اصفهان شرق

بصیرت، رمز ماندگاری در قطار انقلاب/ محافل شبانه ای که در حمایت از امام(ره) برپا شد

کدخبر: 90961
1394/11/19 در ساعت 15:03

به گزارش اصفهان شرق، در این روزها که حال و هوای سال‏های انقلاب را دارد و عطر و بوی شهیدان سرافراز دوران انقلاب و همین طور جنگ تحمیلی فضای شهر را پر کرده، یاد کردن از مردان بی ادعا می تواند تجدید میثاقی باشد با آرمان‏های بلند پایه گذار آن.

در دهه مبارک فجر که یاد آور آن روزهای حماسه ساز اول انقلاب می باشد. باید خاطرات آن زمان را از زبان مردان انقلابی برای جوانان و نوجوان باز گو کنیم و به حفظ این ارزش ها همت گماریم. در همین راستا با جوان انقلابی و اسیر جنگ تحمیلی محمد علی صادقی مصاحبه ای را ترتیب دادیم که به شرح ذیل می باشد.

اصفهان شرق: خود تان را معرفي نمائيد؟
محمد علي صادقي عباس متولد 1332 ساكن حسن آباد جرقويه هستم و در دوره انقلاب 25 سال داشتم.

اصفهان شرق: آیا فعاليتي در خصوص شعار نويسي و پخش اعلاميه و جلسات شبانه داشتيد؟ چگونه اقدام مي کردید؟
با تعدادي از مردم در محافل شبانه تصميم گيري هاي لازم انجام مي گرفت و بعد از تقسيم وظايف جهت شعار نويسي بر عليه شاه و حمايت از امام خميني (ره) اقدام مي کردیم.

Vater-Mark-21111-420x354
اصفهان شرق: آن زمان 22 بهمن را چگونه ديديد؟
شو و نشاط خاصي در بين مردم بود، بعد اعلام حكومت نظامي توسط بختيار، به دستور امام خميني (ره) بي اعتنايي به حكومت نظامي اعلام گرديد و با اين دستور ( مردم حسن آباد ) همگام با مردم سراسر كشور در شب 22 بهمن به پشت بام ها و كوچه ها امدند و نداي الله اكبر سر دادند. امروز نیز مردم با نشاط بیشتری برای زنده نگه داشتن آن روزها حضور پربار پیدا می کنند.

اصفهان شرق: اکنون بايد چه كرد تا انقلاب زنده بماند؟
رمز بقاي انقلاب از زمان پيروزي تا اكنون بصيرت، استكبار ستيزي، تابع ولي فقيه زمان بودن،‌ ادامه راه انهايي كه با نثارجانشان و دادن خونشان انقلاب را نگه داشتند، حفظ ارزشها و حفظ دستاوردهاي انقلاب بوده است كه اكنون نيز بايد با همان شوق و روحيه ي انقلابي انها را ازياد نبريم و هميشه زنده باشد. قطعا مسئولان نیز باید در این رابطه و گسترش روحیه انقلابی بین جوانان تلاش کنند.

اصفهان شرق: وقتی امام آمد حسن آباد چه شور و نشاطي داشت ؟
درآن روزها بنده در تهران شهر ري بودم و به محض خبر رسيدن ورود امام (ره) به بهشت زهرا رفتم و در انجا بودم تا امام تشرف اوردند ولي دورادور خبر حسن آباد را داشتم. مردم در حسن آباد شور و نشاط خاصي داشتند و با توزيع شيريني و جارو و اب پاشي كوچه ها به همديگر خروج ديو سياه شاه خائن و ورود امام امت و فرشته نجات را تبريك مي گفتند. قطعا هیچ گاه یاد امام خمینی(ره) از فکرم بیرون نخواهد رفت زیرا بهترین خاطرات جوانان نسل دوم و اول انقلاب در آن روزها شکل گرفت.

1_siz7TQ-768x256
اصفهان شرق: حضور مردمي در سالهاي انقلاب را با امروز مقايسه کنید.
بحمد الله مردم هميشه در همه صحنه ها ( 22 بهمن، روز قدس، 9 دي، انتخابات و … ) حضور به موقع داشتند. ياد آور مي شوم دشمني دشمن همان دشمني همیشگی است فقط شكل و روش آن عوض شده است كه مردم با بصيرت خود بايد با ان مقابله کنند.

اصفهان شرق: چه شعارهايي در اوايل انقلاب سر میدادید؟
مرگ بر شاه – درود بر خميني – واي به حالت بختيار اگر خميني دور بياد – در بهار آزادي جاي شهدا خالي – اي شاه خائن آواره گردي خاك وطن راویرانه کردی.

اصفهان شرق: شركت در انتخابات يك تكليف است شما مردم را چگونه دعوت به حضور حماسه ساز در انتخابات ميكنيد ؟
بحمد لله مردم حسن آباد از ابتداي انقلاب تا كنون هميشه در همه انتخابات حضور پر شوري داشتند و انشالله در اين انتخابات كه از حساسيت بالايي برخوردار است آن هم به دليل دو انتخابات مهم خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي همه با حضور خود سرنوشت خود را تعيين مي كنند و پشتوانه اي محكم براي انقلاب و رهبر فرزانه انقلاب و مشت محكم بر دهان ياوه گويان غرب مي زنند. فقط نكته مهم بعد از حضور، انتخاب اصلح مي باشد بايد فردي را انتخاب كرد كه دلسوز انقلاب، به فكر حل مشكلات مردم و چشمش به دست بيگانه نباشد.

1359543569671-768x256

اصفهان شرق: با جوانان چه سخني داريد ؟
بارها مقام معظم رهبري در بياناتشان تاكيد داشتند كه جوانان امروز كمتر از جوانان اوايل انقلاب نيستند و در اين فشار و هجمه ي فرهنگي كه دشمن براي جوانان ما رقم زده است بارها نيز سر فراز بيرون آمدند و با بصيرت خود نقشه دشمن را خنثي نموده اند. من نيز سخنم اين است كه جوانان عزيز همان طور كه جوانان ديروز كه شايد پدران و برادران و يا عموها و يا دايي ها ي شما بودند با خون خود و حضور به موقع در صحنه هاي نبرد از انقلاب اسلامي دفاع كردند كه مبادا بيگانان به اين كشور مسلط شوند و به معناي واقعي كلمه شعار هيهات من الذله را سر لوحه كار خود قرار دادند و اين انقلاب را به دست شما سپردند، شما نيز با بصيرت خود آن را حفظ نمایند.