سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - یکشنبه 11 بهمن 1394

با احزاب در هفته ای که گذشت/ 56

پازل وحدت اصول گرایان اصفهان تکمیل شد/ اعتراف یک اصلاح طلب: به‌اندازه کافی کاندیدای تأیید صلاحیت شده داریم!

دفاع رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان از تهدید روحانی توسط عارف، تصمیم جامعه مدرسین درباره حذف هاشمی رفسنجانی از لیست خود و اعلام رضایت اصلاح طلبان از میزان تایید صلاحیت شده های جریان خود از جمله مطالب ۵۶ امین بسته ی “با احزاب در هفته ای که گذشت” صاحب نیوز است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز

امام جمعه اصفهان: شرایط واجدان انتخابات باید بیشتر شود

نماینده ی ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه گول اصل برائت عنوان شده از زبان برخی را نخورید تصریح کرد: اگر کسی که احراز صلاحیت نشده تایید کنیم و بعدا معلوم شود آدم نادرستی است این خیانت به جامعه است.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: به نظر من باید علاوه بر زیاد کردن زمان بین ثبت نام ها تا انتخابات، شرایط دیگری نیز برای نامزدها گذاشت تا همه کس نتوانند ثبت نام کنند.

اصول گرایان اصفهان به وحدت رسیدند

هفته ی گذشته نتیجه ی لیست بندی اصول گرایان اصفهان مشخص گردید. حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی با اشاره به پایان فرآیند انتخاب کاندیداهای مجمع اصولگرایان اصفهان اظهار داشت: فرایند انتخابات در ۳ مرحله عملیاتی شد، مرحله نخست با دعوت از همه چهره های اصولگرایی که نزدیک به ۵۰ نفر بودند صورت گرفت که در این مرحله رزومه و سوابق این افراد دریافت شد.

وی از انتخاب حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، حمیدرضا فولادگر، مجتبی خیام نکویی، کمال حیدری و مجید نادرالاصلی به عنوان منتخبان این مجمع خبر داد.

به دنبال ارائه ی این لیست و در حمایت از آن آیت الله مهدوی امام جمعه ی موقت اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان در گفتوگویی گفت: اینکه از گوشه و کنار شنیده می شود یکی دو گروه قصد جدایی دارند در مجموع به اتحاد مجمع اصولگرایان ضربه و خللی وارد نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه “بعد از مجلس ششم دومین «وحدت» شاخص اصولگرایان اصفهان شکل گرفته است” افزود: آنچه برای ما مهم است روند کلی وحدت اصولگرایان است که بحمدالله شکل گرفته و به نتایج خوب و مطلوبی هم رسیده است.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی نیز پنج شنبه گذشته با حضور در مسجدالرسول (ص) پروین اصفهان اظهار کرد: برای لیست جامع انتخاباتی با «همدلی» از نظر جمع اصولگرایی تمکین می کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صاحب نیوز با تاکید بر اینکه “اگر در لیست قرار نگرفتیم در حمایت از ائتلاف اصولگرایان انصراف می دهیم” گفت: ما به دنبال دیکته کردن بر شهرستان ها نیستیم که حتماً باید فلان کار انجام شود، علاقه داریم شهرستان هم دور هم جمع شوند و با یک همدلی، آن ها هم لیست بدهند و مردم را یاری کنند.

بیانیه تشکل های جمعیت ایثارگران، جبهه پایداری و رویش نیروهای انقلاب در خصوص ارائه لیست انتخاباتی مجلس دهم

در نهایت بعدازظهر روز گذشته تشکل های رویش نیروهای انقلاب اسلامی، جبهه پایداری انقلاب اسلامی و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اصفهان در خصوص ارائه لیست انتخاباتی در انتخابات مجلس دهم بیانیه ای صادر کردند که در در بخشی از آن آمده است: بر اساس همان باور قبلی بر لزوم وحدت و همگرایی اصولگرایان اعلام می داریم جهت ارج نهادن به روحانیت انقلابی و جلوگیری از هرگونه تشتت در آرای بدنه اصولگرایی و با آرزوی شکل گیری مجلسی در خدمت آرمان های والای انقلاب اسلامی این سه تشکل در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهر اصفهان لیست انتخاباتی ارائه نخواهند نمود و هم ندا با رهبر فرزانه انقلاب مردم را به حضور پرشور درصحنه انتخابات و انتخاب آگاهانه با توجه به معیارهای موردنظر معظم له دعوت می نمایند

