخشیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فردی را انتخاب میکنم که اول اصلح باشد، راستگو بوده و عمل کند، پشتیبان ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد نه اینکه جمهوری اسلامی را یدک بکشد، اگر روزی خطا کرد قانون را برای خطای خود بپذیرد و در پایان اگر وزیری از دولت نتوانست وظایف خود را به طور شایسته و آنچه قانون گفته است انجام دهد، اولین نفری باشد که با شرایط به مخالفت آن برخیزد.

2020

*مهاجرت جوانان روستایی به شهرها را دریابید

فاطمه دانشپسند از دختران نخبه شرق اصفهان، با شرکت در تریبون آزاد اصفهان شرق، به بازگو کردن چند نکته مهم و خلاصه اکتفا کرد و گفت: نماینده باید به درستی به وظایف خود واقف بوده و قانونی وضع کند که به نفع مردم و نظام باشد ولی متاسفانه گاها نماینده ها وعده هایی بی اساس که از عهده آنها خارج است را برای جلب آرا به مردم می دهند که این رفتاری ناپسند است.

وی که تحقیقات خود را بر جغرافیای روستایی به انجام رساند، تاکید کرد: متاسفانه بعد از گذشت چندین سال هنوز کارخانه تولیدی در جوار روستاها و شهرهای شرق اصفهان به خوبی یافت نمی شود و در این زمینه احداث کارخانه های تولیدی و تسهیل کار شهرک های صنعتی، برای قشر زحمتکش شرق اصفهان که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند، می تواند مفید واقع شده و از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری کند.

 

****************************************

به گزارش اصفهان شرق، اولین تریبون اصفهان شرق در روزهای منتهی به انتخابات با جوانان شرق اصفهان سپری شد تا قبل از شروع تبلیغات کاندیدا، فرازی از خواسته های به حق جوانان به گوش کسانی که می خواهند با رای مردم برکرسی مجلس تکیه زنند، برسد.

قطعا جوانان به درستی شرایط کشور را درک کرده و با درایت کافی با نماینده خود صحبت می کنند تا با اگاهی و بصیرت رایی به صندوق انداخته و نماینده ای را به مجلس بفرستند که کشور را در عزت و سربلندی روز افزون نگهداشته و اسیر وعده های توخالی دشمن نشود.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی باید با بررسی خواسته های قانونی جوانان، راهی را انتخاب کند که مدیون هزاران رای مردم شهر و منطقه اش نشود و مردم هم با بصیرت و جستجو در بیانات رهبر معظم انقلاب، انتخابی اصلح از سرآگاهی را رقم بزنند.

من رای می دهم……..

 

 

 

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.