اصفهان شرق

یکی از ویژگی های منافقان مقابله با آبرو و عزت نظام اسلامی است

کدخبر: 89819
1394/11/09 در ساعت 15:19

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته در ادامه مباحث قبل به ویژگی منافقان بر اساس آیات قرآن اشاره و گفت: ناراحتی از موفقیت مومنان و خوشحالی از مصائب آنها و همچنین ترک کمک به انسان های مومن از ویژگی های رفتاری منافقین است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه منافقان باطل خود را پنهان می کنند، اظهار کرد: گاهی دیده می شود منافقین برای دستیابی به منافع شخصی خود با آبرو و عزت نظام مقابله کرده و در گرو این رفتار، وحدت جامعه اسلامی از بین می رود.

وی از مردم خواست تا با هوشیاری و بصیرت در دام انسان های منافق صفت گرفتار نشده و عزت و آبروی نظام را بر باد ندهند.

امام جمعه شهر محمد آباد در ادامه بر لزوم شناخت فتنه تاکید کرد و گفت: وظیفه مردم انقلابی و مومن کشور شناخت فتنه و مقابله با آن است چه بسا فتنه، جوی را ایجاد می کند که مردم در تشخیص حق و باطل دچار شک و تردید می شوند.

وی با بیان اهداف فتنه در مقابله با ارزش های اسلامی، افزود: وظیفه مسئولان در مقابله با فتنه، تقویت معرفت، شناخت و ایمان مردم است زیرا اولین وظیفه حاکم اسلام تقویت دین و باورهای مردم است.

حجت الاسلام هاشمی جلوگیری از نفوذ بیگانگان را از دیگر وظایف مسئولان در مقابله با فتنه عنوان کرد و گفت: دشمن سعی دارد در افرادی که در صدر نظام قرار دارند نفوذ کند و مسئولان مواظب باشند که مبادا دشمن در آنها رخنه کند.

وی تصریح کرد: حفظ وحدت جامعه در پرتو رهبری و ولایت فقیه است و ضروریست که موضع گیری مسئولان حساب شده باشد و نباید گذاشت بذر اختلاف در کشور پاشیده شود.

امام جمعه شهر محمدآباد با اشاره به مساله برجام و برداشته شدن تحریم ها، اظهار کرد: برجام مانند تیغ دو سر است که هم فرصت و هم تهدید را برای کشور به بار می آورد ولی مبادا امریکا و غرب را بزرگ کرده و از آنها فرشته نجات بسازیم که در این صورت تهدیدی بزرگ است.

وی با تاکید بر اینکه نباید قبح دشمنی و خباثت آمریکا در بین ملت شکسته شود، خاطرنشان کرد: هزینه زیادی را بابت مذاکرات پرداخت کردیم و در این زمان باید دانست که تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است.