سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 21:33 - چهارشنبه 14 بهمن 1394

در پاسخ به...

مردم آگاه ایران را با مسجد ضرار نمی توان فریب داد

آنروز جامعه مدینه بسیار قابل توجه است. آن روز، گروهی با ساختن مسجد، پایگاهی در برابر دین و پیامبر ایجاد کردند و امروز نیز عده ای با استفاده از نام مبارک رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره)، در برابر اصول و افکار امام(ره) قد عَلَم نموده اند.

به گزارش اصفهان شرق/ سیّدروح اله رفعتی پور، … این ملت، ملت با ایمانى است؛ ملت هوشیارى است؛ ملت بااستعدادى است. با مسجد ضرار نمی شود این ملت را شکست داد…
جملات بالا، بخشی از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در مراسم تنفیذ حکم دهمین دوره ریاست جمهوری است؛ آنگاه که عده ای با استفاده از عناوین مقدسی همچون “خط امام” بزرگترین میراث امام(ره) که همانا انقلاب اسلامی است را هدف قرار داده و به اصول آن می تاختند.
اما داستان مسجد ضرار چیست؟

در سال نهم هجری و زمانی که پیامبر(ص) با گروهی از مسلمانان عازم جنگ تبوک بودند، گروهی که به ظاهر مسلمان بودند، نزد ایشان آمدند و عرض کردند که به ما اجازه دهید مسجدی در میان قبیله بنی سالم (نزدیک مسجد قبا) بسازیم تا افراد ناتوان و بیمار و پیران از کار افتاده در آن عبادات خود را انجام دهند و در شب‌های بارانی نیز که گروهی از مردم توانایی آمدن به مسجد شما را ندارند، فریضه نماز را آنجا انجام دهند. پیامبر(ص) هم به آنها اجازه دادند. آنها نیز از حضرت(ص) تقاضا کردند که شخصاً بیایند و در آن مسجد نماز اقامه کنند.

پیامبر(ص) فرمودند: «من عازم سفرم. هنگامی که بازگشتم، به خواست خدا چنین خواهم کرد.» پس از بازگشت پیامبر(ص) از جنگ تبوک و در زمانی که ایشان هنوز وارد دروازه های مدینه نشده بود، آنها مجدداً نزد پیامبر(ص) آمده و تقاضای خود را مبنی بر اقامه نماز در آن مسجد توسط آن حضرت تکرار کردند.

در این هنگام فرشته وحی نازل شد و آیات ۱۰۷ تا ۱۱۰ سوره¬ ی توبه را بر پیامبر(ص) وحی کرد و پرده از اسرار کار آنها برداشت. بدنبال این وحی آسمانی، پیامبر(ص) دستور دادند که مسلمانان، مسجد مزبور را آتش زده و بقایای آن را نیز ویران کنند.(تفسیر نمونه ، جلد ۸ ، صفحه ۱۳۴۲)
تشابه اوضاع امروز جامعه ما با شرایط آنروز جامعه مدینه بسیار قابل توجه است. آن روز، گروهی با ساختن مسجد، پایگاهی در برابر دین و پیامبر بزرگوار اسلام ایجاد کردند و امروز نیز عده ای با استفاده از نام مبارک رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره)، در برابر اصول و افکار امام(ره) قد عَلَم نموده اند.

ویژگیهایی که خداوند متعال در آیه ۱۰۷ سوره مبارکه توبه درباره مسجد ضرار و برپا کنندگان آن بیان فرموده و تطابق آن ویژگیها با گروهی که امروز با آنها مواجهیم قابل تأمل است. بیان حضرت حق در آیه مذکور اینگونه است:
«وَالَّذِینَ اتَّخَذُواْ مَسْجِدًا ضِرَارًا وَ کُفْرًا وَ تَفْرِیقًا بَیْنَ الْمُؤْمِنِینَ وَ إِرْصَادًا لِّمَنْ حَارَبَ اللّهَ وَ رَسُولَهُ مِن قَبْلُ وَ لَیَحْلِفَنَّ إِنْ أَرَدْنَا إِلاَّ الْحُسْنَى وَ اللّهُ یَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَکَاذِبُونَ»

و آنهایى که مسجدى اختیار کردند که مایه زیان و کفر و پراکندگى میان مؤمنان است و [نیز] کمینگاهى است براى کسى که قبلاً با خدا و پیامبر او به جنگ برخاسته بود و سخت ‏سوگند یاد مى‏کنند که جز نیکى قصدى نداشتیم و[لى] خدا گواهى مى‏دهد که آنان قطعاً دروغگو هستند.