سومین همایش وحدت اصولگرایان: هاشمی در لیست جامعه مدرسین نیست/ لیست نهایی باید ۳۰ نفره باشد

سومین همایش وحدت اصولگرایان پنجشنبه گذشته با حضور شخصیت‌های اصولگرایی از جمله غلامعلی حدادعادل، مهدی چمران، محمد کوثری، علیرضا زاکانی، حجت‌الاسلام ابراهیمی، محمدنبی حبیبی، محمد سلیمانی، محمدحسن عفوری فرد، طریقت منفرد، غلامرضا مصباحی مقدم ، سید محمد حسینی، فاطمه رهبر، زهره طبیب زاده، محمدعلی رامین، شهاب الدین صدر، مسعود زریبافان ، یحیی آل‌اسحاق و بسیاری از مردم برگزار شد.

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در این مراسم گفت: گروه‌های اصولگرا ۱۸۰ نماینده را از میان خود انتخاب کرده‌اند و به این افراد گفته شده در مورد لیست ۳۰ نفره تهران نظر بدهند. وی افزود: اوراقی به آنها داده شده و آنها هم ۳۰ نفر را انتخاب می‌کنند. در غربال اول این تعداد که خیلی زیاد است ۶۰ نفر از افرادی که رأی بیشتری دارند انتخاب می‌شوند و در مرحله بعد اینها غربال مجدد شده و باز یک انتخاب دوم و سوم نیز وجود دارد و ما کاملاً به این انتخاب‌ها جنبه دموکراسی و مردمی داریم.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان نیز در سخنانی گفت: مجموعه خوبی از بین ۱۹۰ نفر انتخاب شده است اما هر نیرو از نیروی دیگر بهتر است و ما در انتخاب خود به چهره‌های مؤمن، انقلابی و متخصصی برمی‌خوریم که واقعاً انتخاب را سخت می‌کند، اما لیست نهایی باید ۳۰ نفر باشد.

وی ادامه داد: اگر کسی از لیست نهایی خارج شد نباید بر ما خرده بگیرد، چرا که ما منافع شخصی نداریم و به دنبال مجلس ولایی هستیم، البته کاندیداها نیز اعلام کرده‌اند که شما آزادانه انتخاب کنید و به هر لیست نهایی که برسید، ما تسلیم هستیم و و اگر در فهرست ۳۰ نفره نباشیم انصراف می‌دهیم.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای ائتلاف اصولگرایان نیز در حاشیه این مراسم گفت: آقای هاشمی در لیست جامعه مدرسین قرار ندارد اما اینکه در لیست جامعه روحانیت قرار بگیرد مورد تردید است. هنوز تصمیم نهایی در رابطه با آقای هاشمی گرفته نشده است.

عارف در چهاردهمین کنگره حزب مردمسالاری: ۱۷ یا ۱۸ بهمن لیست انتخاباتی را می بندیم

چهاردهمین کنگره حزب مردم‌سالاری پنج شنبه گذشته با حضور جمعی از اصلاح طلبان از جمله محمد رضا عارف، الیاس حضرتی و مصطفی کواکبیان برگزار شد. محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یکی از سخنرانان مراسم بود که در سخنانی با اشاره به انتخابات اسفند ماه اظهار داشت: از زمانی که شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تشکیل شد، امور شورا با همدلی و صمیمیت ارزشمند دنبال می‌شود و ما راهبردها و دستورالعمل‌هایی که برای حضور حداکثر در انتخابات ۹۴ لازم بود را تصویب و ابلاغ کرده‌ایم.

وی گفت: توجه به مسیر ۳ ماهه ما در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌تواند مسیر آینده جنبش اصلاحات را نشان دهد، البته ممکن است احزاب اختلاف نظرهای جزئی با یکدیگر داشته باشند، اما این اختلاف نظر ما را نمی‌تواند از مسیرمان منحرف کند و ما این مسیر را دنبال کرده‌ایم و انشاءالله در آینده نیز با همین الگو ادامه می‌دهیم.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: امید داریم ۱۷ یا ۱۸ بهمن‌ماه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان را ببندیم و انتظار ما در همه حوزه‌های انتخابیه این است که در ۱۰ روز آینده به کاندیداهای نهایی خود در حوزه‌ها برسند.

