سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 21:10 - چهارشنبه 11 دی 1392

طاده ظهرابیان

احساس عجیب جوان مسیحی در حرم امام رضا

طاده از ارامنه ی اصفهان اولین احساس زیبا و مثبت زندگی اش را حضور در حرم امام رضا و لمس ضریح آن حضرت می دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق: در آستانه ی روزهای پایانی ماه صفر هستیم و شال سیاه بر دیوارهای شهرمان کشیده شده است. امسال روزهای اخر ماه غم اهلبیت مصادف با عید ارامنه ی اصفهانی است، تفاوت این در شهر 2 احساس متفاوت را به بار می آورد، جلفایی در استانه ی عید میلادی و شهری با عشق و ارادت به حضرت محمد و فرزندان پاکش.

همین تفاوتها در مردم شهر ما را بر این داشت تا به جلفا قدم نهیم، ملاک مصاحبه ی این روز خود را ایرانی بودن قرار دادیم، با چند نفری در رابطه با ایران و ایرانی سوال کردیم ولی حاضر به همکاری و مصاحبه نشدند.

در مغازه ی روبه روی کلیسای وانک دو جوان که فعالانه در حال کار کردن بودند نظر ما را به خود جلب کردند.

طاده جوان 25 ساله ی مسیحی مشتاقانه گفتگوی با ما را پذیرفت ولی در ابتدای مصاحبه و در پاسخ به سوال ما که ایران را چه طور می بینید گفت: طاده 25 ساله و اهل ایران هستم، ایران را به خاطر مردم خون گرمش دوست دارم درست است گاهی مشکلاتی برایمان پیش می آید ولی نمی توان گفت که عامل باز دارنده از حضور فعال در ایران شود.

من به راحتی می توانم به امریکا بروم ولی احساس می کنم که در ایران بیشتر پیشرفت خواهم کرد زیرا 25 سال در ایران کودکی و نوجوانی را سپری کردم و در کنار مردم خیلی از کارها را یاد گرفتم و این موجب این شده که مصمم تر در ایران بمانم با اینکه تمام خواهرو بردرانم خارج از کشور هستند.

وی به ایام سال نو میلادی و خون گرمی خاص در وجود ایرانیان اشاره  وافزود: این روزها سال جدید در راه است و تفاوتهای فراوانی در همین زمینه بین ایرانی و خارجی می باشد، ایرانی در ایام عید رفت و آمد و با هم بودن را دوست دارد ولی در خارج از کشور این طور نیست و چند ماه یکبار همدیگر را می بینند.

رفت و آمد های ایران کانون زندگی را گرم نگه می دارد و این تفاوت آداب و رسوم در کشورما ایران با سایر نقاط جهان است.

طاده ظهرابیان

حرم با صفای امام رضا(ع)

در صحبت ها طاده سخن از امام رضا آمد آن هم در ایام آخرصفر و شهادت خورشید خراسان و توجه ما را به خود بیش از پیش جلب کرد، وی با اشاره به سفرش به مشهد بیان نمود: سال 87 همراه با دوستان دانشگاهی به مشهد رفتیم انها متعجب شدند که چرا من می خواهم به زیارت امام رضا روم ولی برای من اصلا عجیب نبود و خواهرم هم سال قبلش به مشهد رفته بود. در حرم امام رضا و مشاهده ی زائرانی که کتاب دعا در دست داشتند احساس عجیبی به من داد که با کلمه نمی شود بیان کنم مخصوصا لمس ضریح امام رضا احساس مثبتی در وجود من ایجاد کرد که اولین حالت زیبا در طول 25 سال زندگی ام بود که نمی توانم بازگو کنم چون نمی خواهم اثر مثبت این احساس از وجودم خارج شود، احساسی که اولین احساس خوب در زندگی من شد و دومی ندارد.

عنایت خدا

از طاده در رابطه با عنایت های که از سوی حضرت عیسی در زندگی دیده بود پرسیدم ولی از جواب دادن امتناع کرد و گفت: من از طرف خدا خوبی دیده ام چون خدای مسلمان و مسیحی یکی است و یادم می آید سال 88 دانشگاه کاردانی ثبت نام کردم، همان روزها بود که پدر بزرگم لگنش شکست و این مدت ازپدر بزرگم با عشق کمک می کردم و او را حمام می بردم و دیگر کارهایی که قادر نبود انجام دهد.

موقع امتحانات با فکر اینکه حتما دانشگاه دروس را برایم حذف کرده است به دانشگاه رفتم ولی این طور نبود و کارت دانشگاه را دریافت کرده و آن ترم را با بالاترین معدل دوران تحصیل گذراندم. باور کنید آن روز بود که فهمیدم اگر به کسی که نیاز به کمکت داشته باشد کمکی در حد توان بکنیم خداوند هم عوض آن را به ما می دهد ولی ما بعضی مواقع خسته می شویم و ناشکری می کنیم.

سخن پایانی
طاده ظهرابیان در پایان گفتگو با ما ابراز خوشحالی کرد که توانست برخی صحبت هایی که در ذهنش مرور می شد را بیان کند و به عنوان سخن پایانی افزود: از این فرصت استفاده می کنم و سال جدید میلادی را به همه ی هموطنان مسیحی تبریک می گویم و از خدا می خواهم تا زندگی برای همه ی مردم جهان خوب باشد و زندگی آنها با برکت باشد و برکات را در زندگی خود مشاهده کنند.

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “احساس عجیب جوان مسیحی در حرم امام رضا”

  1. احمد رضا گفت:

    امام رضا قربونش برم براش فرقی بین مسلمان و مسیحی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.