سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - یکشنبه 18 بهمن 1394

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان:

سهم مزد کارگران افزایش یابد/”اقتصاد تعاونی” زیرساخت اقتصادمقاومتی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه منطقی‌کردن سهم مزد یا سهم نیروی کار در قیمت تمام شده از مهمترین عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: لازم است در این برنامه سهم بَری عادلانه عوامل تولید از ارزش افزوده محقق شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامعلی قادری پیش از ظهر امروز در همایش تخصصی «اقتصاد مقاومتی با تأکید بر فضای پسابرجام» که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی براساس تأکیدات رهبر انقلاب باید در جهت مردمی‌کردن اقتصاد بکوشیم، اظهار داشت: یکی از عرصه‌های تجلی و بروز اقتصاد مقاومتی بخش تعاون است که با نگاه قرآنی در مجموعه وزارت کار و ادارات کل استان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: “اقتصاد تعاونی” زیرساخت اقتصاد مقاومتی است، سهم بَری عادلانه عوامل تولید از ارزش افزوده که سبب می‌شود فاصله فقر و ثروت برداشته شود و سود به صورت عادلانه توزیع شود در اقتصاد مقاومتی مطرح شده است که برای اجرایی‌شدن آن باید تلاش کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه منطقی‌کردن سهم مزد یا سهم نیروی کار در قیمت تمام شده از مهمترین عوامل اقتصادمقاومتی است، تصریح کرد: امروز هم کارفرما ناراضی است و هم کارگر؛ باید در حوزه اقتصاد مقاومتی برای حل این مشکل توجه ویژه شود.

وی گفت: هزینه مبادله در کشور ما بیشتر از کشورهای همتراز است، بنابراین توازن بین مزد و تولید که در سایر کشورها مورد توجه قرار گرفته باید در برنامه‌های اقتصادی ایران اصلاح شود تا سهم مزد کارگر افزایش یابد.

قادری بیان کرد: اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی برای افزایش بهره‌وری می‌تواند نتیجه بسیار مطلوبی داشته باشد علاوه بر این تدوین مدل جدید نظام جبران خدمت، تقویت فرهنگ کار و کارآفرینی و اصلاح فرآیندها نیز از مواردی است که باید به صورت ویژه برای تحقق اقتصاد مقاومتی به آن‌ها پرداخت.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.