سرویس: سیاسی » بین الملل 01:19 - سه شنبه 27 بهمن 1394

یک مقام بلند پایه امینتی:

داعش بدنبال حمله تروریستی در امریکا

مقامات بلندپایه امنیتی اعلام کردند که داعش در سال جاری برنامه دارد تا حملات تروریستی مستقیمی را در امریکا اجرا کند. انها هم چنین اعلام کرده اند که اعضای داعش در میان پناهجوهای گذر کرده در اروپا اکنون در کمین نشسته اند.

به گزارش اصفهان شرق/ ترجمه اختصاصی، ژنرال ویسنت استیوارد، مدیر آژانس امنیتی دفاعی امریکا دراین باره گفت : داعش بطور قطع بدنبال گسترش حملات تروریستی خود در اروپاست، این گروه بطور قطعی در سال 2016 برنامه هایی را برای اجرای عملیات تروریستی در خاک امریکا را دارد.

مدیر اطلاعات ملی یعنی جیمس کلاپر نیز اعلام کرد که داعش در حال حاضر در 40 کشور دنیا فعالیت دارد و در حال حاضر دنیا بیش از هر زمان دیگری در خطر حملات تروریستی قرار دارد. وی هشدار داد که اعضای داعش در میان مردم پناهجوی بیگناهی که بدلیل جنگ ناچار به خروج از عراق و سوریه شده اند پا به اروپا گذاشته اند.

کلاپر در این باره میگوید : داعشی ها در بدست اوردن پاسپورت و جعل کردن انها تبهر خاصی دارند بنحوی که بتوانند پس از خروج از سوریه و عراق براحتی و بصورت قانونی در کشورهای دیگر ترد کنند. بر اساس گزارش ها داعش به تجهیزات ساحت پاسپورت در سوریه دست پیدا کرده و اقدام به ساخت پاسپورت های جعلی برای اعضای خود میکند.

گزارش های امنیتی نشان میدهد که در سال 2015 در امریکا بیش از 50 نفر از اعضای مرتبط با داعش دستگیر شده اند. کلاپر عنوان میکند که حداقل 6900 نفر از کشورهای غربی در میان 38200 جنگجوی خارجی داعش حضور دارند و برای شرکت در جنگ ها به سوریه سفر کرده اند. در سال 2012 از بیش از 100 کشور افرادی برای حضور در داعش وارد سوریه شده بودند. استوارت نیز معتقد است در عراق نیز داعش تهدید جدی است و بعید است که بتوان در سال 2016 شهر موصل عراق را نجات داد.

3636447_305
در حالی که همه از داعش بعنوان یک خطر جدی یاد میکنند، ژنرال کلاپر معتقد است که گروه های وابسته به القاعده نیز در سال 2016 قدرت بیشتری خواهند یافت. وی میگوید که اعضای القاعده حاضر در یمن و گروه جبهه النصره در سوریه از گروه های القاعده هستند که در سال جاری قدرت بیشتری پیدا میکنند.

کلاپر پیش از این نیز پیش بینی هایی درباره مذاکرات هسته ای ایران، بمب هسته ای کره شمالی و گسترش نظامی روسیه داشته که همگی به حقیقت پیوسته است. درباره کره شمالی، کلاپر عنوان کرده بود که این کشور بزودی با پرتاب موشک و ازمایش سلاح هسته ای به یکی از تهدیدهای بزرگ برای امریکا تبدیل میشود.وی درباره ایران نیز پیش از توافق هسته ای ذکر کرده بود که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه تهران از قوانین بین المللی تخطی کرده است وجود ندارد. او درباره روسیه نیز در اظهارنظری اعلام کرده بود که روسیه علی رغم مشکلات اقتصادی بازهم به گسترش قدرت نظامی خود ادامه خواهد داد. اتفاقاتی که همگی با حقیقت روبه رو شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.