سرویس: سیاسی » انتخابات 17:12 - یکشنبه 25 بهمن 1394

فرماندار اصفهان خبر داد

آمادگی 849 شعبه اخذ رأی در شهر اصفهان

فرماندار اصفهان گفت: 849 شعبه اخذ رأی در شهر اصفهان برای روز انتخابات آماده رأی‌گیری از مردم خواهند بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ فضل‌الله کفیل بعد از ظهر امروز در نخستین دوره آموزشی وِیژه نمایندگان فرماندار در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: هیئت اجرایی انتخابات در روز رای‌گیری مسئولیت خود را به ستادهای 19گانه در شهرستان اصفهان واگذار می‌کنند.

وی افزود: هیئت نظارت بر انتخابات در هر شعبه اخذ رای حداقل 5 و حداکثر 7 نفر هستند، همچنین 3 نفر به عنوان مسئول امنیت شعبه اخذ رای از طرف نیروی انتظامی در هر شعبه اخذ رای حضور دارند.

فرماندار شهرستان اصفهان گفت: نماینده هیئت بازرسی از طرف هیئت بازرسی وزارت کشور به همراه نماینده فرماندار در شعب اخذ رای حاضر هستند که در کل اعضای حاضر در این شعب شامل 5 مجموعه مختلف خواهند بود.

وی با اشاره به محورهای اجرایی روز انتخابات تصریح کرد: از نماینده فرماندار در هر شعبه انتظار می‌رود که یک روز قبل از روز جمعه 7 اسفند ماه، اطمینان قلبی کامل از مهیا بودن آن شعبه اخذ رای داشته باشد که این آمادگی شامل موارد زیادی است که از هر نظر باید تامین شود.

کفیل ادامه داد: در روز انتخابات باید هر دو صندوق رای(خبرگان و مجلس) ساعاتی پیش از شروع رای‌گیری تحویل گرفته شده و در زمان رای‌گیری آماده باشد؛ زمان حضور 18 تا 20 عضو ستادهای اخذ رای راس ساعت 5:30 صبح روز 7 اسفند است که راس ساعت 7:45 صبح باید آمادگی کامل برای رای‌گیری مردم مهیا شود.

وی خاطرنشان کرد: زمان قانونی رای‌گیری در روز انتخابات از ساعت 8 تا 18 به مدت 10 ساعت است که در صورت صلاحدید و نظر وزیر کشور این زمان قابل تمدید تا ساعات 20، 22 و تا پایان ساعت آن روز است.

فرماندار شهرستان اصفهان اضافه کرد: 849 شعبه اخذ رای در شهر اصفهان برای روز انتخابات آماده رای‌گیری از مردم خواهند بود، نخستین رای باید از طرف یکی از اعضای حاضر در شعبه اخذ رای راس ساعت 8 صبح در سیستم ثبت شود تا نشان دهنده آمادگی کامل هر شعبه باشد.

وی عنوان داشت: پس از اتمام زمان رای‌گیری در روز انتخابات نباید هیچ شخص اضافه‌ای در شعب اخذ رای حضور داشته باشد و تنها اعضای مشخص شده که شامل نماینده ناظر بر نامزدان نیز می‌شود حق حضور دارند.

کفیل متذکر شد: نخستین اقدام بعد از پایان زمان رای‌گیری، اطمینان خاطر از تامین امنیت کامل هر شعبه است که پس از این امر دو صندوق رای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی توسط اعضا باز می‌شود؛ 5 نفر از 7 نفر اعضای اجرایی به عنوان منشی، 2 نفر دیگر نیز به عنوان رئیس و نایب رئیس شعبه خواهند بود.

وی تاکید کرد: ابتدا صندوق مربوط به آرای مجلس خبرگان رهبری باز شده و آرای اشتباه انداخته شده مجلس شورای اسلامی از آن خارج می‌شود و سپس همین اقدام به صورت مشابه برای صندوق مجلس شورای اسلامی تکرار می‌شود.

فرماندار شهرستان اصفهان بیان داشت: برای تشخیص بهتر، رنگ تعرفه انتخابات مجلس شورای اسلامی آبی و رنگ تعرفه انتخابات مجلس خبرگان رهبری قهوه‌ای است؛ ابتدا صندوق مرتبط با انتخابات مجلس خبرگان رهبری شمارش شده و سپس صندوق مربوط به آرای مجلس شورای اسلامی شمارش می‌شود.

وی یادآور شد: هر نفر به عنوان رای دهنده در شهرستان اصفهان مجاز به نوشتن 5 نام برای مجلس خبرگان رهبری و 5 نام برای مجلس شورای اسلامی است؛ 11 نفر داوطلب برای مجلس خبرگان رهبری و 170 نفر داوطلب برای مجلس شورای اسلامی وجود دارند که مردم می‌توانند از بین آنها برای هر صندوق 5 نفر را انتخاب کنند.

کفیل اذعان داشت: اوج حق‌الناس در انتخابات در دست نمایندگان فرمانداری در شعب اخذ رای است و نباید خدای ناکرده خستگی و خواب‌آلودگی منجر به تضییع حقوق مردم شود و در امانت‌داری از آرا خدشه ایجاد کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.