اصفهان شرق

انتشار گسترده مطالب و کتبی با محتوای مغایر با سیاست‌های فرزندآوری

کدخبر: 91619
1394/11/23 در ساعت 11:14

به گزارش اصفهان شرق؛ بر اساس آمار رسمی بیش از 33 درصد خانواده های ایرانی تک فرزند هستند که این تک فرزندی باعث بروز مشکلاتی در کشورمان شده است.

بر اساس سیاستگذاری های اخیر دستگاه های کشور بایستی مسیر تک فرزندی به مسیر چند فرزندی تغییر پیدا کرده و در این راستا دستگاه ها موظف هستند تبلیغات علیه چند فرزندی را کنار بگذارند.

همچنین دستگاه ها موظف هستند مضرات تک فرزندی را به خانواده ها گوشزد کنند تا خانواده ها ضمن آشنایی با این مضرات گرایش های خود را از تک فرزندی به سمت چند فرزندی تغییر دهند.

در این میان برخی از اساتید و مسئولین برخلاف سیاست های کلی نظام نه تنها اقدامی در راستای گرایش مردم به چند فرزندی انجام نمی دهند، بلکه مخاطبان خود را به داشتن یک فرزند تشویق می کنند.

بر اساس این خبر، اخیراً کتاب تحت عنوان”تک فرزندی” نوشته «ا.ش»، یکی از اساتید روانشناسی دانشگاه های تهران ضمن تقبیح چند فرزندی، به بیان نکاتی در خصوص محسنات تک فرزندی پرداخته است.

از جمله سئوالاتی که روی جلد این کتاب درج شده این است که “آیا داشتن یک فرزند مشکل زاست؟” و نویسنده در توضیح آن با تأئید تک فرزندی، مدعی شده که اگر بنا بود که چند فرزندی حلال مشکلات باشد بنابراین خانواده های دارای چند فرزند نباید هیچ مشکلی داشته باشند؛ در حالیکه چنین نیست.

نویسنده، ضمن انتقاد به چند فرزندی، در انتهای کتاب راهکارهایی برای موفقیت بیشتر خانواده های تک فرزند ارائه می دهد.

متأسفانه بخش هایی از این کتاب در مجلات خانوادگی و مربوط به بانوان نیز به چاپ رسیده است.

این در حالی است که طی هفته های گذشته دولت یازدهم در اقدامی عجیب و علی‌رغم سیاستهای کلان نظام که پیش از این از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده بود، سیاستهای کلی جمعیت را در لایحه پیشنهادی حذف کرد.

دانا