سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:25 - چهارشنبه 14 بهمن 1394

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

احتمال سیاست دامپینگ در واردات تراکتور/ اجرای قرارداد پژو غلط است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ۵۰ سال در خودروسازی با نگاه واردات فناوری مدیریت کرده‌ایم و خروجی این ۵۰ سال رسیدن پیکان به پراید بوده و این در حالی است که در موشک‌سازی با بی‌توجهی به واردات فناوری از موشک ۳ کیلومتر برد به موشک ماهواره بر رسیده‌ایم.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از تراکتور‌ سنگین ۱۵۰۰ و تراکتور ۴۷۰ برنجی با بیان اینکه شعار ما می‌توانیم امام راحل بزرگ‌ترین دستاوردها را برای ملت ایران به همراه داشت، اظهار داشت: در سایه این شعار توانسته‌ایم به موفقیت‌های بزرگی برسیم و امروز شاهد ساخت محصولات و فن‌آوری‌های جدید در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه موفقیت تراکتورسازی تبریز در ساخت محصولات جدید یک جهاد و اقدامی ارزشمند و شایسته تقدیر است یادآور شد: ساخت محصولات جدید در تراکتورسازی تبریز در شرایط تحریم صورت گرفته و این فرمول را از اول انقلاب به کار برده که همواره موفق بوده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: حتی اینکه امروز در صنایع دفاعی پیشرفت زیادی داشته‌ایم به خاطر تحریم‌ها بوده و هیچ کس در جهان حاضر نشد هیچ تکنولوژی را به ما بدهد.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری در خودروسازی ۱۰ برابر صنایع دفاعی بوده گفت: چون تحریم بودیم پیشرفت خوبی در زمینه دفاعی داشتیم و این صنعتی مهم در کشور است که

اگر برای ۱۳۰ هزار خودرو در کشور تسهیلات پرداخته‌ایم می‌توانیم برای ۱۰ هزار تراکتور نیز تسهیلات پرداخت کنیم

ریشه در فناوری بومی داشته و وابسته به خارج نیست.

سردار نقدی گفت: ۵۰ سال در خودروسازی با نگاه واردات فناوری، مدیریت کرده‌ایم و خروجی این ۵۰ سال رسیدن پیکان به پراید بوده و این در حالی است که در موشک‌سازی با بی‌توجهی به واردات از موشک ۳ کیلومتر برد به موشک ماهواره بر رسیده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: در زمینه ساخت تراکتورهای جدید در تبریز کار جهادی انجام شده و در مدت ۷ ماه تراکتورهای جدید به تولید انبوه رسیده و در این میان ظرفیت برای افزایش تولیدات زیاد است.

پژو خط تولید تاریخ گذشته به ما فروخت نه فناوری جدید

وی با انتقاد از توافق صورت گرفته با پژو اظهار داشت: پژو خط تولید تاریخ گذشته خود را به ما می‌فروشد و فناوری جدید را منتقل نمی‌کند و پس از چند سال دوباره با مشکل مواجه شده و خط تولید قدیمی و بدون مشتری روی دست ما خواهد ماند.

احتمال سیاست دامپینگ در واردات تراکتور وجود دارد تا تولید داخلی ما را زمین بزنند و با قیمت بسیار ارزان‌تر اجناس را به کشور وارد کنند

سردار نقدی در ادامه سخنان خود یادآور شد: افزایش ظرفیت کارخانه‌ای مانند تراکتورسازی موجب ایجاد اشتغال برای جوانان می‌شود و در زمینه کارهای جهادی در کشور نیز نمونه‌های خوبی داریم که یکی از این کارهای جهادی کشت یونجه با روش‌‌های جدید و بازدهی سه برابری است که به آب کمتری نیز دارد.

سیاست نکاشت شعاری ذلت بار است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از سیاست‌های نکاشت در کشور ادامه داد: این سیاست با این شعار ذلت بار در کشور مطرح می‌شود و اگر قرار است نکاریم باید نفت بیشتری بفروشیم و محصولات کشاورزی را از خارج وارد کنیم در حالی که با رویکرد بسیجی می‌شود کارهای خوبی انجام داد و حتی با کاهش مصرف آب محصولات بیشتری تولید کرد و صادر کننده نیز شد که در حال حاضر چنین طرحی توسط بسیج در حال بررسی و انجام است.

وی عنوان کرد: برخی مقررات دست و پا گیر و نیز حل تسهیلات بانکی برای کشاورزان در زمینه خرید تراکتور باید در کشور حل شود و اگر برای ۱۳۰ هزار خودرو در کشور تسهیلات پرداخته‌ایم می‌توانیم برای ۱۰ هزار تراکتور نیز تسهیلات پرداخت کنیم.

امیدواریم خبرهای واردات تراکتورهای سنگین به کشور شایعه باشد

سردار نقدی اظهار داشت: باید قدر صنعت تراکتورسازی را در کشور بدانیم چرا که این صنعت توانسته در بازار رقابتی وارد شده و حتی به صادرات نیز برسد چرا که محصولات تولیدی این کارخانه می‌تواند ارزان‌تر از تراکتورهای خارجی به فروش برسد.

وی با تقدیر از تلاش‌های وزیر جهادکشاورزی گفت: امیدواریم خبرهایی که در مورد واردات تراکتورهای سنگین شنیده‌ایم شایعه باشد، چرا که احتمال دامپینگ وجود دارد تا تولید داخلی ما را زمین بزنند و با قیمت بسیار ارزان‌تر اجناس را به کشور وارد کنند و صنعت ما دچار مشکل شود.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.