سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 15:31 - جمعه 16 بهمن 1394

امام جمعه شهر نصر آباد جرقویه:

شرکت در راهپیمایی 22 بهمن تجدید میثاق با نظام است

امام جمعه شهر نصر آباد جرقویه در خطبه های نماز جمعه گفت: با حضور پرشور و با شکوه در راهپیمایی 22 بهمن عشق و ارادت خود به انقلاب اسلامی و روحیه استکبار ستیزی خود را به نمایش خواهیم گذاشت.

 به گزارش اصفهان شرق؛ حضرت حجت الاسلام و المسلمین  علیرضا فرهنگ، در خطبه اول نماز جمعه شهر نصرآباد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و پاکدامنی؛ با استناد به کلامی از مولای متقیان حضرت علی علیه السلام گفت: عملی که همراه تقوا باشد، نزد خداوند ارزشمند است، هرچند کم باشد.

وی در ادامه از صبر و تحمل در برابر مشکلات به عنوان یکی دیگر از صفات انسان های مومن یاد کرد، و افزود: با بررسی آیات و روایات مربوط به صبر می توان به اهمیت و جایگاه این خصلت ارزشمند در زندگی پی برد.

IMG_20160205_124022

امام جمعه با استناد به  آیات قرآن کریم و احادیث پیامبر اعظم و ائمه اطهار صلوات الله علیهم درباره آثار و برکات صبر در زندگی گفت: صبر برای دنیا و آخرت مفید و موثر است و خیر دنیا و آخرت را نصیب انسان می نماید.

وی ادامه داد: خداوند متعال همراه و دوستدار صابران است، و انسانها  با تقویت و نهادینه کردن این صفت پسندیده در وجود خویش و جامعه و بهره مندی از آن می توانند از  شر منازعات در خانواده و جامعه و دیگر مشکلات رهایی یابند.

فرهنگ با اشاره به این که دنیا دار امتحان و مشکلات است گفت: در این دنیا کسی یافت نمی شود که با مشکل مواجه نشود، مهم آن است که انسان با صبر و تحمل بر مشکلات غلبه نموده ،و در مصیبت ها صبوری پیشه نماید و بداند که راه رسیدن به مقامات والای مادی و معنوی کمک گرفتن از صبر و بردباری در زندگی است؛ و به همین جهت شیاطین تلاش می کنند تا از تقویت باورهای دینی و بردباری انسان مومن جلوگیری نموده و او را از رسیدن به اهداف والا باز دارن، د به همین جهت ما باید دایم ایمان خود را تقویت و آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببریم.

علیرضا فرهنگ خطبه دوم را نیز با  توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیز از گناه از جمله حفظ چشم از گناه و معصیت آغاز و با تبریک ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی ره)، گفت: انقلاب اسلامی ما زنده و پاینده است و تصور از بین رفتن این انقلاب تصور باطلی است و دشمن هم به این موضوع اذعان دارد ، اما کند شدن حرکت آن با رخنه نفوذی ها در بدنه مسئولات امکان پذیر است.

IMG_20160205_124022(1)

فرهنگ در ادامه ضعف ایمان و تقوا، اختلاف و تفرقه  و رواج تجمل گرایی و اشرافی گری بین مردم و مسوولان  را از  عوامل کند کننده حرکت انقلاب اسلامی برشمرد، و هشدار داد: دشمن درصدد تنزل ایمان و باورهای مردم، ایجاد تفرقه و قومیت گرایی و تجزیه کشور و رواج دنیاگرایی در بین آحاد مردم و مسوولان است و ما وظیفه داریم با تقویت باورهای دینی و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی و حفظ اتحاد و یکپارچگی و الگو گرفتن از پیامبر اکرم و خاندان پاک و مطهرش باعث شتاب حرکت انقلاب و مانع تحقق اهداف دشمنان شویم و مسئولان باید وقت خود را صرف خدمت به مردم نموده و در هر جایگاهی هستند از تجمل گرایی پرهیز نمایند.

 وی در پایان این بخش از سخنان خود با اشاره به نقش حضور مردم در ناکام گذاشتن دشمن گفت: ان شاء الله در روز 22 بهمن مردم شهرها و روستاهای منطقه بویژه مردم  همیشه در صحنه و ولایتمدار نصرآباد با حضور پرشور و با شکوه در راهپیمایی 22 بهمن عشق و ارادت خود به انقلاب اسلامی و روحیه استکبار ستیزی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

فرهنگ سپس به دیدار دبیر و اعضای دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی  با رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد، و با بهره گیری و قرائت فرازهایی  از بیانات معظم له گفت: در صورتی که تصمیم گیری ها در این شورا انقلابی و صد درصد حزب الهی نباشد زمینه نفوذ دشمن فراهم می شود؛ ضمن این که اگر روحیه استکبار ستیزی و تواضع با دوستان در مسئولی وجود نداشته باشد، زمینه برای فشار به نهادهای انقلابی از جمله شورای نگهبان برای رسیدن به اهداف نفسانی به وجود می آید که زیبنده نظام الهی ما نیست.

IMG_20160205_130117

خطیب مذکور با اشاره به برگزاری کنگره شهدای ورزش و  فرمایشات مقام عظمای ولایت در رابطه با این کنکره گفت: برگزاری کنگره 5 هزار شهید ورزشکار بیانگر نقش اقشار مختلف مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و جوانان ما باید در این زمان با تقویت اخلاق زمینه رشد و بلندگی خود را فراهم نمایند.

امام جمعه نصرآباد با بسیار با اهمیت دانستن تداوم پیروزی های جبهه مقاومت در سوریه گفت: سوریه ای که با حمایت های همه جانبه حامیان غربی و عربی داشت به دست داعش می افتاد ، امروز در سایه ایستادگی و  مجاهدت های جبهه مقاومت و برکت خون شهدای مدافع حرم از کشورهای مختلف از جمله ایران اسلامی در حال دستیابی به پیروزی نهایی است.

فرهنگ با انتقاد از  برنامه های دشمنان سوریه و حامیان تکفیری ها و برنامه آنها برای آینده سوریه گفت: سرنوشت کشور سوریه پشت میز و توسط نااهلان و نامحرمان تعیین نمی شود؛  این مردم سوریه و جبهه مقاومت هستند، که  با لطف الهی و با صبر و ایستادگی و مجاهدت سرنوشت سوریه را رقم خواهند زد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.