سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:14 - دوشنبه 26 بهمن 1394

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان:

کمبود نارنگی در اصفهان/ موانع واردات میوه برداشته شود

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان گفت: در حال حاضر نارنگی از پاکستان وارد می‌شود و اگر تا شب عید، نارنگی به‌اندازه کافی وارد نشود، با افزایش قیمت این کالا در شب عید مواجه هستیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ ناصر اوطرج پیرامون انبار میوه برای شب عید اظهار داشت: جهاد کشاورزی سیب و پرتقال را به‌اندازه کافی برای شب عید خریده اما با کمبود نارنگی در بازار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه نارنگی تولید داخل جوابگوی مصرف نیست، گفت: در حال حاضر نارنگی از کشور پاکستان وارد می‌شود و اگر تا شب عید، نارنگی به‌اندازه کافی وارد نشود، با افزایش قیمت این کالا در شب عید مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر قیمت نارنگی به‌صورت عمده در بازار هر کیلو 4 هزار تومان است و در صورت ورود این میوه قیمت آن به 2هزار و 500‌تومان کاهش پیدا می‌کند اما در غیر ا‌ین صورت، اگر به‌صورت قاچاق وارد شود قیمت آن بسیار بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه ما با قاچاق میوه مخالف هستیم، گفت: باید موانع واردات میوه برداشته شود تا هم از قاچاق آن جلوگیری شود و هم حق‌وحقوق دولت پرداخت شود.

اوطرج بیان کرد: ورود قانونی میوه از کشورهای دیگر به کشور در درجه نخست سبب می‌شود که میوه‌ها قرنطینه شود و جلوی ورود بسیاری از آفات گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیر و زنجبیل هم قاچاق می‌شود، خاطرنشان کرد: درباره سیر باید گفت که برای کشت سیر در داخل با کمبود زمین مواجه هستیم و نیاز به وارد کردن این کالا از دیگر کشورها داریم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان افزود: در حال حاضر قیمت سیر به‌صورت عمده در بازار 13 هزار تومان است و در صورت واردات آن، قیمت پایین می‌آید.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.