اصفهان شرق

هفتمین نمایشگاه «یار مهربان» در اصفهان برپا می‌شود

کدخبر: 90900
1394/11/18 در ساعت 15:30

به گزارش اصفهان شرق؛ مسعود مهدویان‌فرد ظهر امروز در نشست خبری هفتمین نمایشگاه یار مهربان اظهار داشت: شهرداری اصفهان همواره خدماتی را برای تسهیل و حمایت از دانش‌آموزان انجام داده است.

وی با اشاره به ارائه کارت الکترونیک هوشمند به 25هزار دانش‌آموز اصفهانی افزود: تعاملات خوبی میان آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان در حال انجام است که شهرداری اصفهان تا کنون 25 کتابخانه و نمازخانه در مدارس شهر ساخته است.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به برپایی نمایشگاه یار مهربان گفت: این نمایشگاه در راستای تعامل شهرداری و آموزش و پرورش اصفهان و با هدف افزایش سرانه مطالعه از شنبه 24 بهمن ماه به مدت یک هفته در ارگ جهان نما برپا می‌شود.

وی افزود: 700میلیون تومان در حوزه ورزش و کتاب برای نمایشگاه یار مهربان هزینه شده و از نقاط متمایز برنامه این دوره نسبت به دوره‌های قبل، استفاده از ناشران و پیمانکاران اصفهانی در نمایشگاه یار مهربان است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های سازمان ورزش و جوانان شهرداری اصفهان، گفت: راه‌اندازی پژوهشکده ورزش شهروندی، جمع‌آوری تاریخ ورزش اصفهان و استعدادیابی ورزشی کودکان و نوجوانان در محلات شهر اصفهان از جمله برنامه‌های سازمان ورزش و جوانان شهرداری اصفهان است.

مسعود انصاری مهر،  افزود: سال گذشته پروژه غربالگری میان دانش‌آموزان اصفهانی انجام و پنج هزار نفر که دچار چاقی بودند، شناسایی شدند که برای آنها همایش‌ها و برنامه‌هایی برای بهبود فعالیت و تغذیه با کمک دانشگاه علوم پزشکی برگزار کردیم.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه یار مهربان، تصریح کرد: مدارس سطح شهر اصفهان را در 3سطح برخوردار، نیمه‌برخوردار و غیربرخوردار تقسیم‌بندی کردیم که با هماهنگی مسئولان آموزش و پرورش 773مدرسه نیمه‌برخوردار و غیربرخوردار شناسایی و به نمایشگاه یار مهربان دعوت شدند.

تسنیم