سرویس: دین و اندیشه » حدیث روز 17:40 - جمعه 16 بهمن 1394

امام جمعه کفران:

عفت لازمه هر مؤمن چه در زمان وفور نعمت، و چه در زمان بی نعمتی

امام جمعه کفران: انسان باید در تمام امور زندگی خود عفت داشته باشد. عفت در حجاب و پوشش، عفت در کلام ،عفت در کار و عفت در خوراک لازم است.

به گزارش اصفهان شرق؛ امام جمعه کفران در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به خطبه 193 نهج البلاغه گفت: پرهیزکاران کسانی اند که به دیگران شر نرسانند و بهشت و جهنم را با تمام ویژگی های آن قبول دارند.

حجت الاسلام شریفی ادامه داد: پرهیزکاران کسانی اند که عفت دارند و کسانی اند که که اندام مناسب دارند و فربه و چاق نیستند.

وی عفت را لازمه هر مؤمنی دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید در تمام امور زندگی خود عفت داشته باشد. عفت در حجاب و پوشش، عفت در کلام ،عفت در کار و عفت در خوراک لازم است.

خطیب نماز جمعه کفران تصریح کرد: انسان باید در همه حال شکرگزار باشد چه زمانی که نعمت به انسان داده می شود و چه زمانی که نعمت از انسان گرفته می شود. همانگونه که اولیای خدا این برنامه را در زندگی داشتند.

وی در خطبه دوم با اشاره به بعدازظهر 21 بهمن و ادامه آن تا روز 22 بهمن 57 و نحوه پیروزی انقلاب، این پیروزی شکوهمند را به همه تبریک گفت.پ

شریفی گفت: امام خمینی (ره) فرمود این انقلاب ثمره تلاش های انبیا و اولیای خداست پس این انقلاب باید جمهوری اسلامی باشد نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.

وی در ادامه انقلاب 37 ساله مردم را با 37 سال جکومت محمد رضا شاه مقایسه کردند و بیان کردند که اصلا این دو دوره با هم قابل مقایسه نیست. همچنین به مقایسه ایران بعد از انقلاب و کشورهای همسایه پرداخت و اشاره به تفاوت های ایران و این کشورها پرداخت

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.