اصفهان شرق

جریان دوباره آب زاینده‌رود در بهمن ماه هنوز قطعی نیست

کدخبر: 89698
1394/11/07 در ساعت 09:02

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین محمدرضایی با اشاره به جاری شدن زاینده‌رود در بهمن امسال و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: با توجه به شرایط پیش‌رو مشخص نیست که زاینده‌رود در بهمن‌ماه امسال جاری شود.

وی افزود: برخی مناطق از نظر زمانی دیرتر نیاز به آب و برخی زودتر، بنابراین آب باید زمانی جاری شود که نیاز مناطق دیگر تأمین شود.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان بیان کرد: اما این تصمیم بستگی به نظر کمیته 5 نفره ذیل شورای عالی آب دارد که به زودی تشکیل می‌شود و در این زمان مشخص می‌شود آب برای بهمن امسال جاری شود یا خیر.

وی پیرامون حجم آب جاری شده در بستر زاینده‌رود گفت: اگر قرار باشد که آب در بهمن امسال جاری شود، نباید کمتر از میزان 32 متر مکعب در ثانیه در سد آبشار باشد و حداقل این حجم برای یک دوره آبیاری نیاز است.

محمدرضایی ادامه داد: در صورتی که آب اختصاص داده شده از سطح زاینده‌رود محاسبه شود، باید حجم بیشتری به آن اختصاص داد، چون در مسیر، آب هدررفت زیادی دارد.

وی درباره میزان ذخیره‌سازی آب پشت سد بیان کرد: در حال حاضر حدود 250 میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده‌رود وجود دارد و این میزان با مقدار پیش‌بینی شده تناسب دارد.

تسنیم