اصفهان شرق

ثبت‌نام کنکور ۹۵ از امروز

کدخبر: 90962
1394/11/19 در ساعت 14:04

به گزارش اصفهان شرق؛ ثبت‌نام برای شرکت‌ در آزمون‌ سراسری سال 1395 برای دوره‌های روزانه‌، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی از امروز (‌دوشنبه 19 بهمن) از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه 28 بهمن 1394 ادامه دارد.

طبق اعلام حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش، متقاضیان تحصیل در آن دسته از کدرشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش آنها به روش با آزمون صورت می‌گیرد، توجه داشته باشند از آنجا که پذیرش در این قبیل رشته‌ها نیز از طریق همین آزمون صورت خواهد گرفت، لذا ضرورت دارد متقاضیان در آزمون سراسری سال 1395 ثبت‌نام و در تاریخ مقرر در جلسه آزمون شرکت کنند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام به همراه اطلاعیه تکمیلی ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 1395 بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان قبل از ثبت‌نام باید آن را با دقت مطالعه کنند.

تکالیف داوطلبان‌ برای شرکت‌ در آزمون سراسری سال 1395

1. مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1) در آزمون سراسری سال 1395 (این دفترچه روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار دارد).

2. خرید کارت اعتباری ثبت‌نام از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش.

3. مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نشانی: http://dipcode.medu.ir برای دریافت کدهای سوابق تحصیلی ذیل:

کد سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های سال 1384 تا سال 1394 و با عنوان رشته‌های تحصیلی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی.

کد سوابق تحصیلی برای داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 1391 تا 1394 اخذ کرده‌اند.

دارندگان مدرک پیش‌دانشگاهی سال‌های 1391 تا 1394 باید طبق بند 3 اقدام کرده و دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی سال تحصیلی جاری که در خرداد سال 95 فارغ‌التحصیل می‌شوند، لازم است برای اطلاع از نحوه اقدام به اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون در تاریخ14 تیر 1395 مراجعه کنند.

داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی (هر دو مورد) هستند، توجه داشته باشند باید از سامانه فوق دو کد سوابق تحصیلی دریافت کنند.

4. ثبت‌نام از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش در زمان تعیین شده (از تاریخ 19 بهمن لغایت 28 بهمن 1394).

5. پرینت کارت‌ شرکت در‌ آزمون، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش بر اساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک.

6. حاضر شدن در محل‌ و حوزه امتحانی تعیین‌ شده در کارت شرکت در آزمون‌ و پاسخ دادن به سؤالات.