سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 12:12 - دوشنبه 12 بهمن 1394

افتتاحیه؛

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی کشاورزی در اصفهان

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی کشاورزی، نهاده‌ها، محصولات و خدمات وابسته با حضور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در اصفهان گشایش یافت.

به گزارش اصفهان شرق؛ مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی کشاورزی، نهاده‌ها، محصولات و خدمات وابسته در شهر اصفهان با حضور عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، قدرت‌الله قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و جمعی تولیدکنندگان و کشاورزان اصفهانی  در محل نمایشگاه‌های دائمی اصفهان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در این مراسم اظهار داشت: بخش کشاورزی نقش مهمی در تولید مواد غذایی کشور، ایجاد اشتغال، صادرات و ارزآوری دارد و از نظر اقتصادی کارآمد، از نظر زیست‌محیطی سالم و از نظر سیاسی و اجتماعی قابل دفاع است و بدون شک سبب خودکفایی کشور را فراهم می‌سازد.

رسول محققیان افزود: کشاورزی پایدار در جهان بر اساس همین مؤلفه‌ها شکل گرفته است و بروز انواع آلودگی زیست‌محیطی، فرسایش خاک و تغییر گونه‌های گیاهی به علت خطاهای انسانی است.

وی با اشاره به ضرورت حرکت از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی بیان کرد: به اعتقاد بسیاری از فعالان بخش کشاورزی، نبود هماهنگی بین تولید و بازار، ضعف مهم این صنعت است و این نمایشگاه با هدف پوشش دادن این ضعف برپا شده است، بنابراین حلقه‌های مفقوده بین تولید و بازار باید ساماندهی شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: بخش کشاورزی بیش از آن که بازار محور باشد، معیشتی است، به همین علت حضور در نمایشگاه‌های تخصصی شرایطی فراهم می‌سازد تا تلاشگران بخش کشاورزی به پیوند صحیح تولیدات با بازار بپردازند.

وی گفت: تولید بر مبنای نیاز بازار، افزایش بهینه‌سازی، بسته‌بندی، بازاریابی و مدیریت مصرف انرژی از جمله موضوعاتی است که توجه به آن به تولید بهتر، رقابت جهانی و رضایت مصرف‌کننده منجر می‌شود. ‌

محققیان بیان کرد: برند نمایشگاه «اگروت» یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای نمایشگاهی در حوزه کشاورزی در سطح بین‌المللی و ملی است که تأثیر به سزایی در ارتقاء سطح کیفی تولیدات بخش کشاورزی داشته است.

وی گفت: این نمایشگاه با حضور 124 مشارکت‌کننده از استان‌های تهران، مرکزی، خراسان رضوی، فارس و اصفهان و حضور شرکت‌های معتبری از کشورهای ترکیه، هلند، بحرین و عراق و نمایندگی کشورهای اسپانیا، کانادا، چین، هند و آمریکا برگزار می‌شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی کشاورزی از 11 تا 14 بهمن‌ماه از ساعت 15 لغایت 21 آماده بازدید علاقه‌مندان به این عرصه است. همچنین همایش آشنایی با خصوصیات بذر خیار و گوجه با حضور کارشناسان ترکیه‌ای در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.