سرویس: سیاسی » انتخابات 08:12 - پنجشنبه 22 بهمن 1394

بر اساس تقویم انتخابات از صبح امروز؛

تبلیغات و رقابت ۱۴ نامزد انتخابات خبرگان رهبری در استان اصفهان آغاز شد

پس ار اتمام نهایی بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان ستاد انتخابات وزارت کشور در اطلاعیه ای اسامی ۱۴ نامزد را برای حضور در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان اصفهان اعلام کرد که از امروز فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز می کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، با اعلام اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور از فردا تبلیغات و به نوعی رقابت انتخاباتی نامزد های پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز می شود تا همزمان با حضور مردم در یوم الله ۲۲ بهمن شروع حماسه حضور در انتخبات اسفند هم کلید بخورد.

در این اطلاعیه آمده است: به آگاهی می‌رساند بر اساس ماده ۲۳ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات سراسری پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از بامداد روز پنجشنبه ۲۲ بهمن ماه آغاز و در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۶ بهمن ماه یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی پایان می‌یابد.

*رقابت سه نفر برای هر کرسی نمایندگی خبرگان رهبری در استان اصفهان

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان رهبری در استان اصفهان در شورای نگهبان، صلاحیت ۱۶ نفر تائید و ۳۸ نفر از نامزدها صلاحیتشان احراز نشد و ۷ نامزد نیز از نامزدی در انتخابات انصراف دادند. تا امروز که در اطلاعیه شماره ۶ وزارت کشور اسامی ۱۴ نفر ب

به این ترتیب میانگین رقابت در کشور برای هر کرسی دو نفر و برای هر کرسی در استان اصفهان حدودا به سه نفر رسید.

انتخابات پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه هفتم اسفندماه به‌ طور هم‌زمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. استان اصفهان دارای ۵ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

گفتنی است؛ دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به تایید صلاحیت ۱۶۱ نفر برای انتخابات خبرگان رهبری گفت:‌ از تعداد ۷۹۵ داوطلب انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، صلاحیت ۱۶۱ نفر از داوطلبان توسط شورای نگهبان تأیید شده و از این جمع نیز ۱۸۶ نفر انصراف داده‌اند.

وی با بیان اینکه مابقی افراد نیز یا عدم احراز شده‌اند و یا ردصلاحیت تاکید کرد: تبلیغات پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از صبح روز ۲۲ بهمن ماه آغاز می‌شود.

اسامی نامزدهای حاضر در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان:

 

ردیف نام نام خانوادگی نام پدر
۱ حمید الهی دوست محمود
۲ عبدالامیر خطاط مهدی
۳ حسن آقا شریعتی نیاسر آقا علی
۴ سیدیوسف طباطبایی نژاد حاج میرزاعلی
۵ عبدالمحمود عبداللهی محمد علی
۶ محمد عمومی حسین
۷ سیدمحمدعلی فقیهی سیدمصطفی
۸ محسن فقیهی سرشکی احمد
۹ عبدالرسول قاسمی کجائی حسین علی
۱۰ اصغر متین پور غلامحسین
۱۱ منصور مظاهری کرونی محمد
۱۲ مرتضی مقتدایی آیت الله میرزامحمود
۱۳ سیدابوالحسن مهدوی سید بهاالدین
۱۴ عبدالنبی نمازی احمد

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.