دفاع رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان از تهدید روحانی توسط عارف

علی صوفی رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان که اخیراً گفته بود “عارف به آقای روحانی هشدار داده است که اگر اصلاح‌طلبان موفق نشوند در انتخابات مجلس دهم پیروز شوند آقای روحانی در سال ۹۶ در پاستور نخواهد بود”، از اظهارات عارف دفاع کرد و در توضیح بیشتر این سخنان تاکید کرده است: می‌توان باور داشت حساسیتی که عارف نسبت به ادامه ریاست‌جمهوری روحانی نشان داده، حساسیتی مثبت بوده است. ایشان اظهار نگرانی کرده است که اگر تفرقه‌ای بین جناح اصلاح‌طلبان اعم از دولت یا شورای عالی سیاست‌گذاری یا احزاب اصلاح‌طلب پیش آید، این تفرقه مشکلاتی را در ادامه مسیر دولت آقای روحانی ایجاد خواهد کرد.

ائتلاف بزرگ مردمی جریان سوم اعلام موجودیت کرد

حجت الاسلام محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات و رئیس ائتلاف بزرگ مردمی جریان سوم در نشست خبری هفته گذشته خود، از اعلام موجودیت ائتلاف بزرگ مردمی جریان سوم خبر داد و اظهار داشت: ما احزاب تأثیرگذاری که در عرصه سیاسی فعالیت می‌کنند، تصمیم گرفته‌ایم تا دور هم جمع شده و بتوانیم کار بزرگی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس جریانی را با عنوان «جریان و ائتلاف بزرگ مردمی یا جریان سوم» با حضور ۴۰ حزب و تشکل سیاسی و شخصیت‌های سیاسی تشکیل داده‌ایم و ساختار جدیدی را برای آن تعریف کرده‌ایم.

فومنی تصریح کرد: ما ضمن احترام به همه جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا سعی داریم از تمام ظرفیت‌های کشور در جریان سوم استفاده کنیم و قصد داریم کشور را از دو قطبی بودن نجات دهیم.

حداد عادل: لاریجانی از تصمیم روحانیت حمایت می کند/تفرقه ای در کار نیست

غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصول‌گرایان چهارشنبه گذشته در حاشیه نشست کانون انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی در جمع خبرنگاران درباره عدم‌حضور علی لاریجانی در ائتلاف اصول‌گرایان گفت: آقای لاریجانی اعلام کردند هر تصمیمی را که روحانیت داشته باشند از آن حمایت می‌کنند و این موضوع به‌معنای آن است که تفرقه‌ای در کار نیست.

سخنگوی ائتلاف اصول‌گرایان همچنین در خصوص تعداد روحانیون و بانوان حاضر در لیست تهران گفت: از تعداد ۳۰ نفر حدود ۴ تا ۶ نفر از روحانیون و چیزی نزدیک به همین تعداد از بانوان در لیست تهران حضور دارند.

برنامه انتخاباتی اصلاح طلبان در شورای سیاستگذاری نهایی شد

الهام فخاری مسئول روابط عمومی شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان هفته گذشته در یک مصاحبه خبری درباره نهایی شدن برنامه انتخاباتی این گروه اظهار داشت: شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان، با بررسی برنامه انتخاباتی اصلاح طلبان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، این برنامه را در پنج بخش سیاست (داخلی و خارجی)، اقتصاد، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیست، نهایی کرد.

وی افزود: پیش از این رویکردها و اولویت ها و نیز واژگان کلیدی برنامه انتخاباتی مصوب شده و به شورای اصلاح طلبان استان ها ابلاغ شده است.

حسین کمالی: به‌اندازه کافی اصلاح طلب تأیید صلاحیت شده داریم

حسین کمالی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: ردصلاحیت اکثر اصلاح طلبان به این معنا نیست که ما نیروهای اصلاح‌طلب در سراسر کشور برای بستن لیست نداریم. در یک جمع چند هزار نفری تعدادی اصلاح‌طلب برای بستن لیست پیدا می‌شود. بسیاری از اینها شناخته‌شده نیستند.

وی به یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب گفته است: اینکه ما این افراد را نمی‌شناسیم دلیل بر این نیست که اصلاح‌طلب نیستند.

پیش‌تر حسین مرعشی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفته بود که به‌دلیل ردصلاحیت‌ها، فقط تعداد محدودی اصلاح‌طلب برای انتخابات باقی مانده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.