سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 01:35 - سه شنبه 27 بهمن 1394

با گذشت 9 ماه از طرح مبارزه با بیماری سالک در شرق اصفهان؛

حق الزحمه ای که هنوز به دست کارگران بن رودی نرسیده است/ مطالبه قشر محروم جامعه از مسئولان

درخواست کارگران مشمول طرح مبارزه با ناقل بیماری سالک در بخش بن رود، پرداخت حق الزحمه ناچیز آنان از مسئولان ذیربط است که به نوعی می تواند موجبات دلگرامی آنان در حضور داوطلبانه در این طرح فراهم کند.

به گزارش اصفهان شرق، با توجه به بیابانی بودن مناطق شرق اصفهان و بخش بن رود یکی از بیماری های پوستی و خطرناک شایع بیماری سالک می باشدکه به وسیله گزش پشه سالک به انسان منتقل می شود. پشه سالک عامل انتقال بیماری از موش های جونده به انسان است.

SUC30026

برای مقابله با عامل اصلی این بیماری(موش های جونده ) طرح مبارزه با بیماری سالک چندین سال است که به همت مسئولان استان و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان در مناطق شرق و بخش بن رود هر چند با شدت و ضعف ادامه داشته است و تاثیر بسزایی درکم کردن آثار این بیماری بوده ولی در سال 93 متاسفانه این طرح به علت کمبود اعتبارات اجرا نگردید وآثار عدم اجرای آن باگسترش بیماری خود را نشان داد.

در اردیبهشت ماه سال جاری دکترترک زاده رئیس مرکز بهداشت شماره یک استان اصفهان با اعلام همکاری کفیل فرماندار شهرستان اصفهان در اجرای این طرح و تامین اعتبارات این طرح خبر از اجرایی شدن آن در مناطق شرق اصفهان و بخش بن رود را دادند.

طرح مذکور در اردیبهشت ماه با به کارگیری تعدادی از کارگران زحمتکش بن رودی و جلگه ای که چندین سال سابقه همکاری با مرکز بهداشت را دراجرای این طرح دارند اجرا گردید.

SUC30024
متاسفانه با گذشت 9ماه از پایان اجرای طرح علی رغم پیگیری های به عمل آمده از سوی این قشر از کارگران زحمتکش، هیچ گونه پرداختی به این عزیزان که از محرومترین اقشار جامعه هستند صورت نگرفته است.

از همه مسئولان ذیربط در این رابطه انتظار می رود تمهیدات لازم را درخصوص پرداخت مطالبات این دسته از کارگران به عمل آورند و با توجه به ناچیز بودن دستمزد این قشر از کارگران دلگرمی این عزیزان را در اجرای این طرح در سال های آتی تامین کنند.

عرق کارگران زحمت کش در راستای سلامتی شهروندان، خشک شد ولی خبر عدم دریافت حق الزحمه ها در تازگی کامل به سر می برد، لیکن به درستی می دانیم مسئولان ذیربط حداکثر تلاش خود را جهت رفع مشکلات مردم شرق اصفهان داشته اند ولی در این خصوص علی رغم قول های داده شده در پرداخت حق الزحمه ها، هنوز پولی توسط قشر کارگر از مسئولان دریافت نشده است که می طلبد مسئولان اقدام به موقعی را در دستور کار خود قرار دهند.

********************************

به گزارش اصفهان شرق، امید آن داریم تا به زودی شاهد تحقق اعتبارات این بخش و پرداخت حق الزحمه ها باشیم. جوانان در سایه نبود اشتغال دائمی و به جهت تامین برخی نیازهای زندگی داوطلبانه و خودجوش در طرح مذکور شرکت کردند و می طلبد مسئولان امر در پیگیری ها سرعت دهند تا این عزیزان، زمان ۴۷ روزه حضور در طرح را به نوعی، هدر دادن وقت خود تلقی نکنند.

برای دریافت اخبار قبلی در این رابطه اینجا کلیک کنید

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.