سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 01:05 - سه شنبه 27 بهمن 1394

معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور:

صنایع دستی بومی را با خلاقیت به بازار فروش بسپاریم

سمیع الله حسینی مکارم گفت: هر منطقه باید صنایع دستی منطقه خود را رونق دهد تا بتواند باعث رونق اقتصادی خانواده ها شود.

معاون سازمان گردشگری کشور در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا، با تاکید بر توجه کافی به آثار تاریخی مناطق گفت: به منظور جلوگیری از مهاجرت مردم روستاها و شهرهای حاشیه کلان شهر اصفهان، نکته جدی توجه به صنایع دستی و آثار گردشگری مناطق است و در این رابطه باید دقت لازم به کار گرفته شود.

حسینی مکارم در خصوص رقابت صنایع دستی در بازار عرضه، اظهار کرد: توسعه صنایعی را باید در دستور کار قرار دهیم که دارای خلاقیت و جذابیت کافی بوده و بتواند در بازار با صنایع دیگر مناطق رقابت کند.

ریئس گردشگری استان اصفهان در ادامه گفتگو با قول مساعد به فراهم کردن نیروی انسانی متخصص در جهت آموزش هنرجویان افزود: به منظور آموزش صنایع دستی در شکل های متنوع و جذاب، نیروی انسانی جهت آموزش علاقمندان به این رشته ها را تامین کرده و همچنین جهت رقابت این صنایع در نمایشگاه ها مکانی را برای این مناطق فراهم خواهیم کرد.

الهیاری در پایان از هنرمندان منطقه خواست صنایع خود را در نمایشگاه ها عرضه کرده تا بتوان توانمندی های منطقه را به معرض دید همگان قرار داده تا بتوان به این منظور رقابت سالم با محصولات کیفی را به وجود آورد.

وی در مورد مرمت آثار باستانی منطقه و شهر حسن آباد نیز گفت: این مسئله را در استان بررسی خواهیم کرد و در آینده به مرمت و بازسازی آثار تاریخی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است در ادامه از تپه های ماسه ای و کارگاه صنایع دستی بازدید بعمل آمد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.