سرویس: سیاسی » انتخابات 21:15 - شنبه 24 بهمن 1394

برای وحدت حداکثری؛

نهضت «انصراف به نفع اتحاد» مهم‌ترین استراتژی اصولگرایان

مهم‌ترین استراتژی این روزهای اصولگرایان در همه شهرها و به ویژه اصفهان نهضت «انصراف به نفع اتحاد» بوده که نامزدهای اصولگرا با انصراف به نفع لیست مجمع اصولگرایان، موجبات وحدت حداکثری و موفقیت بیشتر اصولگرایان را به وجود می‌آورند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فارس، روزها پی‌درپی می‌گذرند و ایام به هفتم اسفند ماه، روز برگزاری دو انتخابات سرنوشت‌ساز یعنی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شود.

این دو انتخابات با توجه به شرایط سیاسی کشور و قرارگیری در بحبوحه جنجال سیاسی و نظامی کشورهای منطقه بسیار اهمیت دارد و هر یک از جریانات سیاسی از جمله دو جریان سنتی و اصلی کشور یعنی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی به دنبال کسب بیشترین و بهترین نتیجه از این فرصت هستند تا با جلب اعتماد مردم عنان سیاسی کشور را به دست گرفته و به مقاصد عالیه نظام نزدیک کنند.

آنچه در این میان اهمیت دارد، آرایش سیاسی هر یک از این جریانات است که از ماه‌ها قبل با برنامه‌ریزی‌های زیاد و جلسات پی‌درپی به دنبال آماده‌سازی تیم خود برای انتخابات بوده و با راه‌اندازی شوراهای ائتلاف اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی، با جدیت تمام به دنبال حصول ائتلاف و وحدت حداکثری در جریان خود بوده‌اند.

برافراشته شدن پرچم وحدت اصولگرایان با تشکیل مجامع اصولگرایان در کل کشور

با تشکیل شورای عالی ائتلاف اصولگرایان و شاخه‌های آن در استان‌های سطح کشور از جمله استان اصفهان و برگزاری جلسات پی‌درپی و فشرده، پایگاه اصولگرایی به وحدت خوبی رسیده و همه احزاب اصول‌گرا با پرچم فراگیر وحدت به میدان رقابت در انتخابات آمده‌اند.

یکی از مهم‌ترین وظایف مجامع اصولگرایان در کل کشور بعد از گردهمایی حداکثری همه احزاب اصول‌گرا، تعیین مصداق و اعلام لیست‌های مورد حمایت مجمع اصول‌گرایی بوده است که طی فرآیند خاص و با شیوه رأی‌گیری به‌ دست‌آمده و با رضایت بیشترین اعضای مجمع، لیست مورد حمایت از میان همه نامزدهای اصولگرایی که برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرده‌اند، انتخاب می‌شوند.

در این میان مجمع اصولگرایان اصفهان با برگزاری جلساتی منظم و دعوت از دو نماینده از هر یک از احزاب اصولگرای استان اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، حمیدرضا فولادگر، مجید نادر‌الاصلی، کمال حیدری و مجتبی خیام نکویی را به‌عنوان لیست پنج‌نفره مجمع اصولگرایان اصفهان برای حوزه انتخابیه اصفهان انتخاب کردند.

نامزدهای خارج از لیست رأی قابل‌توجهی ندارند

اما نکته قابل‌ توجه که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و به عنوان مهم‌ترین استراتژی این روزهای اصولگرایان و نامزدهای اصول‌گرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی وجود دارد، نهضت «انصراف به نفع اتحاد» است که با توجه به شرایط حساس کشور، همه نامزدهای اصول‌گرا و مؤمن به انقلاب از وحدت حداکثری اصولگرایان در کل کشور حمایت کرده و با انصراف خود به نفع لیست مجمع اصولگرایان، موجبات بیشترین موفقیت را برای جریان اصول‌گرایی به وجود می‌آورند.

