سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 15:38 - جمعه 09 بهمن 1394

امام جمعه شهر نصرآباد:

هیچ مسئولی حق انتقاد از شورای نگهبان نزد خارجی ها را ندارد

حجت الاسلام فرهنگ با انتقاد شدید از حمله به برخی نهادهای مقدس نظام اسلامی و بی ارتباط دانستن مسایل داخلی کشور به بیگانگان گفت: هیچ مسئولی حق ندارد پیش روی خارجی ها از نهادهای مقدسی چون شورای نگهبان انتقاد کند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر نصرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین صفات مومن و جایگاه افراد با ایمان در آیات و روایات اشاره کرد و گفت: طبق روایات حفظ ایمان در آخرالزمان به خاطر وجود زمینه های گناه، بسیار سخت و دشوار است به همین جهت شناخت صفات مومن و حفظ و تقویت آنها ضرورت دارد.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ ضمن ضروری شمردن حفظ سرمایه های معنوی در زندگی، از اقامه نماز به عنوان یکی از شاخصه های افراد مومن یاد کرد و افزود: شرط حفظ نماز و نگه داشتن حرمت آن اقامه نماز در اول وقت و با حضور قلب است و انسان علاوه بر خود باید اهل خانواده را نیز با صبر و حوصله به اقامه نماز وا دارد.

وی جلوگیری از ترویج گناه را از شرایط گرایش به نماز عنوان و اظهار کرد: دشمن سعی دارد با ترویج شهوت و دیگر گناهان مانع ترویج فرهنگ نماز شود، چرا که گناه انسان را برای ارتباط با خدا بی میل می کند.

امام جمعه شهر نصرآباد در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به مناسبت های هفته تصریح کرد: انقلاب ما ریشه اش ایمان به خدا و ارزش های الهی و شاخ و برگش بیداری و اتحاد مردم است و به همین جهت تمام مستکبرین عالم از نفوذ و صدور این شجره طیبه در جهان به وحشت افتاده اند.

وی در خصوص برنامه های دشمن برای منصرف کردن از همراهی مردم با نظام گفت: بزرگ نمایی مشکلات و مقایسه ناصحیح با دوره طاغوت و پایین آوردن رتبه نظام در دید مردم از تلاش های دشمن در این راستاست که باید مواظب باشیم فریب دشمن را نخوریم.

حجت الاسلام فرهنگ به ضرورت تبیین اهداف و ثمرات انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: به هیچ وجه تحت تاثیر تبلیغات شبکه های ماهواره ای دشمن علیه نظام مقدسی که برای به ثمر نشستن و تداوم آن خون های زیادی ریخته شده قرار نگیرید و در جشن ها و مراسم ها زمینه بصیرت و آگاهی نسل جوان که دوران انقلاب را ندیده اند فراهم شود.

وی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم و لزوم حضور همگانی در پای صندوق های رای تصریح کرد: هر رایی که به صندوق انداخته شود نشانه تایید نظام و عشق و علاقه مردم به این نظام و رد القای دشمن در خصوص جدایی از نظام است.

امام جمعه شهر نصرآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیات همراه به چند کشور اروپایی، با استناد به فرمایشات رهبری به ذکر چند نکته در این خصوص پرداخت و گفت: بستن قرارداد با هیات ها و کشورهای خارجی نباید به صنعت کشور ضربه بزند و کشور باید روی پای خود بایستد و اگر از این مهم غافل شویم وضع کشور بدتر خواهد شد.

وی با انتقاد شدید از حمله به برخی نهادهای مقدس نظام جمهوری اسلامی و بی ارتباط دانستن مسایل داخلی کشور به بیگانگان گفت: مسائل داخلی کشور ربطی به کشورهای خارجی ندارد و هیچ مسئولی حق ندارد جلوی خارجی ها از نهادهای مقدسی چون شورای نگهبان قانون اساسی انتقاد کند چرا که این یک اشتباه تاکتیکی بود که اتفاق افتاد و امیدواریم تکرار نشود.

حجت الاسلام فرهنگ سپس با قدردانی از دلاورمردان ارتش اسلام به پاس برگزاری رزمایش باشکوه ولایت ۴ گفت: این رزمایش اثرات بسیار خوبی داشت و قدرت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان و بدخواهان نظام کشید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.