سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - پنجشنبه 08 بهمن 1394

روابط ایران – فرانسه و چالشی به نام منافقین

سفر ریاست جمهوری به فرانسه فرصت خوبی است تا دولت موضع جمهوری اسلامی نسبت به موضوع منافقین و تبعات حمایت از این گروهک را در اینده تعاملات دولت ها با کشورمان اعلام کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، با پایان یافتن توافق هسته ای و به نتیجه رسیدن سیاست های دستگاه دیپلماسی خارجی دولت، فصل جدیدی از روابط کشورمان با جهان آغاز شده است، رویکرد تازه ای که سفر حسن روحانی،رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه نمونه بارز آن است.

سفر هیئت دولت به کشورهایی که قبلا و مخصوصا در دوران تحریم ها روابط محدودی با ایران داشتند نشان از برقراری نوع جدیدی از تعاملات بین دولت ها است که در آن می توان به بررسی مشکلات گذشته فی مابین کشورها و مذاکره برای رسیدن به راه کارهای منطقی برای حل این مشکلات پرداخت. فرانسه، کشوری که این روزها میزبان رئیس جمهور کشورمان است؛ سالهاست که از گروهک تروریستی منافقین در خاک خود پذیرایی و حمایت می کند.پ

بعد از فرار بنی صدر و مسعود رجوی به همراه جمعی از سرکردگان گروهک منافقین از ایران در ابتدای دهه ۶۰، با موافقت دولت فرانسه اعضای این گروه توانستند در شهرک اوورسورواز در حومه پاریس مستقر شوند و با استفاده از تلفن‌های اختصاصی از این پایگاه عوامل خود در درون ایران را برای شورش مسلحانه سال ۶۰ هدایت کنند.

این محل بعد ها با حمایت کشور فرانسه و با اعطای زمین های اطراف به یک مقر نظامی با پشتیبانی ژاندارم های فرانسوی تبدیل شد و به علت استقرار مریم رجوی، نام پادگان مریم به خود گرفت.

پادگان مریم(اورسورواز) در حاشیه پاریس طی ۲۹ سال گذشته به عنوان ستاد فرماندهی منافقین عمل نموده و هم اکنون بمثابه قلعه ای محصور از منظر بیرونی و آزمایشگاهی برای تروریست پروری در درون تشکیلات عمل می نماید. بنابراین این مقر طی پنج سال اقامت مسعود رجوی در فرانسه و همچنین طی ۱۷ سال حضور وی تحت حاکمیت صدام حسین در عراق و حتی بعد از ناپدید شدن او نقش حیاتی در خط نظامی و فرقه ای منافقین ایفا نموده است.

این پادگان، ستاد اصلی منافقین برای هدایت ماشین تبلیغاتی برای فعالیت های نظامی و مشروع نمودن ترورهای وحشیانه این گروهک است. برنامه های جذب نیرو و اعزام آنان به عراق برای گرفتن آموزش های تروریستی و انجام عملیات در داخل ایران نیز از همین مقر هدایت میشوند. این ستاد همچنین موظف است انجمنهای پوششی برای اخذ کمک های مالی را سازماندهی نماید تا نیروهای فعال در کار مالی اجتماعی سازمان بتوانند در قالب پوشش های جعلی از مردم اخاذی نمایند. مواردی چون تربیت جاسوس، شستشوی مغزی ایرانیان خارج نشین،برنامه ریزی برای خرابکاری های اجتماعی داخل کشور، بنیادهای خیریه جعلی، انجمن های ساختگی پوششی، و . . . تماما در پادگان مریم برنامه ریزی و سازماندهی میشوند.

با وجود همه این شرارت ها اکنون گروهک تروریستی منافقین آزادانه در فرانسه به فعالیت های خرابکارانه خود علیه جمهوری اسلامی ادامه می دهد و دولتهای این کشور نیز هر کدام در زمان صدارت خود از هیچ گونه کمک و پشتیبانی از این فرقه جنایتکار دریغ نکرده اند. به نوشته وال استریت ژورنال، مقامات فرانسوی در سال ۲۰۰۳، درپایان تحقیقات رسمی خود علیه ۲۴ نفر از اعضا و طرفداران سازمان مجاهدین خلق(منافقین) اعلام کردند این افراد کمکهای مالی سازمانهای بشردوستانه در اروپا را به منظور حمایت از پروژه های تروریستی علیه ایران هزینه می کنند؛ با این حال قضات فرانسوی همزمان با امریکا، سازمان مجاهدین خلق(منافقین) را از لیست گروهک های تروریستی خارج کردند.

سفر ریاست جمهوری به فرانسه فرصت خوبی است تا دولت موضع جمهوری اسلامی نسبت به موضوع منافقین و تبعات حمایت از این گروهک را در اینده تعاملات دولت ها با کشورمان اعلام کند.انتظار می رود دولت خواسته های برحق مردم رنجدیده ایران را از فرانسه درشناسایی این فرقه به عنوان یک گروه تروریستی و برخورد و قطع حمایت از آن مطرح کند.فرانسه نیز اگر به دنبال تعاملات سازنده با جمهوری اسلامی است باید نشانه هایی دال بر حسن نیت خود ارائه دهد؛ قطع حمایت از منافقین بهترین این نشانه هاست.

 

یک نظر در مورد “روابط ایران – فرانسه و چالشی به نام منافقین”

  1. با سلام متاسفانه سایت اصفهان شرق برعلیه دولت آقای دکتر روحانی و اصلاحات همیشه مطلب میگذاره»یعنی امسال همدلی و همزبانی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.