اصفهان شرق

کمبود نارنگی در اصفهان/ موانع واردات میوه برداشته شود

کدخبر: 91897
1394/11/26 در ساعت 11:14

به گزارش اصفهان شرق؛ ناصر اوطرج پیرامون انبار میوه برای شب عید اظهار داشت: جهاد کشاورزی سیب و پرتقال را به‌اندازه کافی برای شب عید خریده اما با کمبود نارنگی در بازار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه نارنگی تولید داخل جوابگوی مصرف نیست، گفت: در حال حاضر نارنگی از کشور پاکستان وارد می‌شود و اگر تا شب عید، نارنگی به‌اندازه کافی وارد نشود، با افزایش قیمت این کالا در شب عید مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر قیمت نارنگی به‌صورت عمده در بازار هر کیلو 4 هزار تومان است و در صورت ورود این میوه قیمت آن به 2هزار و 500‌تومان کاهش پیدا می‌کند اما در غیر ا‌ین صورت، اگر به‌صورت قاچاق وارد شود قیمت آن بسیار بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه ما با قاچاق میوه مخالف هستیم، گفت: باید موانع واردات میوه برداشته شود تا هم از قاچاق آن جلوگیری شود و هم حق‌وحقوق دولت پرداخت شود.

اوطرج بیان کرد: ورود قانونی میوه از کشورهای دیگر به کشور در درجه نخست سبب می‌شود که میوه‌ها قرنطینه شود و جلوی ورود بسیاری از آفات گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیر و زنجبیل هم قاچاق می‌شود، خاطرنشان کرد: درباره سیر باید گفت که برای کشت سیر در داخل با کمبود زمین مواجه هستیم و نیاز به وارد کردن این کالا از دیگر کشورها داریم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان افزود: در حال حاضر قیمت سیر به‌صورت عمده در بازار 13 هزار تومان است و در صورت واردات آن، قیمت پایین می‌آید.

تسنیم