با توجه به این آیه می توان نکات زیر را مورد توجه قرار داد:
۱- منافقین، از مسجد برای خود سنگر موجهی ایجاد کرده بودند؛
۲- مسجدی که مایه زیان رساندن بوده؛
۳- مسجدی که پایگاه کفر بوده؛
۴- مسجدی که باعث تفرّق مؤمنین بوده؛
۵- مسجدی که پایگاه دشمنان خدا و پیامبر اسلام بوده؛
۶- عوامل آن مسجد سوگند به خیرخواهی یاد می کرده اند؛
۷- خداوند آنان را دروغگو معرفی فرموده است.

اما گروهی که این روزها به مخالفت با تفکر امام راحل عظیم الشأن(ره) برخاسته اند نیز تطابق جالبی با این ویژگیها دارند:

۱- اینان روزی از عناوینی همچون خط امام(ره)، نخست وزیر امام، نزدیکترین افراد به امام، مبارزان انقلابی بهره می بردند و امروز با شعار بیت امام، نوه امام و اشبه الناس به امام از افراد منسوب به امام استفاده برده و برای خود سپری دست و پا کرده اند؛
۲- نتیجه رفتار و مواضع این دسته از افراد، ایجاد هزینه برای انقلاب اسلامی و تفکر ناب امام راحل(ره) و ضرر زدن به آن است؛
۳- متأسفانه کسانی حول محور این افراد جمع شده و می شوند که هیچ تناسبی بین آنها با خط سیر حضرت امام(ره) وجود ندارد؛
۴- مواضع و رفتارهای این حضرات به شدت باعث چنددستگی مردم و عدم اتحاد آنان می شود؛
۵- همه دشمنان انقلاب، امام(ره) و رهبری در جهت حمایت از اینگونه افراد برآمده اند و از مواضع و رفتارهای آنان ابراز خرسندی می کنند؛
۶- جالب آنجاست که اینان خود را منجی انقلاب و حافظ میراث امام(ره) دانسته و مدعی اصلاح جامعه هستند؛
۷- با تطابق مواضع و رفتارهای این افراد با مواضع و فرمایشات حضرت امام(ره) ، به خوبی می توان عدم صحت و صداقت را در کلام و عمل آنان را مشاهده نمود.

سخنان روز ۱۲بهمن امسال آقای هاشمی رفسنجانی در فرودگاه مهرآباد نمونه بارزی از تمسک به نام امام(ره) و مخالفت با اندیشه و مرام امام راحل(ره) بود. حمله به شورای نگهبان – که آن امام عزیز به مناسبتهای مختلف آن را مورد تأیید قرار داده اند- و نهادهای انقلابی همچون نیروهای مسلح و نهاد مقدس نماز جمعه، جابجا کردن معیارهای اساسی و قانونی با انتساب افراد به حضرت امام و سخن راندن از عدم تداوم انقلاب، از جمله مهمترین نکاتی است که در سخنان نامبرده باید مورد توجه قرار گیرد.

قابل توجه آن که بعد از طرح این سخنان، رسانه های دشمن از قبیل BBC و VOA و… ، طعمه لذیذی به دست آورده و با انعکاس این سخنان، بار دیگر عمق دشمنی خود با امام و انقلاب را آشکار کردند.

در پایان دوباره این بیان امام خامنه ای عزیز را مرور می کنیم که فرمود: «… این ملت، ملت با ایمانى است؛ ملت هوشیارى است؛ ملت بااستعدادى است. با مسجد ضرار نمی شود این ملت را شکست داد…»

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “مردم آگاه ایران را با مسجد ضرار نمی توان فریب داد”

  1. حق پرست گفت:

    از جهت گیری یکطرفه سایت بپرهیزید. خدا را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.