سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:09 - چهارشنبه 11 دی 1392

ذوب آهن سایه به سایه لیگهای عربی

بلیت رایگان و اهدای جایزه هم کارساز نیست!

کاهش تماشاگران فوتبال کار را به جایی رسانده که مسئولان باشگاه و کانون هواداران ذوب آهن مجبور شده اند بر اساس رسم رایج در لیگ کشورهای عربی حاضر دست به دامان رایگان کردن بلیت مسابقات و اهدای جوایز شوند تا شاید از این طریق پای هواداران ذوب آهن به فولادشهر باز شود.

به گزارش واحد رصد فضای مجازی اصفهان شرق: بحران عدم استقبال تماشاگران از مسابقات فوتبال لیگ برتر در این روزها تبدیل به سوژه اصلی رسانه های ورزشی شده و هر رسانه به فراخور موضوع نسبت به بررسی دلایل این کم شدن استقبال نظراتی را بیان می کند.

مهمترین دلیلی که برای افت تعداد تماشاگران برشمرده شده کاهش کیفیت فنی مسابقات در لیگ سیزدهم است که شور و هیجان را از علاقمندان به فوتبال گرفته و خیلی ها حاضرند به جای رفتن به ورزشگاه و پرداخت هزینه ای اضافه بر سازمان در خانه بنشینند و در هوایی گرم و مطبوع علاقه مندی خودشان به فوتبال ایران را نشان دهند.

اما نگاهی به جدول لیگ سیزدهم و فاصله امتیازی تیمها در صدر جدول به خوبی بیانگر این موضوع است که اگر از کیفیت فنی مسابقات کاسته شده در عوض حساسیت برای رسیدن به عنوان قهرمانی و حتی کسب سهمیه آسیایی به اوج رسیده و شش تیم حاضر در صدر جدول لیگ با یک امتیاز کمتر و یا بیشتر صعودی چند پله ای را تجربه خواهند کرد ولی با وجود این باز هم استقبالی از بازی های تیمهای صدرنشین صورت نمی پذیرد و حتی تیمهایی مثل استقلال و پرسپولیس که به قول خودشان هر کدام سی میلیون هوادار در فوتبال ایران دارند در این هفته ها حتی تعداد تماشاگرانشان به عددی پنج رقمی هم نرسیده است.

در بحث خدمات رفاهی موجود در ورزشگاه ها و هزینه بلیت هم بارها سخن گفته شده و حتی مسئولان برنامه ریز سازمان لیگ توجه بیشتری به برگزاری مسابقات در روزهای پنج شنبه و جمعه داشته اند تا از این طریق تعداد تماشاگران را افزایش دهند ولی مسئله اینجاست که این شرایط در طی سالیان اخیر همیشه وجود داشته ولی هیچگاه به این مرحله نرسیده بود که سکوهای خالی از تماشاگر ورزشگاه های ایرانی چشمان بیننده های تلویزیونی را نوازش کند.

اما این اتفاق در شهرستانها هم دست کمی از تهران ندارد و تیمی مثل تراکتورسازی که در سال اول حضورش در لیگ برتر پای هفتاد هزار تماشاگر را به ورزشگاه یادگار امام تبریز باز می کرد این روزها با وجود قرار داشتن در کورس قهرمانی حتی پنج هزار تماشاگر ار هم به سختی بر روی سکوهای ورزشگاه خانگی خودش می بیند و یا در همین اصفهان تماشاگران سپاهان در شرایطی که تیمشان بیش از هر زمان دیگری به حمایت احتیاج دارد در نهایت با دو هزار تماشاگر از تیمشان استقبال می کنند که شاید در تاریخ باشگاه سپاهان بی سابقه بوده باشد.

البته در اصفهان مهمترین معضل برای استقبال تماشاگران از مسابقات فوتبال در سایه دوری ورزشگاه فولادشهر از مرکز شهر قرار گرفته که هنوز هم خطرات زیادی را برای علاقمندان به فوتبال به همراه دارد ولی در هر صورت این تعداد تماشاگر برای تیمی مثل سپاهان که به دنبال کم کردن فاصله اش ار صدر جدول است عددی قابل قبول نیست.

البته وقتی قطعات این پازل را کنار یکدیگر بچینیم در نهایت به باشگاهی مثل ذوب آهن خواهیم رسید که این روزها در وضعیتی بحرانی از لحاظ امتیاز گیری قرار دارد و امید سرمربی این تیم به بازی های خانگی اش است تا شاید با کسب امتیازات لازم مجوز بقا در لیگ سیزدهم را بدست آورد .

وضعیت تماشاگران در بازیهای ذوب آهن به مراتب بدتر از سپاهان است و عدم استقبال تماشاگران کار را به جایی رسانده که مسئولان باشگاه و کانون هواداران ذوب آهن مجبور شده اند بر اساس رسم رایج در لیگ کشورهای عربی حاضر در حاشیه خلیج همیشه فارس دست به دامان رایگان کردن بلیت مسابقات و اهدای جوایز شوند تا شاید از این طریق پای هواداران ذوب آهن به فولادشهر باز شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.