در این راستا، ابوالفضل قربانی مسئول ستاد انتخابات مجمع اصولگرایان اصفهان ضمن اشاره به لزوم انصراف نامزدهای اصولگرایی که در لیست مجمع اصولگرایان نیستند، اظهار کرد: تعدادی از نامزدهایی که برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده و در دایره اصولگرایی بودند؛ پس از قطعی شدن لیست مجمع اصول‌گرایان از ادامه روند انتخابات انصراف دادند و برخی دیگر متن بیانیه انصراف خود را آماده کرده و یا در حال آماده کردن هستند.

وی معتقد است مراحل این موضوع در حال طی شدن است، و  با تشریح وضعیت کلی این جریان در اصفهان این طور عنوان کرده که برخی از نامزدهای اصول‌گرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی موضوع انصراف خود را به نزدیکی برگزاری انتخابات موکول کرده‌اند تا فضایی مفید را برای اصول‌گرایان در جامعه داشته باشد.

همچنین محمود معلمی؛ معاون اسبق اداره‌کل سیاسی سپاه پاسداران ضمن اشاره به نامزدهای اصول‌گرایی که نام آن‌ها در لیست نیامده است و لزوم انصراف آن‌ها برای حفظ وحدت اصول‌گرایان، از برنامه‌ریزی‌ قبلی برای انصراف هم‌زمان چندین نفر از نامزدهای اصول‌گرا اصفهان خبر داده است.

معاون اسبق اداره‌کل سیاسی سپاه پاسداران در این باره این‌طور بیان می‌کند: اگر افرادی باشند که به هر دلیلی، راغب به انصراف از ادامه انتخابات نباشند، رأی‌آوری نخواهند داشت و تنها به رأی مجمع اصول‌گرایان خدشه وارد می‌کنند.

وی به همه‌ کسانی که خود را مؤمن انقلابی و ارزشی می‌دانند توصیه کرده در این دوره انصراف داده و وارد عرصه انتخابات نشوند تا یک مجلس مؤمن انقلابی تشکیل شود.

آغاز روند انصراف اصولگرایان استان اصفهان به نفع لیست مجمع اصولگرایان

در این میان، هفته گذشته دو تن از اعضای جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان از ادامه انتخابات انصراف دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به بیژن شمس؛ عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان اشاره کرد که از ادامه انتخابات در حوزه انتخابیه فلاورجان انصراف داد و پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب و در نظر گرفتن معیار‌های دینی، رهنمود‌های رهبر انقلاب و حمایت از وحدت اصولگرایی و تحکیم وحدت بین نیروهای ارزشی و اصولگرا را دلیل انصراف خود اعلام کرد.

همچنین سید مجید عاملیان؛ مدیرکل سابق سازمان آموزش‌ و پرورش استان اصفهان که برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان نام‌نویسی کرده بود، به عنوان اولین نامزد عضو مجمع اصولگرایان در حوزه انتخابیه اصفهان به نفع لیست مجمع اصولگرایان انصراف داد.

نبودن اسم نامزدها در لیست دلیلی بر عدم لیاقت و توانایی شخص نیست

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که نامزدهای اصول‌گرایی که نام آن‌ها در لیست مجمع اصولگرایان کل کشور ازجمله لیست مجمع اصولگرایان اصفهان نیامده است، این معنا را نمی‌دهد که این افراد، افرادی فاقد لیاقت بوده و توانمندی لازم را در برای جایگاه نمایندگی مردم و خدمت‌رسانی به آن‌ها را ندارد، بلکه این لیست طی فرایندی دقیق و خاص و با اعلام نظر همه اعضا و احزاب اصول‌گرا و با روش رأی‌گیری به‌دست‌آمده است.

نامزدهایی که برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند و با در نظرگیری شرایط سیاسی حساس کشور و به نفع اتحاد و وحدت همه‌جانبه لیست مجمع اصولگرایان از ادامه انتخابات انصراف می‌دهند، همگی اهمیت پیروزی و سربلندی کشور را از راه پیدا کردن خود به مجلس شورای اسلامی و به دست آوردن مقام، بالاتر دانسته و با عملکرد به‌موقع و هوشیارانه در بزنگاه‌های انقلاب خود را نشان می‌دهد.

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.