سرویس: سیاسی » انتخابات 18:32 - یکشنبه 25 بهمن 1394

فرماندار شهرستان اصفهان:

رعایت کامل قانون، نشاط انتخاباتی را به همراه دارد/ 849 شعبه اخذ رأی در شهرستان اصفهان

فضل الله کفیل عصر امروز در جلسه توجیهی داوطلبین انتخابات گفت: امانتداری، بی‌طرفی و قانونمداری به عنوان سه اصل با برگزارکنندگان انتخابات عهده بسته شده است تا بتوانیم انتخاباتی در خور و شأن نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم.

به گزارش اصفهان شرق، فرماندار شهرستان اصفهان در جلسه توجیهی داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی که عصر امروز در محل فرمانداری اصفهان برگزار شد، نامزدها را به عنوان یکی از ارکان اصلی در انتخابات نام برد و گفت: تا کنون 170 نامزد در عرصه انتخابات شهرستان اصفهان هستند و وقت گذاری و حضور آنان، این عرصه را داغ می کند.

فضل الله کفیل از آمادگی 849 شعبه اخذ رای در شهرستان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: در مجموع کلان شهر اصفهان، بخش مرکزی و پنج بخش شرقی شهرستان 849 شعبه اخذ رای خواهیم داشت که 845 شعبه برای عموم مردم و 4 شعبه برای اقلیت های مذهبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: 18 هزار نفر در شهرستان اصفهان در مجموعه انتخابات حضور دارند و تا کنون شرایط خوبی رقم خورده است.

فرماندار اصفهان با بیان این مطلب که هیچ موضوع پنهانی در جلسات نداریم گفت: تاکنون انتخابات را در اتاق شیشه‌ای و با حضور رسانه ها برگزار کرده‌ایم و هیچ موضوع پنهانی در این جلسه نداریم.

وی امانتداری را یکی از سه اصل در انتخابات عنوان و تصریح کرد: امانتداری، بی‌طرفی و قانونمداری به عنوان سه اصل با برگزارکنندگان انتخابات عهده بسته شده است تا بتوانیم انتخاباتی در خور و شأن نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم. همچنین هم اکنون در شرایط خوبی بدون کوچکترین مساله و نگرانی هستیم ولی این به معنای عدم کنترل در سیستم انتخابات نخواهد بود.

کفیل رعایت قانون به صورت کامل را نمونه نشاط انتخاباتی دانست و گفت: تا کنون کم ترین تخلف را در انتخابات داشتیم و رعایت قانون به صورت کامل نشاط را در انتخابات به همراه می آورد و اگر خلاف قانون انجام شود، برخورد خواهد شد.

وی با اعلام نکاتی چند در خصوص انتخابات، اذعان کرد: از بامداد 29 بهمن تبلیغات شروع می‌شود و تا 24 ساعت قبل از اخذ رأی باید متوقف شود و در این خصوص قوانین انتخاباتی از قبیل محل ستادها، تبلیغات، سخنرانی و در آخر نوع خواندن آرا و موضوعات پیرامون روز انتخابات به عنوان تذکرات در این رابطه گفته می شود.

فرماندار اصفهان در پایان تاکید کرد: استفاده از محیط های دولتی به عنوان نهی قانونی در تبلیغات نامزدها باید مد نظر باشد.

*همواره دشمنان به دنبال سو استفاده هستند

در ادامه قائم مقام مدیرکل اطلاعات اصفهان با گرامی داشت بهمن ماه و عزت و افتخار ملت بزرگ در این ایام گفت:بهمن ماه زمان دلدادگی ملت شریف برای پیروزی نهضت امام خمینی(ره) بوده و خاطرات خوشی را تداعی می کند.

احمد صادقی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) و اهمیت حفظ نظام تاکید کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است و نظام اسلامی دستاورد شهدا و ایثارگرانی است که برای این درخت تنومند زحمات زیادی کشیده اند.

وی تصریح کرد: قانون اساسی به عنوان سند جامع کشور، نظام را متکی به آرای عمومی دانسته و این اصل نمونه ای از مردم سالاری دینی است.

قائم مقام مدیرکل اطلاعات اصفهان انتخابات را آزمون بزرگی دانست که پیش روی ملت است و گفت: رهبری این سال را همدلی و همزبانی دولت و ملت نام گذاری کردند ولی دشمنان می خواهند اختلاف ایجاد کرده و همه نامزدها باید به موج سواری و تهدیدات امنیتی برای سوء استفاده انتخاباتی توجه کنند.

وی آرامش امروز در کشور را به برکت حضور رهبری و مردم متعهد و ولایتمدار عنوان کرد و افزود: مهمترین رکن امنیت، مردم هستند و در عین حال در کلام نورانی ائمه و بزرگان شنیده ایم که باید مواظب باشیم که دشمن بیدار است.

صادقی تاکید کرد: همواره دشمنان به دنبال سو استفاده هستند و در این راستا باید پرهیز از مسائل قومی و مذهبی و تحریک کردن مسائل محلی که همیشه دشمنان به دنبال سوءاستفاده از آن بوده‌ را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزایش مشارکت مردم و نشاط سیاسی را یکی از وظایف نامزدها عنوان کرد و گفت: حضور مردم تیری در چشم دشمنان بوده است و به همین دلیل باید نامزدها، برخی از صحبت‌هایشان را به تشویق و آفرینش نشاط سیاسی مردم اختصاص دهند.

صادقی خاطرنشان کرد: ستاد ها باید در خور شان کاندیدا باشد زیرا ستاد چهره و وجه کاندیدا است و در این خصوص باید مراقبت و ممانعت از فعالیت و اقدامات افراطی اطرافیان را داشت.

مدم وامداری در برابر جریانات قدرت و ثروت، مراقبت از اخبار رسیده به ستاد، عدم سیاه نمایی علیه نظام در تبلیغات انتخاباتی از دیگر نکاتی بود که وی به آن اشاره کرد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.