سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:57 - سه شنبه 10 دی 1392

مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ تا ۴:۳۰ صبح به وقت ژنو ادامه داشت

سومین دور مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 صبح دیروز دوشنبه در شهر ژنو آغاز شد و تا ساعت 4:30 صبح امروز به وقت ژنو ادامه داشت و احتمالا جلسه دیگری پیش از ظهر امروز برگزار خواهد شد.

به گزارش واحد رصد فضای مجازی اصفهان شرق: یک منبع نزدیک به مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلستان و آلمان) در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، درباره سومین دور مذاکرات  کارشناسی ایران و 1+5 که از دیروز صبح در هتل اینترکنتیننتال در شهر ژنو برگزار شد گفت: این مذاکرات تا ساعت 4:30 صبح امروز به وقت ژنو ادامه داشت و احتمالا جلسه دیگری پیش از ظهر امروز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته پیشرفت‌های نسبتا خوبی حاصل شده یادآور شد: تا زمانی که مباحث جمع‌بندی نشود نمی‌توان قضاوت کرد.

سومین دور مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 صبح دیروز دوشنبه در شهر ژنو آغاز شد.

«حمید بعیدی‌نژاد» مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ریاست هیئت ایرانی را در این دوره از مذاکرات برعهده دارد. این مذاکرات به منظور یافتن سازوکارهای اجرایی توافق ژنو است.

دومین مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 از 28 آذرماه به مدت 4 روز در شهر ژنو برگزار شد و روز یکشنبه اول دی‌ماه بعد از 5 دور مذاکره سخت و سنگین برای تعطیلات کریسمس متوقف شد که پس از گفت‌وگوی ظریف و اشتون قرار شد که مذاکرات بعد از تعطیلات کریسمس از سر گرفته شود.

اولین دور مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در تاریخ 18 آذرماه به مدت 4 روز در شهر وین برگزار شد که در پی اقدام آمریکا در افزودن تحریم‌ها علیه کشورمان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران مذاکرات را متوقف و به تهران بازگشتند که در پی درخواست کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایرانی در بروکسل با اشتون دیدار و توافق شد که مذاکرات از سر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.