اصفهان شرق

انقلاب اسلامی یک تنه در برابر استکبار جهانی ایستاد

کدخبر: 89826
1394/11/09 در ساعت 16:18

به گزارش  اصفهان شرق، امام جمعه شهر نیک آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مراحل سیر ایمان گفت: صرف ایمان برای سلوک، کافی نیست و سالک باید به مرحله ثبات در اعتقاد و ایمان برسد.

حجت الاسلام مرتضی صانعی اظهار کرد: مردان الهی در جبهه جهاد ثبات قدم خواهند ماند ولیکن برخی افراد گاهی اهل عبادت و طاعت شده اما دوباره این رفتار نیکو را رها می کنند.

وی با توجه به شرایط ثبات قدم در بین مردم، به بیان سه ویژگی اصلی اشاره و افزود: عدم جاذبه زرق و برق دنیا، سرور بسیار برای دستیابی به نعمت های الهی و تلف نشدن در سختی های روزگار از شرایط ثبات قدم و ایمان خالص است.

امام جمعه شهر نیک آباد در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به دهه فجر، تصریح کرد: تندروی و افراط از هر جناح و گروه سیاسی که باشد به جایگاه و شخصیت فرد و گروه ضربه می زند و باعث التهاب و تنش در بدنه جامعه و مردم خواهد شد.

وی با تاکید بر گرامی داشت انقلاب اسلامی در هر زمان گفت:  هر انقلابی که اتفاق می افتد معمولا رو به انحراف و زوال میرود، اما انقلاب مردم ایران نه تنها منحرف و خمود نشده بلکه شاداب تر شده و یک تنه در مقابل دنیای زور و استکبار ایستاد.

حجت الاسلام صانعی اظهار کرد: راز زنده ماندن انقلاب، در دینی بودن آن و رهبری علمای دین است و مسولان با داشتن تقوا، خدمت به مردم را از دست ندهند.

وی اشاره ای به پیام  رهبر معظم انقلاب اسلامی به ۲۴ اجلاس سراسری نماز، بر مسئله احساس مسئولیت همگانی، در ترویج نماز تاکید کرد.

امام جمعه شهر نیک آباد با تاکید بر هوشیاری مردم و مسئولان در اجرای فرامین دین افزود: والدین در بطن خانواده و مسئولان در راس کشور، باید هوشیار باشند تا اقامه نماز از بین جوانان و مردم کم رنگ نشود زیرا اگر این شد، هر بلایی بر سرما خواهد آمد.