سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 16:00 - جمعه 16 بهمن 1394

امام جمعه شهر محمدآباد:

میزان در مشروعیت قوانین، مطابقت با احکام اسلامی است

حجت الاسلام هاشمی گفت: ولایت فقیه میزان مشروعیت دیگر قواست و ملاک و میزان در مشروعیت قوانین، مطابقت با احکام اسلامی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ امام جمعه شهر محمدآباد در در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به تقوای الهی در ادامه مباحث خطبه های قبل اظهار داشت: یکی از صفات رذیله برای انسان دروغگویی است یعنی خلاف واقع گفتن، دروغگویی ایمان انسان را از بین می برد و شعبه ای از نفاق است.

حجت الاسلام سیدحسین هاشمی گفت: کلید قفل همه بدیها دروغگویی است. دروغگویی باعث بی آبرویی می شود. از دروغگویی باید بپرهیزیم چه کوچک دروغ باشد چه دروغ بزرگ.

امام علی (ع) فرمودند: بنده ی خدا طعم ایمان را نمی چشد تا اینکه دروغ گویی را کنار بگذارد. انسان دروغگو طعم عبارت را درک نمی کند. اگر می خواهید ایمان شخص را بسنجید ببینید چقدر راستگوست. انسان باید از خدا بترسد و در مواقعی که پای حق در کار است دروغ نگوید.

امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه دوم پس از توصیه به تقوای الهی و تبریک فرارسیدن دهه فجر به فرایند انقلاب اسلامی در نگاه رهبر انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران و تحقق اهداف آن فرآیندی است که دارای مراحل گوناگون است و برای تحقق همه آن احتیاج به زمان زیاد و تلاش بسیاری دارد. آنچه در بهمن سال 57 اتفاق افتاد شروع کار بود و تا رسیدن به مقصود و منتهی راه زیادی در پیش رو است.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، آنچه شروع این راه بود تحقق انقلابی مبتنی بر مبانی و آموزه های دینی است که با رهبری امام راحل و فداکاری مردم تحقق پیدا کرد. یعنی مردم خواستار تغییر بنیادی در نظام خود بودند و با ایثارگری و جان فشانی توانستند چنین تغییر را ایجاد کنند. هدف از انقلاب هم برخورداری از همه خوبی ها و پیشرفت ها و خیرات و برکاتی است که خدای متعال به ملتهای مومن وعده داده است. رسیدن به این مرحله اگر چه دشواری های زیادی داشت ولی راحت ترین مرحله است.

خطیب جمعه محمد آباد ادامه داد: تشکیل نظام اسلامی، پس از اینکه انقلاب و دگرگونی واقع شد، نوبت می رسد به تشکیل نظام اسلامی برای اینکه ملت ایران به اهداف خود از انقلاب برسد، لازم است که سیستم و نظامی که بر کشور حاکم می شود برآمده از آموزه های دینی باشد. آنچه معیار قانون گذاری و اجراء است اسلام باشد. این مرحله هم در انقلاب اسلامی انجام شد. یعنی قانون اساسی نوشته و تصویب شد.

وی تاکید کرد: ولایت فقیه میزان مشروعیت دیگر قواست و ملاک و میزان در مشروعیت قوانین، مطابقت با احکام اسلامی است.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: تشکیل دولت اسلامی، برای اینکه انقلاب اسلامی به اهداف خود برسد لازم است کسانی که در این انقلاب مسئولیت پیدا می کنند، عامل به احکام اسلامی باشند. برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی بودن قوانین کافی نیست بلکه مسئولیتی که متصدی اجرای قوانین می شوند باید مومن به اسلام و آموزه های آن باشند. دسترسی به این مرحله بسیار مشکل است و در انقلاب ما هنوز به طور کامل تحقق پیدا نکرده است.

امام جمعه شهر محمدآباد ادامه داد: دولت اسلامی که بتواند مفاسد ملت ایران و انقلاب عظیم آنها را تأمین کند، دولتی است که در آن رشوه، فساد اداری، ویژه خواری، کم کاری، بی اعتنایی به مردم، میل به اشرافیگری و حیف و میل بیت المال نباشد.

وی گفت: تلاش برای تحقق دولت اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب شروع شده و در طی 37 سال از گذشت انقلاب فراز و نشیب هایی داشته است .

خطیب جمعه محمد آباد بیان کرد: تشکیل کشور اسلامی، اگر دولت اسلامی تشکیل شد، دولتی که مسئولین آن مجری احکام اسلام باشند. کشور به معنای واقعی اسلامی خواهد شد، عدالت مستقر و تبعیض از بین خواهد رفت. فقر به تدریج ریشه کن می شود و عزت حقیقی برای مردم به وجود می آید.

وی ادامه داد: اگر مسئولین نظام عامل به آموزه های اسلامی باشند، مردم نیز با تأثیر پذیرفتن از انها به سمت عمل به احکام اسلامی خواهند رفت. اگر مسئولین راستگو باشند، مردم هم راستگو خواهند بود. اگر مسئولین شجاع باشند، مردم نیز شجاع خواهند بود. کشور اسلامی یعنی کشوری که اسلام حیات بخش، نشاط آور، تحرک آفرین، اسلام بدون کج اندیشی و تحجر و انحراف، بدون التفاط اسلام شجاعت آفرین و هدایت کننده انسانها به سوی علم و دانش بر آن حاکم باشد. اسلام با همان شکلی که در قرن اول اسلامی به آن عمل شد و توانست یک مجموعه پراکنده را به اوج تمدن تاریخی و جهانی برساند و تمدن دانش او بر دنیا مسیطره پیدا کند.

خطیب جمعه محمدآباد در پایان خاطر نشان کرد: تشکیل تمدن اسلامی، اگر کشور اسلامی تحقق پیدا کند الگو خواهد شد برای سایر کشورهای اسلامی و آنها نیز به سمت انقلاب اسلامی و حاکم کردن اسلام حرکت خواهند کرد و می توان انتظار داشت که تمدن اسلامی تحقق پیدا کند. وقتی کشور اسلامی پدید آمد، تمدن اسلامی به وجود خواهد آمد و فرهنگ اسلامی فضای جهان را فرا خواهد گرفت.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.