سرویس: تولیدی » خبر پوششی 19:02 - شنبه 10 بهمن 1394

فرماندار اصفهان در شورای اداری شهرستان:

اجرای 450 برنامه به مناسبت دهه فجر در شهرستان اصفهان/ بالای 20 درصد از تالاب گاوخونی آبگیری شد

فضل الله کفیل گفت: 156پرژه با اعتبار 3 هزار میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی و اعتبارات استانی و استانی ملی هزینه شده است که در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش اصفهان شرق، فرماندار شهرستان اصفهان در شورای اداری شهرستان اصفهان با تبریک سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت کشور در به سرانجام رساندن برجام، گفت: رویکرد مد نظر شورای اداری تبیین برنامه ها، تذکرات نسبت به برنامه های پیش رو و از طرفی بیان مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد است و تاکید استاندار در شورای اداری رویکرد اجرایی است.

فضل الله کفیل با اعلام برنام های دهه فجر امسال اظهار کرد: در دهه فجر امسال 450 برنامه در شهرستان اصفهان اجرا می شود و دستگاه ها و ارگان های منطقه ای نهایت همکاری را در این خصوص خواهند داشت.

*بهره برداری 156 پروژه در دهه فجر

وی افزود: 156 پرژه با اعتبار 3 هزار میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی و اعتبارات استانی و استانی ملی هزینه شده است که در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید و این درحالی است که کل اعتبارات تملک دارایی شهرستان اصفهان 544 میلیارد تومان در سال 94 بود که به 366 پروژه اختصاص یافت.

فرماندار اصفهان با مطلوب خواندن واگزاری اعتبارات در شش ماهه اول سال، اذعان کرد: طی شش ماهه اول سال 40 درصد اعتبارات به دستگاه ها اختصاص یافت و انشالله بتوان قبل از سال مالی پروژه ها را با کیفیت مطلوب به سرانجام برسانیم.

وی با اعلام آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات باشکوه و آبرومند در شهرستان اصفهان، گفت: بحث مهم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و اصل امانتداری، اصل بیطرفی، اصل قانون مداری با رعایت مر قانون و مشارکت حداکثری مردم می تواند انتخابات باشکوهی را رقم بزند.

*رشد 50 درصدی سازمان های مردم نهاد

کفیل با اشاره به نقش هماهنگی و مدیریتی فرمانداری در شهرستان اصفهان تصریح کرد: در ده ماهه نخست سال 94، بالغ بر 39 موضوع جلسه و همچنین 215 جلسه با 3064 مصوبه برگزار شد که از این تعداد 3642 مصوبه اجرایی و 142 مصوبه در حال پیگیری است.

وی با توجه به تاکید دولت در خصوص سازمان های مردم نهاد گفت: در سال 94 حدود 32 سازمان مردم نهاد با مجوز شکل گرفت که نسبت به سال گذشته با رشد 50 درصدی روبه رو بود.

فرماندار با اعلام 44 حزب در شهرستان اصفهان، اظهار کرد: 4 حزب اصلی با مرکزیت اصفهان و 40 حزب به نمایندگی احزاب مرکزی کشور در شهرستان اصفهان وجود دارد.

وی در بخشی دیگر از صحبت ها با اشاره به حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد: در حوزه بهداشت و سلامت دولت سرمایه سنگینی را اختصاص داد به نحوی که تشکیل مرکز و پایگاه بهداشت در حدود 20 پایگاه بهداشتی از این قبیل نام برده می شود و مراکز خدمات خوبی را انجام دادند.

*نهضت آسفالت در شهرستان اصفهان

کفیل با توجه به نهضت آسفالت در شهرستان اصفهان طی سال 94 ادامه داد: در مجموعه روستاهای شهرستان اصفهان نهضت آسفالت رخ داد به نحوی که 34 هزار و 191 تُن آسفالت توزیع شده و مساحت مورد استفاده در حدود 239 هزار و 337 متر مربع بود و این اتفاق مهم و شیرینی را در 88 روستای شهرستان اصفهان رقم زد.

وی افزود: سهمیه اشتغال در شرق اصفهان طی سال 94 در حدود 16 هزار و 597 بوده که از این تعداد در حدود 13 هزار 708 مورد که در حدود  83 درصد از سهمیه است، انجام شد. همچینن با ریزش 8 هزار و 850 کارگر از مراکز مختلف مواجه بودیم که تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

فرماندار اصفهان موضوع آب و کشاورزی کی از موضوعات کلان شهرستان نام برد و گفت: طی سه سال گذشته با اهتمام خوب استاندار اصفهان در برپایی شورای عالی آب و همچنین کمیته 5 نفره، چالش آب که موضوع مهم شهرستان بود به یک فرصت تبدیل شد به نحوی که امسال 37 هزار هکتار از زمین های شرق اصفهان در سال زراعی امسال زیر کشت رفت.

*آبگیری بالای 20 درصد از تالاب گاوخونی

مبحث آلایندگی وضعیت هوا و تشکیل 7جلسه با 42 مصوبه و همچنین رسیدگی به ورودی های اصفهان از موضوعات دیگری بود که فرماندار به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به آبگیری تالاب گاوخونی در حدود 1.5 تا 2 متر مکعب در ثانیه، افزود: میزان پساب خروجی از تسویه خانه جنوب امروز با میزان آبی که در اختیار محیط زیست قرار گرفت در تالاب قرار گرفت و بالای 20 درصد از تالاب را آبگیری کرد به گونه ای که مدتی قبل شاهد برداشت این پساب در کشت بودیم.

کفیل در بحث مشکلات شهرستان به مشکل مسکن مهر اشاره و گفت: عمده مشکلات مسکن مهر در شهرستان اصفهان به اهتمام مهندس غلامی حل شده است و این در حالی است که در مجموعه شهرستان اصفهان 11 شهر، از مسکن مهر ویلایی بهره برد که کار زیرساختی سنگینی بود.

وی در پایان با اشاره به 18 نقطه حادثه خیز در شهرستان اصفهان، خاطرنشان کرد: علی رغم اقدمات ارزشمندی که در بحث راه و شهرسازی انجام شد، 18 نقطه حادثه خیز در شهرستان وجود دارد ولیکن می توان گفت تحولی در شرق اصفهان در بحث راه ها صورت گرفت.

گفتنی است، مرحله پایانی جاده قلعه شور با سرمایه 20 میلیارد تومان، تکمیل جاده محور اسلام آباد با هزینه 7 میلیارد تومان و همچنین مراحل پایانی جاده ورزنه به اژیه، مرحله اجرایی جاده هرند به کوهپایه و.. از دیگر اقدامات در خصوص راه و شهرسازی بود که توسط فرماندار بیان شد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.