سرویس: اجتماعی » حوادث 15:02 - دوشنبه 26 بهمن 1394

از سرقت خودروهای مدل‌بالا در سه استان کشور تا سرقت مسلحانه در شیراز

فعالیت تبهکاری یکی از خشن‌ترین باندهای سرقت کشور در اصفهان پایان یافت

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اعضای باند سارقان حرفه‌ای که اقدام به سرقت خودروهای لوکس و مدل‌بالا از استان‌های تهران، البرز و اصفهان کرده بودند، در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شدند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروی اظهار داشت: از سه ماه گذشته پلیس در جریان شکایت‌هایی مبنی بر سرقت خودروهای لوکس و مدل‌بالا در شهرهای اصفهان، کرج و تهران با شیوه و شگردهای مشابه و متعاقب آن سرقت‌های مسلحانه‌ای از خریداران این نوع خودروها در شهر شیراز قرار گرفتند.

وی افزود: بلافاصله تیمی تخصصی از کارآگاهان خبره و زبده این پلیس در اداره مبارزه با سرقت تشکیل و تحقیقات وسیعی در این زمینه انجام گرفت که مشخص شد تمامی سرقت‌ها با شیوه طعمه قرار دادن زنان که از اعضای این باند بودند شکل می‌گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان درباره شیوه و شگرد سارقان به خبرنگار ما گفت: در این نوع سرقت‌ها خانم‌های بد پوشش، در مقابل خودروهای مدل‌بالا قرار گرفته و با رانندگان آنها طرح دوستی می‌ریختند و سوار بر خودرو می‌شدند اما به‌محض اینکه راننده به قصد انجام کاری از خودروی خود پیاده می‌شد همدستان زن که او را تعقیب می‌کردند در یک اقدام سریع سوار بر خودرو شده و آن را سرقت می‌کردند.

وی تصریح کرد: متهمان پس از سرقت، خودرو را به شیراز منتقل کرده و با اجاره کردن دفتر کار اقدام به تبلیغ فروش خودروهای مدل‌بالا در سایت دیوار و قسمت آگهی روزنامه‌ها می‌کردند اما وقتی متقاضی به شماره تلفن ارائه شده در آگهی تماس می‌گرفت از او می‌خواستند که با چک رمزدار به دفتر کار آنها مراجعه کند.

سرهنگ خسروی افزود: پس از مراجعه متقاضیان به دفتر متهمان با تهدید سلاح کمری دست و پای آنها را بسته و پس از ضرب‌وجرح و تزریق آمپول بی‌حسی به دست و گردنشان اموال آنها را به سرقت برده و سریعاً به یکی از صرافی‌ها مراجعه و چک رمزدار را به پول نقد تبدیل می‌کرده و متواری می‌شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت این پرونده و خطرناک بودن نوع سرقت‌هایی که توسط اعضای این باند انجام یافته بود و همچنین بی‌هویت بودن شماره تماس ذکر شده در تبلیغات فروش خودروها، تحقیقات پلیس در نهایت دقت و ظرافت تمام برای دستگیری این باند ادامه یافت و سرانجام طی دو عملیات همزمان و مشترک در اصفهان و شیراز دو متهم مرد و سه زن این باند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با دستگیری اعضای این باند همدست دیگر آنها نیز طی عملیاتی در شهرستان کرج در حالی که آماده خروج از کشور بود دستگیر و به پلیس آگاهی استان اصفهان منتقل شد.

وی گفت: از متهمان چهار دستگاه خودروی لوکس و مدل‌بالا، به همراه 30 هزار دلار وجه نقد که در آخرین عمل مجرمانه به دست آورده بودند، اسپری دفاع شخصی، مدارک خودروهای مسروقه و مدارک جعلی که برای قصد فروش خودرو از آنها استفاده می‌کردند کشف شده است.

سرهنگ خسروی تصریح کرد: متهمان همگی از افراد سابقه‌دار در ارتکاب سرقت به عنف هستند و نوع ارتکاب جرایم و آثار جراحات وارده بر بدن شکات نشان از خشن بودن آنها دارد که در این زمینه تحقیقات وسیعی در حال انجام است تا ابعاد بیشتری از فعالیت تبهکاری این باند برای همگان روشن شود.

رئیس پلیس آگاهی استان با هشدار به مردم در خصوص انجام هرگونه معامله‌ای اظهار داشت: توصیه پلیس به هم‌وطنان این است که برای خرید خودرو به آگهی درج شده در سایت‌ها و روزنامه‌ها اطمینان نکنند و حتماً خودرو را در بنگاه‌های مجاز و قانونی معامله کرده و از رفتن به محل‌هایی که فروشندگان برای نشان دادن خودرو قرار می‌گذارند خودداری کنند و فروشنده را به محل بنگاه هدایت کرده و معامله خود را در آنجا انجام دهند و در صورت مشاهده رفتار مشکوک در هر مرحله از معامله حتماً موضوع را از طریق شماره تلفن 110 با پلیس در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.